3221
Sök

Projekt: Chevrolet 1955 2 dr ht Sveriges Snyggaste Bil 2010.

Bygga en cool bil med modern tappning.

638 059 Visningar
Uppdaterades senast 21 augusti 2013
4 506 Inlägg
10 januari 2009
Alltid lika intresant i denna tråden.
Ang lufft röret till lmm, Inget i kolfiber,
man ska inte vara som alla andra smile
Kör på ngt berövat ist som ett högglanspolerat
rf-rör, eller ngt sådant. Eller ett genomskinligt
i plexi, eller lesxan, Fasst det vet jag inte om det
passar riktigt på en jänkare det heller.

Du känner vad som känns rätt!
//Wallis

Kan du andas kan du dö.

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
10 januari 2009
röret mellan gasspjäletl och luftmassemätaren tycker jag att du ska göra i aluminum eller i rostfritt sen en fin polering på det smile

TurboFREAK
291 Inlägg
11 januari 2009
Fixa ett polerat rör emellan blir nog snyggast wink

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe

426 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
dadde skrev:
Shit va bra det blir! big_smile men varför la du inte igen emblem hålet oxå?? det är ju oxå ett corvette märke hmm

Jag har gjort nya emblem som ska sitta där. men det är inte säkert jag ska använda dom får se när motorn åker i. Annars blir det emblem med Chevrolet flaggor på! I dom två hålen
//Daniel

9 Inlägg
11 januari 2009
Du är fan en gud! riktigt porrigt:P

426 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/541540_rck6bg.jpg
Har fixat lite med ramen i fronten som även kylet kommer att sitta i. Men som ni ser så har någon hemma pulare varit framme och försökt att lära sig att svetsa dit två plåt bitar. Ser ni dom? en på höger och en på vänster sida långa med hål i!!!! Dom ska bort, samt att den ska riktas då den är lite skev:)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/541554_63mgmv.jpg
Här ryker dom! (Det är inga solbrillor) Vet inte ens vad plåtarna  är till, eller nu mer har varit till. jag behöver dom inte iallafall.....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/541561_7uojxj.jpg
Nu är även denna klar för lackeraren! Det blen ju mycket renare nu när jag tog bort dom och riktade ramen. Det roliga är att detta sitter på baksidan så det ser man aldrig, Men men jag vet att det är snyggt bakom oxå, Samt ni som är här inne och kollar och läser! Till er alla Tack!!//Daniel
Senast redigerat av dancar (11 januari 2009)

Hemmapulare :)
416 Inlägg
11 januari 2009
Har bara en sak att säga..  MYCKET imponerad..

Lycka till..

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)

2 164 Inlägg
11 januari 2009
om jag ber dig på mina bara knän... kan du hjälpa mig byta bakskärmar på min Cheva?? jag har helt nya som jag köpt från usa.. men jag har varken svets eller några kunskaper av att svetsa.. sad är i stort behov av hjälp.. Dock är ekonomin kass för tillfället oxå.. Du vet ingen som behöver en bilmekaniker? tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

426 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
3rik skrev:
Har suttit och sträckläst den här tråden nu och ja, jag är fan i mig mållös. Imponerande bygge och kul att se att du både har handlag och öga för detaljer!
Kanske skulle börja ta hand om min 58:a snart... wink

Tack  för det! Kör igång bara!
//Daniel

426 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Alltid lika intresant i denna tråden.
Ang lufft röret till lmm, Inget i kolfiber,
man ska inte vara som alla andra smile
Kör på ngt berövat ist som ett högglanspolerat
rf-rör, eller ngt sådant. Eller ett genomskinligt
i plexi, eller lesxan, Fasst det vet jag inte om det
passar riktigt på en jänkare det heller.

Du känner vad som känns rätt!
//Wallis

Det du säger stämmer bra! Men kolfiber och racedelar är inte alls vanlig bland jänkare,Men väldigt vanligt på  europeer och svenne bilar! Därför blir det som alla andra inte gör i denna kretsen!
//Daniel

426 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/542610_sqyg01.jpg
Har slipat klart lite lister för lack. Dessa sitter inne i bilen...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/542614_q30ktd.jpg
Handsfacket fick oxå smaka på slipen lite. //Daniel

9 Inlägg
14 januari 2009
Man kan ju inte anklaga dig för att ligga på sofflocket och chilla. Mycket bra jobb. Det går lite fortare för dig än för min mors gubbe men han har äntligen börjat nu efter att det stått still i ett år. Jag kan säga att jag har tjatat och gnatat länge för att han ska börja igen men nu faan så händer det grejor i garaget hemma med. (Y)

yeah

2 121 Inlägg
14 januari 2009
Hej Daniel! ett imponerande bygge du gör du är värkligen duktig på hantvärk jag har läst igenom alla 18 sidor nu å är bra imponerande jag vet en som ska få göra plåt jobb ått mig sen när jag får tag på min dröm bil men helt klar jag ska fort sätta följa dit mäster värk..

vad blir de för mer rolig heter du ska göra på bilen??

mvh Emil (hackev8)

426 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
ERNEST85 skrev:
Har bara en sak att säga..  MYCKET imponerad..

Lycka till..

Tack.....smile

426 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Är så trött på att behöva vänta!!!!!Varför ska man behöva vänta jämt? Jag vet vad jag ska lära mig tills nästa bil jag bygger. För det första ska jag lära mig att bli billackerare, Sedan ska jag lära mig att bli sadelmakare, och sist men inte minst så ska jag lära mig att styra en cnc fräs. Sedan behöver jag ALDRIG mer hyra in eller leja ut jobb eller betala för något som man ändå måste vänta på hela tiden. Det bästa är att man får betala jätte jätte mycket pengar för att vänta. Fattar inte en del företags arbets sätt. Om jag ska bygga något till någon så gör jag det på utsatt tid inte f..n låter jag kunden vänta!!!!! Har jag inte tid tar jag inte på mig något mer,Så enkelt är det, Då är det bättre att säga till att det är jätte måga före, Så får kunden ett val vill han/hon vänta eller leta efter någon annan! Så för modligen skiter sig min utsatta färdig dag bara för att jag måste VÄNTA!! Om jag inte får ett datum innan fredag så rycker det! Detta är inget bygge som man mekar ihop på nätterna några dgr innan premiär,Dom har jag sett hur dom ser ut och det är inget för mig! Utan ihopsättning av denna kommer att göras med vita bomulls handskar! Allt ska fungera och bilen ska gå att köra. Nog om detta  smile
Har okejat färgen änteligen, Den kommer att bli kanon tycker jag! Diskret men mycket effektfull.
och den tvåfärgade läder klädsel kommer att böras sys snart hoppas jag.
Så det är polering av rostfritt som gäller nu. Någon som har något bättre förslag än poler pasta och trissa?
Eller någon som kan!

//Daniel

693 Inlägg
15 januari 2009
Sadelmakare brukar lova så mycket...Men blir säkert fin din klädsel

92 Inlägg
15 januari 2009
http://forumbilder.se/images/ab5200981207P193e.jpg

Här har du ett VÄLDIGT bra polermedel... Finns att köpa lite var som... Vi tar 265:- för de på jobbet... Polerar upp alu och RFR till sjuk glans... kolla min sida så ser du mitt insug, de e polarat med detta medel... Och trissa wink
Syns kanske dåligt, men ART: 3031-0601 e de iaf.
Bara ett tips;)
Senast redigerat av GahmenT-Gul (15 januari 2009)

//Gahmen\\

426 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Hackev8 skrev:
Hej Daniel! ett imponerande bygge du gör du är värkligen duktig på hantvärk jag har läst igenom alla 18 sidor nu å är bra imponerande jag vet en som ska få göra plåt jobb ått mig sen när jag får tag på min dröm bil men helt klar jag ska fort sätta följa dit mäster värk..

vad blir de för mer rolig heter du ska göra på bilen??

mvh Emil (hackev8)

Thank you! //Daniel:)

1 808 Inlägg
16 januari 2009
dancar skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/541540_rck6bg.jpg
Har fixat lite med ramen i fronten som även kylet kommer att sitta i. Men som ni ser så har någon hemma pulare varit framme och försökt att lära sig att svetsa dit två plåt bitar. Ser ni dom? en på höger och en på vänster sida långa med hål i!!!! Dom ska bort, samt att den ska riktas då den är lite skev:)

http://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/541554_63mgmv.jpg
Här ryker dom! (Det är inga solbrillor) Vet inte ens vad plåtarna  är till, eller nu mer har varit till. jag behöver dom inte iallafall.....

http://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/541561_7uojxj.jpg
Nu är även denna klar för lackeraren! Det blen ju mycket renare nu när jag tog bort dom och riktade ramen. Det roliga är att detta sitter på baksidan så det ser man aldrig, Men men jag vet att det är snyggt bakom oxå, Samt ni som är här inne och kollar och läser! Till er alla Tack!!//Daniel

Sånna där kattlortar hade ja fullt på min Cheva med hmm de ser föörjävligt ut

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

426 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Sådär då kan man änteligen börja använda lite nya maskiner. Vattenskärare,Laserskärare samt CNC fräs, Har instalerat ett pogram så att om jag tex tar ett fotografi med digitalkameran, så kan man rita av konturena i datorn och på så tid spara enormt mycket tid. Mycket test körning kvar men om 2-3 veckor är allt igång. Kommer att kunna köra upp till 20mm i både laser och vatten.

Och med bilen händer det inte så mycket då jag går och väntar på att den ska lackas.

//Daniel

Sök