Du kan ju prova med mineralolja först om du vill, det är ju ingen enorm högprestanda-motor du har ju, kanske får tickandet att tystna nån månad eller längre t.o.m.
Det är 20 ventillyftare, och dom kostar ungefär 1600 på Volvo. Då får du plocka av kamremmen också, om den är sliten kanske du ska byta den med? Och packboxarna till kamaxlarna.
Lycka till!
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Du kan ju prova med mineralolja först om du vill, det är ju ingen enorm högprestanda-motor du har ju, kanske får tickandet att tystna nån månad eller längre t.o.m.
Det är 20 ventillyftare, och dom kostar ungefär 1600 på Volvo. Då får du plocka av kamremmen också, om den är sliten kanske du ska byta den med? Och packboxarna till kamaxlarna.
Nån som vet vad det kostar att byta lyftare på en 10 v topp på en 850? min tickar lite på en lyftare när den är kall!
Äsch, att den tickar på en lyftare när den är kall är nog inte så mycket att oroa sig för. Oljan är tjock och har svårt att rinna in i de små kanalerna i lyftaren.
En 850 som stått länge eller är kall kan ticka lite.
Men om 20 ventillyftare kostar 1600, borde väl hälften av lyftarna kosta hälften? Däremot vet jag inte vad en verkstad tar för att byta dom åt dig.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Det är 20 ventillyftare, och dom kostar ungefär 1600 på Volvo.
app app, 850 2,5 se har bara 10 ventiler
SE är ju ett utrustningspaket?
GLE, dvs 140hk motorn med DOHC på tändstiftskåpan har bara 10v. GLT, dvs 170hk motorn med VOLVO 20 VALVE på tändstiftskåpan har 20 ventiler.
ja se är ett utrustningspaket men han har skrivit att han har en 850 se -95 alltså har en 850 2,5 -95 med se paket gle fanns inte 95 utan enbart 93 för sen bytte man till gl 94 och sen 95 så bytte man till s
dom kostar 100:-/st om man inte köper dom i en sats.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
GLE, dvs 140hk motorn med DOHC på tändstiftskåpan har bara 10v. GLT, dvs 170hk motorn med VOLVO 20 VALVE på tändstiftskåpan har 20 ventiler.
ja se är ett utrustningspaket men han har skrivit att han har en 850 se -95 alltså har en 850 2,5 -95 med se paket gle fanns inte 95 utan enbart 93 för sen bytte man till gl 94 och sen 95 så bytte man till s
dom kostar 100:-/st om man inte köper dom i en sats.
om den tickar när den e varm, är de för tunn olja eller bara slitna lyftare?
Då är nog lyftarna slitna.
Jag har kvar mina gamla lyftare, vi provade pressa ihop dom, och en del har inte återfjädrat än idag... efter fyra månader. De ska inte heller gå att pressa ihop för hand, då är fjädrarna kassa i dom.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet