Kapa fjädrarna på volvo 850 -93

piison
26 september 2008 · 26 Inlägg

Hej jag har suttit och läst lite om hur det skulle gå om man kapar fjädrarna på 850. Fjädrarna är ju som sagt konade... det jag funderar på är om dom kommer att stanna på plats efter att man kapat?? Jag har ingen lust att lägga pengar på en sänkningssats med tanke på hur långt bilen har gått o så...håller väl inte länge till skulle jag tro ^^ så om det finns nån med lite kunskap angående detta så skriv gärna.

Kornz Solfilmsmontör
26 september 2008 · 947 Inlägg

Spara dig själv tiden istället och låt bli. Din bil kan bli en trafik fara om du väljer att kapa fjädrarna. Då kan du lika bra spara ihop pengar till en nyare bil då som du känner dig mer villig att lägga pengar på.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
GripenT16
26 september 2008 · 403 Inlägg

Kornz skrev:
Spara dig själv tiden istället och låt bli. Din bil kan bli en trafik fara om du väljer att kapa fjädrarna. Då kan du lika bra spara ihop pengar till en nyare bil då som du känner dig mer villig att lägga pengar på.

Håller helt och hållet med!!

Waho Allmänt Jobbig
26 september 2008 · 1 200 Inlägg

Kapa är väl inget att föredra, finns ju hyfsat billiga sänkningssater nu smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Granholm Dude
26 september 2008 · 197 Inlägg

kapa på bara...

Ät aldrig snö som blivit gul!
Volvo 945 Turbo "Sleepern" (1995)
Christian S
26 september 2008 · 4 816 Inlägg

och varför ligger den här tråden här och inte under chassi, bromsar och transmission?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Sharky
26 september 2008 · 10 287 Inlägg

Därför att vi moderatorer sover på nätterna...tongue

Flyttad nu.

Göran
Moderator

Christian S skrev:
och varför ligger den här tråden här och inte under chassi, bromsar och transmission?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang