2888
Sök

Varför har alla ungomar börjat med droger?

801 Inlägg
14 september 2008
Smedhult skrev:
Kan inte alla som sitter o skriver fördelarna för knark o tror att dom är coola för att dom minsann röker på o sväljer tabletter bara göra de? o sen kan vi se om några år när de flesta av dom (inte alla, de flesta) hamnar längre ner i skiten. 

hatar knark pga att 2 i min släkt har dött av de och en är väldigt nära..

alla som "knarkar" kommer aldrig få va ifred. Tänk dig hur det hade vart om du vart tvungen att smyga såfort du skulle ta dig en sup? hur kul hade det vart på en skala?

Media blåser upp det nåt otroligt, och folk är för lata/dumma för att ens försöka få ett eget perspektiv av bilden. dem tror blint på allt som står i aftonbladet. där dem bara trycker upp allt det "farliga" på första sidan för att få läsare och därigenom tjäna pengar. Finns inte en enda tidning som bryr sig om sanningen.

208 Inlägg
14 september 2008
Roundcube skrev:
vild skrev:
adhd och damp dämpas också med amfetamin.... det gör det inte till en ok bra laglig och accepterad drog för det..

Den här tråden är VERKLIGEN ett praktexemplar av 'arguing on the internet...'

Droger är olagligt och kan i många fall döda, tycket inte det ska behövas mer än så.

Cannabis och svamp kan fortfarande inte döda, och det verkar väl va det huvudsakliga vi diskuterar här? hur mkt du än vill så kommer det inte att döda. och det är fakta, ingen propaganda.

Så du tycker alltså att om man har ständig smärta i låt säga överkroppen, och det enda som tar bort smärtan är cannabis. då hade du alltså sagt, nej, du kan allt ha ont. för cannabis är olagligt, och min mamma säger att man blir dum i huvet och dör av det.
Jag hade ju inte velat va den som kläckte det för dem anhöriga.

åk till holland och titta, där är det lagligt att röka om man är över 18. inte tillåtet att tända upp på en allmän plats, men man får va påverkad på allmän plats. har vart där 3 år i rad nu, och inte sett EN ENDA som suttit och rökt utomhus. eller hinkvis med fulla fjortisar på stan, som går runt och slår sönder busskurer och liknande.

Där brukar man inte... oj.. "missbrukar" inte de flesta cannabis för att bli höga. utan just för att det smakar gott.

Inget personligt nu, men ni som skriver här : "min kompis dog" "fick rädda livet på min kompis" varför säger ni inte vad denna har tagit? för det har inte vart cannabis eller Psilocybin sen om man sitter där första gången och absolut inte har en aning om vad det är man stoppar i sig så är det inte konstigt att folk överdocerar och dör. för dem allra flesta är för lata för att ens ta reda på nåt om det man planerar att testa.
Då har man ingen respekt för det och då kommer det sluta illa. jag kanske låter hård, men om man är så dum att man inte tar reda på fakta först, så kan man faktiskt till viss mån skylla sig själv.

Är så trött på denna svartlistningen så det är inte sant...

SÅVITT jag vet så är tråden INTE 'för och emot cannabis' utan 'Varför har alla ungomar börjat med droger?' cannabis är en yttepytteliten del av dagens droger.. så när jag säger att droger dödar så tar jag ju inte med de få droger som inte dödar genom själva intagandet. Många av er för-cannabisare är så helt insnörda i era argument att ni ser rött och inte ens tar er tid att läsa den andra sidans ord

If you can't convince them, confuse them!

Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
Felax skrev:
camaro67 skrev:
Felax skrev:
Till alla trångsynta moralhäxor som inte kan ett skit om marijuana! Läs denna sidan, gå in på relaterade länkar från sidan:

www.medicinskmarijuana.com

Läs och lär! Är så trött på erat skitsnack nu så de är inte klokt :S
Ok ja är inte arg eller nåt, vet att de flesta människor är trångsynta o tror på allt i aftonbladet och på nyheterna.. Men små flickor de är dags att ge sig ut i världen och ta reda på sanningen.

Och den där sidan är lika vinklad som aftonbladet och nyheterna eller? Hur som helst så är knark skit.

Finns massa länkar till andra sidor om du är fundersam över faktan. Harvard university (Ja ja tar upp de igen) är en utav världens mest respekterade skolor/institut, därifrån kommer sjukt bra forskningsrapporter angående marijuana. Leta reda på dem, efter du har läst dem kommer du nästan hellre käka sånt än vanlig mat när du inser vad det egentligen är och vad de gör med kroppen din!

Du får ju tycka och tro vad du vill men jag tror inte ett skit på att de ska vara bra. De kan vara bra någon del av kroppen men knappast för alla. Sen att man blir bäng just när man röker de är ju en annan femma. Sen tar ju många steget vidare efter de åxo

1 963 Inlägg
14 september 2008
blacken skrev:
Felax skrev:
Till alla trångsynta moralhäxor som inte kan ett skit om marijuana! Läs denna sidan, gå in på relaterade länkar från sidan:

www.medicinskmarijuana.com

Läs och lär! Är så trött på erat skitsnack nu så de är inte klokt :S
Ok ja är inte arg eller nåt, vet att de flesta människor är trångsynta o tror på allt i aftonbladet och på nyheterna.. Men små flickor de är dags att ge sig ut i världen och ta reda på sanningen.

Vilka/vem menar du när nämner "småflickor". Se dig själv i spegeln innan du yttrar dig om andra..

Ja jag valde lite fel ord som någon skrev. Hehe säg inte så smile Ja tror inte någon i hela världen skulle kalla mig varken liten eller flicka ska du veta wink

Edit: syftade inte speciellt på någon och menade inte det jag skrev, var bara hm.. ett utryck? Utan speciell betydelse.
Senast redigerat av Felax (14 september 2008)

Men are not born - Men are made

blacken
14 september 2008
Roundcube skrev:
Smedhult skrev:
Kan inte alla som sitter o skriver fördelarna för knark o tror att dom är coola för att dom minsann röker på o sväljer tabletter bara göra de? o sen kan vi se om några år när de flesta av dom (inte alla, de flesta) hamnar längre ner i skiten. 

alla som "knarkar" kommer aldrig få va ifred. Tänk dig hur det hade vart om du vart tvungen att smyga såfort du skulle ta dig en sup? hur kul hade det vart på en skala?

Media blåser upp det nåt otroligt, och folk är för lata/dumma för att ens försöka få ett eget perspektiv av bilden. dem tror blint på allt som står i aftonbladet. där dem bara trycker upp allt det "farliga" på första sidan för att få läsare och därigenom tjäna pengar. Finns inte en enda tidning som bryr sig om sanningen.

Försök att vända på ditt resonemang, Varför väljer ungdomar att dra ner ett skynke för livet och vardagen, som är ÖVERLÄGSET bättre än några som helst droger. Varför ta någon form av verklighetsförändrande kemikalier, suger vardagen så mycket?, är livet så svårt att omfamna? är det så svårt att uppskatta en vardag?.
Ovanpå det hela "pro braj försvarstalen" som en del ger sig hän åt till det yttersta, så kan man INTE förneka att OAVSETT hur "ofarligt" brasset är så ÄR det början på ett missbruk. För som utrycket heter "sover man med hundar, så får man loppor" dvs att samma kranar som brasset flödar ur innehåller även dom "tyngre" och med "dödande" drogerna.
Ok, att det till en början inte verkar så farligt att klippa en kulting, men OM man lite senare i livet får det lite "besvärligt"  så minns man hur "trevligt" det var med en fet på eftermiddagen, och kanske drar iväg och tjackar lite "brass för att "dämpa" sin inte alltför trevliga vardag, får man senare lite mera "besvär" i sin vardag så är nerförsbacken inte så långt borta. Oavsett hur stark man än känner sig just nu..
Senast redigerat av blacken (14 september 2008)

1 963 Inlägg
14 september 2008
Jag ger er alla som är emot marijuana och för alkohol en sak att skriva. Övertyga mig VARFÖR man hellre dricker alkohol än att dricka en kopp the marijuana?
Snälla ja vill veta hur ni resonerar.
MEN inget snack om att de är en inköpsport! Ta inte me de för de är de inte.

Övertyga mig ! Jag slår vad om att INGEN utav er har något bra argument, fakta osv ska ni kunna bevisa inget snack om att någon kompis cykla vilse o ramla i en bäck eller något sådant nu.

Kanske ska skriva också att jag använder inga som helst droger, dricker inte ens öl längre. Om ni nu fått den uppfattningen av mig, så är den helt fel.
Senast redigerat av Felax (14 september 2008)

blacken
14 september 2008
Felax skrev:
Jag ger er alla som är emot marijuana och för alkohol en sak att skriva. Övertyga mig VARFÖR man hellre dricker alkohol än att dricka en kopp the marijuana?
Snälla ja vill veta hur ni resonerar.
MEN inget snack om att de är en inköpsport! Ta inte me de för de är de inte.

Övertyga mig ! Jag slår vad om att INGEN utav er har något bra argument, fakta osv ska ni kunna bevisa inget snack om att någon kompis cykla vilse o ramla i en bäck eller något sådant nu.

Kanske ska skriva också att jag använder inga som helst droger, dricker inte ens öl längre. Om ni nu fått den uppfattningen av mig, så är den helt fel.

Ett argument "pro alkohol" är det att för din kropps fysikaliska välbefinnade så ÄR det bättre med ett LITET intag, typ ett par centiliter i veckan av alkohol.  Dom "positiva effekterna" som det ger för ens "maskin" kan man INTE uppnå med THC eller dyl.  Men, men ett ÖVERMÅTT av alkoholintag är väldigt skadligt för ens "välbefinnande".

1 963 Inlägg
14 september 2008
Blacken: Okej jag säger inte emot, men vad får du utav att ett sånt litet intag utav alkohol i veckan? är det ens en öl? Då är de ju lika bra att strunta i det helt, om man inte får ut nåt av det.

46 Inlägg
14 september 2008
seriöst Cannabis/hasch  är skadligt för hjärncellerna då det sätter sig på fettvävnaden folk blir dumma i huvudet tröga o fattar noll Man kan bli beroende av det men det är hjärnan själv som spelar ett spratt med människan ! lär er de  Droger är förbjudna pga av en orsak så ! Sj tar jag concerta för min adhd vilket e amfetamin baserat men i en väldigt liten dos !

1 963 Inlägg
14 september 2008
Ohlert90 skrev:
seriöst Cannabis/hasch  är skadligt för hjärncellerna då det sätter sig på fettvävnaden folk blir dumma i huvudet tröga o fattar noll Man kan bli beroende av det men det är hjärnan själv som spelar ett spratt med människan ! lär er de  Droger är förbjudna pga av en orsak så ! Sj tar jag concerta för min adhd vilket e amfetamin baserat men i en väldigt liten dos !

Hasch sätter sig i fettvävnad, marijuana gör det inte. Inget utav de är fettlösligt vilket alkohol verkligen är! Man är trög och seg en stund utav majjan men man blir klar i huvudet kort efter, beroende på hur länge man brukat växten.

801 Inlägg
14 september 2008
blacken skrev:
Roundcube skrev:
Smedhult skrev:

Försök att vända på ditt resonemang, Varför väljer ungdomar att dra ner ett skynke för livet och vardagen, som är ÖVERLÄGSET bättre än några som helst droger. Varför ta någon form av verklighetsförändrande kemikalier, suger vardagen så mycket?, är livet så svårt att omfamna? är det så svårt att uppskatta en vardag?.
Ovanpå det hela "pro braj försvarstalen" som en del ger sig hän åt till det yttersta, så kan man INTE förneka att OAVSETT hur "ofarligt" brasset är så ÄR det början på ett missbruk. För som utrycket heter "sover man med hundar, så får man loppor" dvs att samma kranar som brasset flödar ur innehåller även dom "tyngre" och med "dödande" drogerna.
Ok, att det till en början inte verkar så farligt att klippa en kulting, men OM man lite senare i livet får det lite "besvärligt"  så minns man hur "trevligt" det var med en fet på eftermiddagen, och kanske drar iväg och tjackar lite "brass för att "dämpa" sin inte alltför trevliga vardag, får man senare lite mera "besvär" i sin vardag så är nerförsbacken inte så långt borta. Oavsett hur stark man än känner sig just nu..

Dricker du nångång? kanske rn gång i veckan? kanske en gång i månaden? borde inte det också räknas som missbruk? eller är missbruk relativt?

eftersom ordet missbruk verkar va så luddigt, så kan vi dra en paralell.. vore det inte rent tekniskt sett mer missbruk att sitta hemma och supa för att sen gå ut på krogen, och sen ut på stan och kanske misshandla nån eller slå sönder saker, än att sitta hemma och röka på fredagskvällen med ett gäng kompisar och diskutera livet, universum, och diverse saker?

Tror den här paralellen mellan missbruk och cannabis är nåt som folk dragit till med för att dem är rädda för substansen, antagligen för den är olaglig.
Personligen så är jag mer rädd för alkoholen.

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
14 september 2008
Pundarjävlar kan dra åt skogen!!!Drick sprit elle öl för faaaan!

///Widell

Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
Roundcube skrev:
blacken skrev:
Roundcube skrev:

Dricker du nångång? kanske rn gång i veckan? kanske en gång i månaden? borde inte det också räknas som missbruk? eller är missbruk relativt?

eftersom ordet missbruk verkar va så luddigt, så kan vi dra en paralell.. vore det inte rent tekniskt sett mer missbruk att sitta hemma och supa för att sen gå ut på krogen, och sen ut på stan och kanske misshandla nån eller slå sönder saker, än att sitta hemma och röka på fredagskvällen med ett gäng kompisar och diskutera livet, universum, och diverse saker?

Tror den här paralellen mellan missbruk och cannabis är nåt som folk dragit till med för att dem är rädda för substansen, antagligen för den är olaglig.
Personligen så är jag mer rädd för alkoholen.

Man kan väll vända på de och säga att man kan sitta hemma och dricka öl med polarna och snacka skit medans man kan röka på och gå ut och skjuta och våldta oskylidigt folk som kommer emellan i en knarkuppgörelse?

1 963 Inlägg
14 september 2008
Men de gör man verkligen inte utav marijuana :S

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
14 september 2008
Felax skrev:
Ohlert90 skrev:

Hasch sätter sig i fettvävnad, marijuana gör det inte. Inget utav de är fettlösligt vilket alkohol verkligen är! Man är trög och seg en stund utav majjan men man blir klar i huvudet kort efter, beroende på hur länge man brukat växten.

THC Lagras likförbannat i fettvävnad oavsett om det kommer ifrån Olja, Hasch, Marijuana, Godis, Kakor you name it, spelar ingen roll vartifrån intaget kommer och nej, Pundarpolare kan inte lämnas som källa.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Green Street Elite
676 Inlägg
14 september 2008
rättelse! alla har inte börjat smile dvs iaf jag ^^

46 Inlägg
14 september 2008
paradyne skrev:
rättelse! alla har inte börjat smile dvs iaf jag ^^

inte jag ihelelr men har en morsa som e narkläkare och en farsa som är polis så det e nog ingen idé att börja heller!

46 Inlägg
14 september 2008
Felax skrev:
Ok så kan de vara, jag har då aldrig lämnat någon kompis som källa. Men thc dödar ju inte ens hjärnceller, men de gör ju sprit för de smälter ju fan bort hjärnan på en!

Koffein nikotin Alkohol illegala droger Whatever allt e droger! men jag tänker inte uttrycka mig i denna tråden längre då pundare kan hålla sig till plattan eller Ngt ghetto

1 963 Inlägg
14 september 2008
Myt: Cannabis ger hjärnskador.

Fakta: Inga medicinska tester som används för att upptäcka hjärnskador i människor har funnit någon skada från marijuana, inklusive långvarigt bruk med höga doser. Påståendet att cannabis dödar hjärnceller härstammar ifrån en spekulativ rapport som daterar tillbaks en fjärdedels av ett sekel som aldrig har stötts av någon vetenskaplig studie.

1 963 Inlägg
14 september 2008
Alkolister har större anledning att snurra runt på plattan än såna som grejar med marijuana.

Sök