Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
Kämpa på nu! Måste skaffa mig jobb nu så jag kan börja jobba lite med min 190... Har en likadan med 2,6 ståendes som skriker efter kärlek! Det måste vara riktigt roligt att äga ett garage tillsammans med andra så där!
och nu när de äntligen börjar lugna sig så blir man förkyld^^. Om denna förkylningen inte bryter ut så kommer de hända grejjer i veckan iaf, saknar bygget som fan!
Siktet är omställt till att stå färdigmappad och redo för en riktig shakedown innan snön försvinner från vägarna 2013, så tappa inte hoppet om bilen de kommer:)
Tänkte bara lägga en liten uppning här i tråden, Bilen börjar få uppmärksamhet igen! jag har vridit om tidschemat lite och haft fokus på massa annat den senaste tiden. men jag har saknat att meka som fan och har nu börjat kunna släppa de andra grejjerna och kommit på plats i den nya lyan m.m.
Lägger en snabb teaser här nu så kommer de en video uppdatering tills nästa vecka förhoppningsvis:)
Har fixat lite saker me upphängningen i veckan och de blev riktigt bra slängde ner den på backen och motivationen sköt i topp när man fick se den på backen!
ser rätt rå ut i mina ögon;)
men som sagt kommer en video uppdatering i de närmaste!
Lätt avis!! Önskar min var finare än den är och att jag fick liv i min 190E 2,6! Lagret till remskivan på luftpumpen har skurit, någon som har en bra lösning? Kan man ta bort skiten och vilken rem ska man ha isåfall? eller vart får man tag i ny remskiva eller lager enbart? inre axeln roterar fint nämligen.. Trist med sån bil ståendes!
Lätt avis!! Önskar min var finare än den är och att jag fick liv i min 190E 2,6! Lagret till remskivan på luftpumpen har skurit, någon som har en bra lösning? Kan man ta bort skiten och vilken rem ska man ha isåfall? eller vart får man tag i ny remskiva eller lager enbart? inre axeln roterar fint nämligen.. Trist med sån bil ståendes!
hehe tack du du menar att du har en kompressor som hjulet har skurit på?
om det är en skruvkompressor så kan väl inte bara hjulet skära det ligger ju inte lagrat på axeln utan är påpressat med en styrning om ja inte är ute o cyklar?
Hehe nej ingen kompressor Kan ju säga att dem sa inget på skolan om att dem ens fanns och jag visste inte ens vad det var förrän den skar.. Den pumpar in luft i avgasröret för snabbare uppvärmning av katten som jag förstått det som. Sen har den ju magnetkoppling precis som ac-pumpen har, vet dock inte om dem har samma dimensioner. Du fick motorn utan luftpump på min sitter generatorn längre ner och luftpumpen sitter ofanför om jag minns rätt.
Hehe nej ingen kompressor Kan ju säga att dem sa inget på skolan om att dem ens fanns och jag visste inte ens vad det var förrän den skar.. Den pumpar in luft i avgasröret för snabbare uppvärmning av katten som jag förstått det som. Sen har den ju magnetkoppling precis som ac-pumpen har, vet dock inte om dem har samma dimensioner. Du fick motorn utan luftpump på min sitter generatorn längre ner och luftpumpen sitter ofanför om jag minns rätt.
ohfan de hade ja inte koll på
mvh stångberg
Haha nä dem är väl inte så vanlig antar jag, sist jag kollade så hade ju inte bildelsbasen några..