Hallå! Idag har det gjorts mycket i garaget. Jag har lagt i MOTORN. Och det var inte det lättast för allt är ju fortfarande orepat och ska helst förbli så oxå.Med god marginal överallt (5mm) på ett ställe så kom den till slut på plats med skohorn och vasselin....
Här ser ni ett ställe till där det är trångt! mellan påfyllningen till automaten och torpeden 1cm. Men skulle den ha varit ett riktigt problem så hade jag ju tagit stålomspunnen slang....
Satte på lite nya emblem på sidorna. Blir kalas fint detta!
Satte på min nya diffade bakaxel (8 3/4") är den. Alltså (åtta å trekvart tum) He he
Och när väl axeln satt på plats var jag ju bara tvungen att testa lite med den riktiga bakfälgen på 20"
Och trotts att mina coilovers ej är monterade så blev resultatet mycket bra.
Så vad tycks? Bilen kommer ju att bli hela ytterligare 3" lägre sedan alltså 76mm. Så skärmkanten komer att ligga ca 5-7cm över hjulnavet....
Och så sista bilden för idag, Bara för att visa kromkanten på fälgen 11cm bred! Den skämtar man inte bort //Daniel
Här har man varit utan dator någon månad och du har verkligen slitit! Vilket grymt resultat på lack! Finishen på hela bilen slår många projekt här på garaget. Härligt jobbat!
//Erik Mitt Projekt! If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura Sponsorer sökes!
Ja mycket är det att göra på bilen för att den ska bli 100% som jag vill ha den. Önskar att det bodde någon som är expert på chevrolet 1955 2dr ht jämte mig och visste var allt ska sitta. Samt att den personen vore väldigt noga då hade jag inte tvekat att hyra in han/hon direkt. Ska ligga i denna vecka oxå, men det känns tufft då det är mycket kvar,Och dessutom måste jag bestämma mig denna vecka om jag ska vara med.... Men jag kommer att säga upp min plats till någon bättre behövande! Eller inte bättre behövande utan någon som har en färdig bil.Så slipper jag tok meka det blir aldrig bra då! Så får jag köra på att ha den klar till maj istället..... Ska fortsätta att polera allt rostfritt det är typ 50 lister som är kvar kul......
Tack alla för kredd. Fråga på om det är något ni undrar!
Listerna som jag köpte nya som sitter och skiljer av färgerna är ju inte samma färg så det var bara att matta ner och börja maskera....
Här ser ni listerna. Jösses vilket pill.. satt och koncentrerade mig så att nacken känns som den har blivit manglad... Ner till höger på golvet ser ni högen med lister som är kvar att polera.....
täckte dom först med en tunn folie och sedan maskerade jag med tape som jag skar ut........