Volvo, kretskortshumor.

KimVsWorld Mästare
22 september 2008 · 2 947 Inlägg

Precis, det är Tyskexport!xD

Senast redigerat av KimVsWorld (22 september 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
-Mackan- Fire And Silk
22 september 2008 · 2 254 Inlägg

Decibel skrev:
Detdär är rätt vanligt, finns endel grafik i styrboxarna på äldre bilar också, dock va volvo något nytt.

Några andra exempel...

http://blog.sounddomain.com/photos/ben/ … oard_2.jpg

http://blog.sounddomain.com/photos/ben/ … nals_2.jpg

haha ''Smile When You Say Damn Yankee's!''

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
volvo_nicke3 Avstängd
22 september 2008 · 519 Inlägg

haha snyggt

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
Samuelf
22 september 2008 · 85 Inlägg

Hoho! Ruggigt fint med älgar i elektroniken! Som redan nämnts tidigare i tråden så var det där jättevanligt "förr" i tiden. Jag har ett antal moderkort där det går att hitta en skidåkare etsad i kopparbanorna och så har jag ett ljudkort med pacman i miniatyr mellan några tunna ledare. smile

Saab 9000 Aero "Vägskrapan" (1991)
Brandis Diktator
22 september 2008 · 968 Inlägg

va popis på 80 talet att hålla på sådär, lite underground data geeks humor, hur coolt som helst, hoppas det inte finns på något mer, då är det bara tråkigt, är det där den enda så är den värd en slant, finns ju samlare

NeonX
23 september 2008 ·

kan nån skruva ner mäthuset på sin bil och se om det finns på dem med? förövrigt är det tillsalu rent allmänt...

TurbOla Reservdansk
23 september 2008 · 6 271 Inlägg

NeonX skrev:
kan nån skruva ner mäthuset på sin bil och se om det finns på dem med? förövrigt är det tillsalu rent allmänt...

Kanske. smile
Är det torx till instrumentbrädan?
Kommer du ihåg vilken storlek?
Isåfall kan man dra ner en kväll och ta med verktyg och kolla efter.
Min är tyskimport nämligen. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
azid Det som inte dödar gör ont
23 september 2008 · 2 668 Inlägg

t25

2slow
Gulmun * Klåpare
23 september 2008 · 1 718 Inlägg

Haha! Ball! Påminner mig osökt om en pocessor i en Macintosh (G4 eller vad den nu hette) där de etsat in "Bill Sux". Det blev stämning..

http://www.csse.monash.edu.au/~jwb/billsux.gif

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Fartsyndare Pro detailer
23 september 2008 · 417 Inlägg

Batta skrev:
Nästan så att det är värt att köpa en volvo enbart för det där big_smile

Fatta vad förvånad säljaren blir när man börjar plocka ner instrumentbrädan för att kolla så det verkligen ser ut så bakom big_smile

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
TurbOla Reservdansk
23 september 2008 · 6 271 Inlägg

Fartsyndare skrev:

Batta skrev:
Nästan så att det är värt att köpa en volvo enbart för det där big_smile

Fatta vad förvånad säljaren blir när man börjar plocka ner instrumentbrädan för att kolla så det verkligen ser ut så bakom big_smile

Hahaha, anledning: "Måste kolla glappet i mätaren, originalfel på dom här." big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
NeonX
25 september 2008 ·

TurbOla skrev:

NeonX skrev:
kan nån skruva ner mäthuset på sin bil och se om det finns på dem med? förövrigt är det tillsalu rent allmänt...

Kanske. smile
Är det torx till instrumentbrädan?
Kommer du ihåg vilken storlek?
Isåfall kan man dra ner en kväll och ta med verktyg och kolla efter.
Min är tyskimport nämligen. tongue

Alla skruvar är torx, mins inte vilken storlek men har du en satts med 2-3st storlekar så passar den garanterat smile


ennu en gång instruktioner då tongue

förövrigt för er som vill kolla...det tar typ 15 min att ta loss....sitter skruvar i höret under A-stolpen, i vänster och båda mittersta luftgenomsläppen ( peta gallren åt sidan och sen bakåt ) sen har du 2-3 skruvar som täcks av handskfacksluckan...bara öppna så sitter de i överkant. sen är det bara att ta loss...själva mäthuset sitter me två spännen, lossa dem och lossa kablarna. sen tar du mäthuset och skruvar ut alla bedömt 3000skruvarna som håller fast den svarta tunna kåpan bakom, nere i högra hörnet var mina älgar iaf...att tillägga är att när du skall ha tillbaks överdelen av insturmentpanelen så bör du trycka rätt hårt nedåt så att torxskruvarna får grepp...tog mig en liten stund att klura ut va fan som va fel big_smile

Waho Allmänt Jobbig
28 september 2008 · 1 200 Inlägg

Hahah va coolt tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Eddy Galen, inte dum.
15 februari 2011 · 1 324 Inlägg

Har någon annan på gorg hittat detta?

RD_87 Skrotsamlare
16 februari 2011 · 4 031 Inlägg

Kan ju vara en engångsgrej, som när man skriver roliga historior i väggarna på bygget.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
newBadboy
18 februari 2011 · 340 Inlägg

Nej det är ingen engångs grej. Skulle jag tippa finns det säkert hundratal eller t.o.m tusental likadana. Ha i åtanke att detta är inget man ritar på i efterhand. Detta måste man göra när man caddar kortet och sedan sätts det i produktion. Sedan är ju frågan hur stor denna serien var men att det är fler än denna är säkert. Finns liksom ingen större mening med att bara göra ett kretskort åt gången, blir lite dyrt så att säga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang