Akta er för solna bilteknik

MrEvolve Mr
22 september 2008 · 70 Inlägg

Kommer just hem från dem, min bil har för andra gången bärgats in efter storservice och kamremsbyte.
Väl på plats får jag en nota på dryga 1500:- som han vill att jag ska betala för att han "felsökt" bilen.
Detta vägrar jag självklart att betala, vilket resulterar i att han låser in min bilnyckel och anropar flera av verkstadsmekaniker för att dra ut mig från kundmottagningen.

Det hela slutar i att jag kallar på polis och polisen råder mig att betala tills ARN kopplas in och kan reda ut tvisten.

Historia:
*2 veckor sedan lämnas bilen in felfri

*dagen efter får jag tillbaka den och den lägger av omgående.
den bärgas in och jag får tillbaka den ytterligare en dag efter.

*jag upptäcker att det skramlar i bilen och kikar lite under och upptäcker att
olja läcker ur lådan.

*för några dagar sen reklameras detta men han debiterar mig kostnaden på oljan

*bilen åker in igen pga osäker gång, han hittar inget fel och debiterar dryga 1500:-

allt detta händer inom loppet at 10 dagar....
SOLNA BILTEKNIK ÄR ABSOLUT INGEN REKOMMENDATION

Mad Man Racing - If I loose, u loose! =)
Ford Focus ST 225 "Svarta faran" (2006)
MercedesJonnie
22 september 2008 · 3 268 Inlägg

störda jävlar!
provat att ringa konsumenverket?

Sushikocken Sleeper
22 september 2008 · 3 084 Inlägg

Om man lämnar in bilen för att det är fel på den och mekanikern inte hittar något fel ska han då inte få betalt?
Eller du kanske också jobbar gratis?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
22 september 2008 · 1 152 Inlägg

Sushikocken skrev:
Om man lämnar in bilen för att det är fel på den och mekanikern inte hittar något fel ska han då inte få betalt?
Eller du kanske också jobbar gratis?

Hahahaha är du seriös nu?
Klart som fan han inte ska ha betalt om inte han hittar felet. (för då har han inte gjort nåt med bilen eller?)

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
evilaudio
22 september 2008 · 16 195 Inlägg

ExCon skrev:

Sushikocken skrev:
Om man lämnar in bilen för att det är fel på den och mekanikern inte hittar något fel ska han då inte få betalt?
Eller du kanske också jobbar gratis?

Hahahaha är du seriös nu?
Klart som fan han inte ska ha betalt om inte han hittar felet. (för då har han inte gjort nåt med bilen eller?)

men de e väl SJÄLVKLART att de kostar pengar även fast de inte hittar nåt fel..


typ som att gå till tandläkaren på undesökning.. bara för att man inte hade nå hål så ska man inte betala för undersökningen elle??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
THEBADGUY Gorgilus addictus
22 september 2008 · 4 736 Inlägg

Det är inte gratis att äga en verkstad...

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
p0wni
22 september 2008 · 49 Inlägg

felsökningen vad jag vet, kostar pengar.
Sen om verkstaden är skit och kollar, (EX)lufttrycket i däcken när man sagt att bilen inte startar är en annan femma.

Senast redigerat av p0wni (22 september 2008)

- "Ställ dig sist i kön för helvete"
- "Jag stod där nyss, men det var så jävla tråkigt"
Skaune
22 september 2008 ·

Sen finns det nått som heter goodwill, om företaget vill hjälpa en kund fast dom igentligen inte måste, en felsökning idag är en ren datorgrej (nästan) och att koppla in datorn i bilen är inte en massa jobb precis, så 1500 e väldigt saftigt tycker jag, när han ändå varit kund och lämnat in bilen innan och får tillbaka den med osäker funktion. alla bilar kan gå sönder precis när som helst även efter verkstadsbesök, men som sagt sen e de upp till firman hur man värnar om sina kunder, att göra en schysst grej kan löna sig för du får ett bättre rykte o mer kunder.

Mortalis VW-nörd?
22 september 2008 · 4 332 Inlägg

Kan inte se alla fel med en dator, långt ifrån...

Skaune
22 september 2008 ·

Mortalis skrev:
Kan inte se alla fel med en dator, långt ifrån...

nej men många, har själv hållt på med detta... fast med lastbilar.roll

Muttley
22 september 2008 ·

Axor skrev:
Sen finns det nått som heter goodwill, om företaget vill hjälpa en kund fast dom igentligen inte måste, en felsökning idag är en ren datorgrej (nästan) och att koppla in datorn i bilen är inte en massa jobb precis, så 1500 e väldigt saftigt tycker jag, när han ändå varit kund och lämnat in bilen innan och får tillbaka den med osäker funktion. alla bilar kan gå sönder precis när som helst även efter verkstadsbesök, men som sagt sen e de upp till firman hur man värnar om sina kunder, att göra en schysst grej kan löna sig för du får ett bättre rykte o mer kunder.

bilverkstäder tar mellan 1000-1200 kr timmen så en felsökning brukar ligga runt 1000 kr och uppåt beroende på tiden.

man ska betala felsökningen men inte allt annat om han bara hittar på felen.

Sokrates Eliminator
22 september 2008 · 1 441 Inlägg

Om bilverkstad gjort fel så borde de stå för kostnaden själva.

"Gör om, gör rätt"

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
-Akerfeldt-
22 september 2008 · 2 638 Inlägg

evilaudio skrev:

ExCon skrev:

Sushikocken skrev:
Om man lämnar in bilen för att det är fel på den och mekanikern inte hittar något fel ska han då inte få betalt?
Eller du kanske också jobbar gratis?

Hahahaha är du seriös nu?
Klart som fan han inte ska ha betalt om inte han hittar felet. (för då har han inte gjort nåt med bilen eller?)

men de e väl SJÄLVKLART att de kostar pengar även fast de inte hittar nåt fel..


typ som att gå till tandläkaren på undesökning.. bara för att man inte hade nå hål så ska man inte betala för undersökningen elle??

Skillnden i detta fall är väl att han lämnade in en felfri bil, får tillbaka den med olika defekter efter varje inlämning samt att bilen börjat gå dåligt efter att den varit inne på reparation hos dem, och att de sedan påstår sig inte hitta felet.

Förstår honom, skulle inte heller betala för något som inte för femöre blivit ordentligt gjort eller åtgärdat. Även om det inte kanske är rätt väg att gå. hmm

DDESIGN
22 september 2008 · 563 Inlägg

Klart att en verkstad tar betalt för FELSÖKNING. Har själv jobbat på en.. Bara för att de inte hittar felet så är det ju ett arbete nerlagt på kundens bil. Hoppas det löser sig för dig!

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet
Nissan 200sx S13 "DDESIGN LS13" (1989)
Pikey
22 september 2008 · 2 283 Inlägg

Aker_s40 skrev:

evilaudio skrev:

ExCon skrev:

Hahahaha är du seriös nu?
Klart som fan han inte ska ha betalt om inte han hittar felet. (för då har han inte gjort nåt med bilen eller?)

men de e väl SJÄLVKLART att de kostar pengar även fast de inte hittar nåt fel..


typ som att gå till tandläkaren på undesökning.. bara för att man inte hade nå hål så ska man inte betala för undersökningen elle??

Skillnden i detta fall är väl att han lämnade in en felfri bil, får tillbaka den med olika defekter efter varje inlämning samt att bilen börjat gå dåligt efter att den varit inne på reparation hos dem, och att de sedan påstår sig inte hitta felet.

Förstår honom, skulle inte heller betala för något som inte för femöre blivit ordentligt gjort eller åtgärdat. Även om det inte kanske är rätt väg att gå. hmm

Men då är det ju dem som åstadkommit felen då är det inte han som haft fel på den innan, han lämnar ju bara in på service. OM det nu är de som åstadkommit felen då skulle jag inte heller betalat.

Men som någon pajas skrev ovanför så verkar det som att ja jag lämnar in min bil för att det är fel på den, verkstaden undersöker den och jag ska inte betala det är ju korkat.

R.I.P. Michael Jackson!
zortep
22 september 2008 · 911 Inlägg

I detta fallet skall ej kunden betala för anser jag, Han lämna in den för en sak , och den kom ut som en helt annan bil, i detta fallet skall företaget , om de nu tar i mån hand om sina kunder göra felsökningen kostnadsfritt i och med att de åstakommit nått helt tokigt med bilen. vem vet,
Sedan om kunden och kundmottagaren inte rett ut detta i början hur de ska gå vidare med detta problemet är en annan femma ?

pic up the phone, wazzzaaa
Turbo_Erik
22 september 2008 · 526 Inlägg

Har flera jobbarkompisar som bor i Solna, och många säger att dom är oseriösa...
Tråkigt att dom gör STORA dyra reklamkampanjer i merto eller om det är City eller kanskle båda.
Och lockar kunder..

KimVsWorld Mästare
22 september 2008 · 2 947 Inlägg

Men vi snackar om ett visst fall nu och i detta fall ska han inte behöva betala förens dem har gjort ett arbete!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Brandis Diktator
22 september 2008 · 968 Inlägg

bara kontakta ARN, dom kommer säkert dömma dom till att du har rätt till reperationerna fixas eftersom dom värkar skadat mer än gjort jobbet

MrEvolve Mr
23 september 2008 · 70 Inlägg

Vill liksom göra klart för alla att jag förstår att en felsökning ska kosta, dock ska den inte göra det om det är ett "garanti jobb".

Jag lämnade in bilen för storservice och kamremsbyte, inga pga det var fel på bilen, utan enbart för att det var dags. När bilen kom tillbaka så lade den av ganska omgående och bärgades, den gången tog han inte betalt. Men när jag sen direkt kom tillbaka och reklamera att det fanns andra fel då ville han inte ens tala med mig och var alldeles för upptagen. Jag skulle "ringa upp senare och boka tid".
Servicekänsla? - Inte i mina ögon...

Hur som helst, har fått utlåtande av Skoda verkstad och det har visat sig att motorfästet inte satt 100%igt, vilket jag härleder till kamremsbytet, eftersom han var tvungen att sänka motorn.

Fel utfört arbete? - Jag tycker det. Nu har jag fått hjälp av dem underbara DINBIL i Bromma, dem är ganska mycket dyrare, men i det långa loppet sååå mkt bättre.

Jag hoppas verkligen att den idioten till verkstadschef byter yrke och återgår till sitt gamla städbolag.
Där kanske han passar bättre... Jag är tydligen inte den enda som råkat ut för denna pajas.
Fått en hel del respons på olika communitys av personer som också tvingats betala onödiga felsökningar som egentligen är garantijobb.

Mad Man Racing - If I loose, u loose! =)
Ford Focus ST 225 "Svarta faran" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang