Vad säger besiktningen om sportavgassystem? Klarar man det?

Kolm
11 september 2008 ·

Hej. Har besiktning om 1 månad och har en liten läcka i ljuddämparen efter cat. Så jag tänkte byta till ett 2½" BSR Opti Flow sportavgassystem. Är det någon som har besiktat bilen med 3" eller liknande utan några som helst problem? Eller kan det bli att dom klankar ner på det hela och inte godkänner ljudet?

Har ringt BSR, dom kan inte svara på om bilprovningen godkänner detta, då ringde jag bilprovningen, dom säger "jadu, bra fråga..." Dom tycker inte en bil ska låta mer än original, deras tips till mig var att reparera läckan... Hur nu det ska gå till, det går inte svetsa t.ex.

Frågan: Har ni kommit till besiktningen med väldigt högljudda bilar och klarat er UTAN att dom klankar ner på ljudet? Vill bara klara mig, förvirrande när inte SBP kan ge svar på om dom godkänner det eller ej.

bilfreak_89
11 september 2008 · 169 Inlägg

Det har nog mycke å göra med vem man får på bes, om han har haft en bra elr dålig dag:P, men tror inte det ska vara några problem faktist, låter nog inte så mycke om du bara bytar till 2 1/2 tums rör
Men min brors bil klara sig utan problem med 3" hela vägen från turbon.

//Jonas
Hyundai i40 (2012)
alex_side Neerd
11 september 2008 · 1 596 Inlägg

hej, sålänge det inte bullrar för högt och avgasvärdena är ok så brukar det alltid släppas igenom

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Masterworks
11 september 2008 ·

Jag besiktade med dubbla 3" med headers utan några problem!

zshoe Kokar ris
11 september 2008 · 923 Inlägg

ptja, lyckades besikta med detta http://www.akr-performance.nl/shop_uk/i … kgt300.jpg och besiktningsmannen sa bara, med ett finger rikat mot insatsen i slutröret, "den här kan du ju inte köra runt med!"

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
Sarge
11 september 2008 · 2 337 Inlägg

Det ska nog inte vara några problem, har besiktigat med Simons-system och Remus-system utan problem. Och det lät ganska bra på kärran med Remus-dämpare smile

H.T
11 september 2008 · 197 Inlägg

Besiktade 1 vecka sen utan problem. De e bara o köra på............

Mazda Mx-5 (2006)
Pikey
11 september 2008 · 2 283 Inlägg

Kör med 3" med bara slutdämpare och de anmärkte inte ens på något eller tänkte på det.

R.I.P. Michael Jackson!
JaggaChafen Tesla Senior Technician
12 september 2008 · 2 307 Inlägg

Vinterbilen Saab 900s 91 besiktigas varje år med 3tum funkar varje gång

Gammeljaggen Besiktigades flera ggr utan bakre ljuddämparna av mig utan problem och besiktigades av nya ägaren för typ två veckor sen fortfarande utan dom bakre dämparna utan problem

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang