Då har jag börjat men kardanen. Fick börja med att tillverka en distans som skulle ligga runt kardanen i ena endan,Annars gick det inte att fästa den i chucken. Kardanen är för lång så den mäste kortas......
Har görs ett borrhål för chucken i andra endan..... Distansen som gjordes syns på vänster sida.
På höger sida av kardanen syns hur den gamla svetsen svarvats bort samt att ett spår på 1,6 mm har lags i djup!!! Alltså nu är den lös.... På vänster sida ser ni kardanen kommer att tas av. 3cm
Här kortas den!
Här ligger biten som togs bort. Nu är det bara att svetsa i hop den igen....
Det ligger pappers rör i röret ???????????? Vet inte vad dom gör men gissar på att det är för vibbrationer eller resonans... Dom får vara kvar. Nu ska den i väg på Balansering, sedan ska den lackeras......
DU är grym! Killen som svarvar delarna själv.Coolt!
//Erik Mitt Projekt! If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura Sponsorer sökes!
Håller på för fullt med delar till bilen men inget att visa med bilder. Har lite små beskymmer att lösa med tänningen mm. Hittar inte rätt delar men men det kommer nog. På bilden så ser ni hur lågt motorn ligger nu och att den är ca 10 cm längre in än original. I morgon ska jag hämta färg prover....Daniel
Batterierna tog slut i kameran, Så det får bli bilder i morgon på dom färdiga motordelarna. har märkt upp mycket på motorn idag, då jag river isär den i helgen för lackering...
Har lackat lite mera delar. Här är staget som jag gjorde till automat upphängningen!
Här är generatorn och upphängning med spännrulle. Oxå lackat, ett nytt kromat hjul har satts dit oxå.
Här har vi tanken som fått sig en dos av färg och klarlack oxå.....
Overkill kanske? Tror jag ska ha kromade band till tanken det blir nog bra hoppas jag... Har fortfarande inte fått tag på min del till tändningen,Så jag har inte kunnat starta den. Den ska komma efter nyår, Så hoppas det inte är något mer som krånglar sedan, Då jag kommer att lacka motorn nu i jul ledigheten....Ha det...Daniel
Hade jag suttit på 1/3 del av din kunskap och erfarenhet hade jag vart överlycklig. Hoppas du fortsätter så här och inte jobbar ihjäl dig, kan man läsa och se bilder på något av dina tidigare byggen nånstans ?