Hur ser jag att urtrampningslagret är trasigt på en m46 låda med od?

AudiFors
12 september 2008 · 906 Inlägg

Som topic, hur ser jag det? det ser ju ej ut som det nya, men kan tänkas det ej varit bytt på ett par år heller, men hur vet jag att det är trasigt eller ej? För det ser ganska "normalt" ut, men plasten/gummit inuti är väldigt sliten men kanske inte spelar någon roll? Min far sade att man kunde "snurra" på det och det skulle rassla men är lika tyst trots att jag "snurrar" Tips?

=)
TritoN Motorburen Ungdom
12 september 2008 · 499 Inlägg

Du känner om det är dåligt när du trycker ner kopplingspedalen. Den kopplar inte isär låda och motor fullt ut om det är paj.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
Amazon_123GT Driifter;)
12 september 2008 · 1 630 Inlägg

om de sitter i bilen brukar de höras för de typ viner o låter illa me kopplingen nere men slutan om du inte kopplar . annars så de väl känna o snurra så de inte glappar eller rasslar när det är löst så borde de ju vara ok

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
AudiFors
12 september 2008 · 906 Inlägg

Allt är redan ner plockat, hmm viner och låter illa? Allt är nere för det lät väldigt illa när jag körde, men när jag kopplade så slutade det låta, då fick jag tipset om att det var urtrampningslagret men kanske helt fel banor? jag snurrar men det låter inget konstigt, och vill ej testa sätta ihop allt och det låter lika illa ändåyikes

=)
940Black
12 september 2008 · 133 Inlägg

740Fors skrev:
Allt är redan ner plockat, hmm viner och låter illa? Allt är nere för det lät väldigt illa när jag körde, men när jag kopplade så slutade det låta, då fick jag tipset om att det var urtrampningslagret men kanske helt fel banor? jag snurrar men det låter inget konstigt, och vill ej testa sätta ihop allt och det låter lika illa ändåyikes

Det är absolut utrampnings lagret.
Mitt raslade inte dåligt när det var slut oavsett om kopplingen var nertryckt eller ej. Men när ja hade ner lådan så såg lagret helt okej ut och snurrade fint. Men ja bytte det och sen vart de bra.

Senast redigerat av 940Black (12 september 2008)

940ltt
nordstromj
13 september 2008 · 1 772 Inlägg

Helt klart ska du byta det, då det inte går på många kronor och det är dumt att chansa wink

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
AudiFors
14 september 2008 · 906 Inlägg

Jo, har satt dit en nytt nu, men ej fått på allt än, så får hoppas på det bästa, annars åter kommer jag;)

=)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang