3062
Sök

Varför har alla ungomar börjat med droger?

1 963 Inlägg
14 september 2008
Angående detta med inköpsporten:

Skillnaden mellan orsak och samband/korrelation är avgörande. Studier visar att cannabis inte är en större inkörsdrog än lagliga droger som tobak och alkohol. Faktum är att mer avgörande faktorer är sociala förhållande och användarens personlighet. Bara för att marijuana associeras med heroin och kokain för att de alla kallas narkotika betyder inte att cannabis är en orsak till att folk börjar med heroin. Det är en skillnad av yttersta vikt som ofta glöms bort i debatter.

Källa: http://www.drogenpolitik.org/

Men are not born - Men are made

1 963 Inlägg
14 september 2008
discokapten skrev:
Felax skrev:
Ohlert90 skrev:
seriöst Cannabis/hasch  är skadligt för hjärncellerna då det sätter sig på fettvävnaden folk blir dumma i huvudet tröga o fattar noll Man kan bli beroende av det men det är hjärnan själv som spelar ett spratt med människan ! lär er de  Droger är förbjudna pga av en orsak så ! Sj tar jag concerta för min adhd vilket e amfetamin baserat men i en väldigt liten dos !

Hasch sätter sig i fettvävnad, marijuana gör det inte. Inget utav de är fettlösligt vilket alkohol verkligen är! Man är trög och seg en stund utav majjan men man blir klar i huvudet kort efter, beroende på hur länge man brukat växten.

THC Lagras likförbannat i fettvävnad oavsett om det kommer ifrån Olja, Hasch, Marijuana, Godis, Kakor you name it, spelar ingen roll vartifrån intaget kommer och nej, Pundarpolare kan inte lämnas som källa.

Många aktiva droger äntrar kroppens fettceller. Vad som är annorlunda (men inte unikt) med THC är att den lämnar fettceller sakta. Som ett resultat kan spår av cannabis påträffas i kroppen flera dagar eller veckor efter konsumering genom blod och urin-tester. Emellertid inom ett par timmar efter rökning, sjunker mängden av THC i hjärnan till nivåer som gör att påverkan försvinner. Fettceller med THC kvar i dem skadas inte av drogens närvaro, varken i hjärnan eller andra organ.

DU har DELVIS rätt i de du skriver och jag skrev nu det mest väsentliga.
Senast redigerat av Felax (14 september 2008)

1 963 Inlägg
14 september 2008
Ohlert: Cannabisförbudet är inte rationellt motiverat. Förbudet är inte grundat på en enda vetenskaplig studie! Förbudet grundades på en massa falsk information som dom senare la ner! Förbudet kom 1925 på opiumkonferensen i Geneva.

2 953 Inlägg
14 september 2008
widell1111 skrev:
Pundarjävlar kan dra åt skogen!!!Drick sprit elle öl för faaaan!

kom ju från rätt person

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 september 2008
xorox_88 skrev:
widell1111 skrev:

kom ju från rätt person

han pundar ju lika mkt som dig isf...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

801 Inlägg
14 september 2008
widell1111 skrev:

Och skildanden förutom själva ruset är? drick du din öl, så kan jag röka mitt gräs?

Förresten var det ett väldigt moget inlägg.

Edit : Då borde jag kunna kalla dig "jävla alkis" ?
Senast redigerat av Roundcube (14 september 2008)

Mästare
2 947 Inlägg
14 september 2008
Chrizz, lås tråden? Ingen här verkar kunna lägga fram bra argument och högst fem personer här vet vad dem snackar om.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

2 953 Inlägg
14 september 2008
_Glenne_ skrev:
xorox_88 skrev:
widell1111 skrev:

kom ju från rätt person

har inte sagt att de är han som pundar presis tänkte mer på umgänget osv

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 september 2008
xorox_88 skrev:
_Glenne_ skrev:
xorox_88 skrev:

kom ju från rätt person

då formulerade du dig ganska dåligt... han tycker väll att dom är pundarjävlar också.....

jag har också polare som knarkar men jag tycker endå att dom är pundare och att det är idioti att hålla på med skiten

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

801 Inlägg
14 september 2008
Ja Chrizz du borde nog låsa denna. Peace out!

2 953 Inlägg
14 september 2008
_Glenne_ skrev:
xorox_88 skrev:
_Glenne_ skrev:

då formulerade du dig ganska dåligt... han tycker väll att dom är pundarjävlar också.....

jag har också polare som knarkar men jag tycker endå att dom är pundare och att det är idioti att hålla på med skiten

ja men ''Pundarjävlar kan dra åt skogen!!!'' de jag tänkte på

blacken
14 september 2008
Roundcube skrev:
blacken skrev:
Roundcube skrev:

alla som "knarkar" kommer aldrig få va ifred. Tänk dig hur det hade vart om du vart tvungen att smyga såfort du skulle ta dig en sup? hur kul hade det vart på en skala?

Media blåser upp det nåt otroligt, och folk är för lata/dumma för att ens försöka få ett eget perspektiv av bilden. dem tror blint på allt som står i aftonbladet. där dem bara trycker upp allt det "farliga" på första sidan för att få läsare och därigenom tjäna pengar. Finns inte en enda tidning som bryr sig om sanningen.

Försök att vända på ditt resonemang, Varför väljer ungdomar att dra ner ett skynke för livet och vardagen, som är ÖVERLÄGSET bättre än några som helst droger. Varför ta någon form av verklighetsförändrande kemikalier, suger vardagen så mycket?, är livet så svårt att omfamna? är det så svårt att uppskatta en vardag?.
Ovanpå det hela "pro braj försvarstalen" som en del ger sig hän åt till det yttersta, så kan man INTE förneka att OAVSETT hur "ofarligt" brasset är så ÄR det början på ett missbruk. För som utrycket heter "sover man med hundar, så får man loppor" dvs att samma kranar som brasset flödar ur innehåller även dom "tyngre" och med "dödande" drogerna.
Ok, att det till en början inte verkar så farligt att klippa en kulting, men OM man lite senare i livet får det lite "besvärligt"  så minns man hur "trevligt" det var med en fet på eftermiddagen, och kanske drar iväg och tjackar lite "brass för att "dämpa" sin inte alltför trevliga vardag, får man senare lite mera "besvär" i sin vardag så är nerförsbacken inte så långt borta. Oavsett hur stark man än känner sig just nu..

Dricker du nångång? kanske rn gång i veckan? kanske en gång i månaden? borde inte det också räknas som missbruk? eller är missbruk relativt?

eftersom ordet missbruk verkar va så luddigt, så kan vi dra en paralell.. vore det inte rent tekniskt sett mer missbruk att sitta hemma och supa för att sen gå ut på krogen, och sen ut på stan och kanske misshandla nån eller slå sönder saker, än att sitta hemma och röka på fredagskvällen med ett gäng kompisar och diskutera livet, universum, och diverse saker?

Tror den här paralellen mellan missbruk och cannabis är nåt som folk dragit till med för att dem är rädda för substansen, antagligen för den är olaglig.
Personligen så är jag mer rädd för alkoholen.

Du kan ändå inte förneka att samma källa som tillhandahåller brasset har även andra  strängar på sin lyra" eller hur?.
Eller att om det "tjorvar ihop sig för en individ så vill man"fly" ifrån eländet. Har man då tillgång till brass eller starkare pryttlar så är inte vardagen så "säker" längre eller hur? och den som säljer brasset har dom "tyngre" pryttlarna till 99,99% eller hur. Det spelar ingen roll hur "stark" du säger att du är. Det kan  gå blixtsnabbt utför för vem som helst, bara dom "rätta" parametrarna uppfylls så är man rökt, oavsett om det är alkohol eller brass man begagnar sig av, men drogerna fungerar effektivare än sponken att bryta ner en individ, plus att dom psykologiska skadorna blir större och värre och det går snabbare på droger än alkohol..

Muttley
14 september 2008
Felax skrev:
Ohlert: Cannabisförbudet är inte rationellt motiverat. Förbudet är inte grundat på en enda vetenskaplig studie! Förbudet grundades på en massa falsk information som dom senare la ner! Förbudet kom 1925 på opiumkonferensen i Geneva.

pundar du själv?. de brukar oftast försvara sitt skit de brukar. och jo gräs är fanemaj inte vettigt smile
har 2 anledningar.
1. Du blir helt bäng i huvudet.
2. Du luktar skit i flera timmar om inte dagar om du inte tvättar ut de ur kläderna.

Muttley
14 september 2008
tkd_rille skrev:
Felax skrev:

pundar du själv?. de brukar oftast försvara sitt skit de brukar. och jo gräs är fanemaj inte vettigt smile
har 2 anledningar.
1. Du blir helt bäng i huvudet.
2. Du luktar skit i flera timmar om inte dagar om du inte tvättar ut de ur kläderna.

sen så tycker jag att en moderator ska stänga denne tråd då de mest snackas och folk tycker droger är bra för livet. vilket vi inte ska ha reklam för här. för då börjar bara fler barn som sitter och tror på allt på internet.

Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
Felax skrev:
Men de gör man verkligen inte utav marijuana :S

Så de är bara tyngre droger som orsakar skottlossning när man gör affärer? Eller är de en myt när de gäller knarkhandel?

874 Inlägg
14 september 2008
Jag kan bara tala av egna erfarenheter orkar inte leta upp massa fakta och annat som kan bygga på denna väldigt drog liberala diskussion(!?)

Nä jag håller mig nog till att svara på tråd rubriken, jag rökte hasch vid några tillfällen i min ungdom detta var för att man var nyfiken inget grupptryck eller liknande i mitt fall (även om gänget oxå va me såklart)

Och jag hade Skitkul de gångerna det kan jag inte ljuga om, i typ 2-3 timmar, sen när det avtog var det inte lika kul. Nu var det bara hasch vi rökte men ack va segt det var när ruset släppte man blev inte bakis nej men väldigt trött orka liksom ingenting. Sen fick en av mina polare en snetändning en gång, han låg i en soffa och skaka i typ 2 timmar sen däcka han bara av.
Men visst vi hade kul ... typ.

Nä, jag kom fram till att alkohol och cigg var drogerna för mig och har sen dess inte tagit nåt annat, jag vet att ett par av mina polare då fortsatte röka på och jag har ingen aning om hur det e med dem.nuförtiden.
En skum sak är att jag fortfarande kan känna sug efter något som jag inte vet vad det är emellanåt
(på samma sätt man känner suget efter en cigg) och det är säkert inte så men ibland undrar jag om det är ett sug efter hasch(?)

men nä... detta var ju ändå 11 år sen så det kan det la knappast va?

ha d

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Mästare
2 947 Inlägg
14 september 2008
Smedhult skrev:
Felax skrev:

vi vet nu alla att du tycker att knark är fina grejer. men de verkar som att du måste citera alla dina svar från sidor där de som skrivit är för knark?

Alla som är emot Marijuana använder falsk information.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

173 Inlägg
14 september 2008
Vilken diskussion ni för här... Är det bara jag som står frågande till varför det är så att om man dricker alkohol nån gång ibland så är det ett "bruk". Men om man röker en spliff då och då så är det ett "missbruk". Mer än hälften av er här inne verkar inte ha särskillt bra koll på vad ni snackar om. Gör som jag. Jag har ägnat en dag åt att läsa igenom hela WHO-raporten (World Health Organization) som handlar om alkohol. Och hela raporten som handlar om cannabis. Det tar ett tag men du får helt plötsligt kött på benen i ämnet. Cannabis är verkligen inte farligare än alkohol. Däremot har jag förståelse för varför det är olagligt. Skulle cannabis legaliseras skulle det öppna dörrar för en hel del andra droger som också vill bli lagliga. Och skulle dom lyckas slå sig in på den vita marknaden så har vi ett problem...

blacken
14 september 2008
att majan är inget man kan bli beroende av

Där så har du grymt fel! brass ÄR beroende framkallande, det är bara det att dess "tröskel" är hög..

Titel??
30 Inlägg
14 september 2008
camaro67 skrev:
Felax skrev:
Men de gör man verkligen inte utav marijuana :S

Så de är bara tyngre droger som orsakar skottlossning när man gör affärer? Eller är de en myt när de gäller knarkhandel?

Du tror inte alkohol skulle skapa skottlossning om det vore olagligt? (Hänvisar till Alkoholförbuden i t.ex. New York eller Finland.)
Du tror inte alkohol ligger bakom slagsmål, våldtäckter och dylikt?
Att marijuana skulle vara en inkörsport för starkare droger..., jovisst, precis som alkohol och annat, beror helt på umgänget. Tror inte stureplansfestarna går från alkoholen till brass och sen till exempelvis ecstasy heller...? (Utan direkt på ecstasyn isåfall, och det för att de vill få starkare rus jämfört med alkohol.)
Angående lukten...; Man luktar skit av sprit också...
Alkoholen skadar hjärnan likväl som droger, bara dumt att säga emot...

OnT: Ungdomarna é nyfikna, Grupptryck, m.m. Vem vet...?

Bara mina 2 ören... smile
Senast redigerat av Illzi (14 september 2008)

\\ Original är för Gubb-jävlar! //

Sök