Hur rolig är din bil och köra på en skala 1/10?

Bosse86 Nissan 200sx drifting
2 oktober 2008 · 356 Inlägg

big_smile LÄtt en 9:a älskar den raka 5:an vrålar gött dsom fan. dessvärre behöver min turbo lite kärlek tongue
renovering på g

endorfinslaven
2 oktober 2008 · 671 Inlägg

Meanstreaker skrev:

snackcalahan skrev:

Thullen skrev:

aldrig riktigt lekt med en 740 så misstänker jag?
Alla har olika grder och krav på vad som är kul med en bil, man måste inte ha 800 hk Supra för att ha kul, varför är det så svårt att fatta för vissa?

han kanske prova någon av de 10 månaderna det inte va snö tongue nej men 740 har riktigt pissiga väg egenskaper man har inte så mycket till val när det börjar bli halt man åker ju jämnt på ställ då

Alltid lika kul att se alla 740 och 940 som kryper fram ur sina hålor så fort det är lite blött på asfalten. Sen sticker de in till centrum och sladdar på domusparkeringen! Är det den ultimata körglädjen? Att kunna sladda när det är blött eller snöigt ute? Då kan man lika gärna köpa sig en gammal Opel Ascona/manta eller vad för något annat gammalt mög som helst och få exakt samma "häftiga och roliga" körupplevelser.

Ha ha ha
Så talar en kille som tror man köper sig körkunskaper med bilmärket...
Hur funkar din bil i +200kmh över tjälskador ?
Jag lovar att min volvo 940 går bättre o säkrare(chassi o förare)...

Konstigt nog jag ser nästan ALDRIG löjliga sportbilar ute på kurviga vägar åkandes över 100kmh..
Tvärtemot vad du säger så är det ju alla rödljusräsers,Skyline,supra,typeR osv...
Som håller till kring city och aldrig lämnar stadskärnan..
När de lämnar city åker de 200-300+ på en rak motorväg i kolonn,,, ÅååHHHH imponerande !

Näe töntigt snack....
De som jag möter ute på den slingrande landsvägen som bjuder upp till motstånd är följande..
Äldre välbemedlade farbröder i Porschar eller rallykalle från Avesta i en oansenlig bil...
Nötter i japanska sportbilar ser jag aldrig mer än inne i stan...
Mkt snack o lite verkstad !

endorfin åt folket

Casy vinnarskalle!
2 oktober 2008 · 907 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Ha ha ha
Så talar en kille som tror man köper sig körkunskaper med bilmärket...
Hur funkar din bil i +200kmh över tjälskador ?
Jag lovar att min volvo 940 går bättre o säkrare(chassi o förare)...

Konstigt nog jag ser nästan ALDRIG löjliga sportbilar ute på kurviga vägar åkandes över 100kmh..
Tvärtemot vad du säger så är det ju alla rödljusräsers,Skyline,supra,typeR osv...
Som håller till kring city och aldrig lämnar stadskärnan..
När de lämnar city åker de 200-300+ på en rak motorväg i kolonn,,, ÅååHHHH imponerande !

Får jag fråga varför man ska rejsa över tjälskador i 200? smile Och att sportbilar inte kör 200 överallt är för att det inte behövs. Man syns ändå om man har en fräsch och fin bil. "glida i stan" är minst lika roligt anser jag.
Puss.

BMW M3 "Crisis" (2002)
nex_
2 oktober 2008 · 21 Inlägg

Jag ger min bil 9/10.
Väldigt nöjd med bilen men minus för att den är lite klen

prodrive Avstängd
2 oktober 2008 · 962 Inlägg

För en vecka sedan = 10/10

Nu = 0/10

a_wingard73 Pedant med passion för bankörning
2 oktober 2008 · 113 Inlägg

6/10 för M3an: Helnöjd och garanterat roligare än de flesta som svarat  tråden.. Men alla ställer vi olika krav helt enkelt. Därför ger jag inte min en 10.

Volvon: 2/ 10 för att de enda roliga med den är att den har hyfsat motor... Sen är de världens tråkigaste bil i övrigt!

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
2 oktober 2008 · 661 Inlägg

Jag vet ej, har inte kört med så mkt snabbare eller ngt men min e nog 7/10  är givetvis 10/10 om man jämför med övrigt skit man kört

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Pikey
2 oktober 2008 · 2 283 Inlägg

torpis skrev:

Meanstreaker skrev:

snackcalahan skrev:

han kanske prova någon av de 10 månaderna det inte va snö tongue nej men 740 har riktigt pissiga väg egenskaper man har inte så mycket till val när det börjar bli halt man åker ju jämnt på ställ då

Alltid lika kul att se alla 740 och 940 som kryper fram ur sina hålor så fort det är lite blött på asfalten. Sen sticker de in till centrum och sladdar på domusparkeringen! Är det den ultimata körglädjen? Att kunna sladda när det är blött eller snöigt ute? Då kan man lika gärna köpa sig en gammal Opel Ascona/manta eller vad för något annat gammalt mög som helst och få exakt samma "häftiga och roliga" körupplevelser.

Men kom igen, lika mycket mög som du tycker on 740 tycker jag om en Type R... tröttare bil får man leta efter...   toppar bara 235km/h...  då har jag precis lagt i 4:an   hade hellre köpt nått mög till 325:a eller nått om man ändå bara vill åka 235km/h...

Jävlar om du nyss slängt i 4:an vid 235Km/h vad toppar då din bil?

R.I.P. Michael Jackson!
Perss0n
2 oktober 2008 · 435 Inlägg

6/10 Finns ju bra mycket att förbättra fortfarande, men den har ju grunden. RWD, turbo och motorn framm smile

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
Mäki Långsam Perfektionist
2 oktober 2008 · 4 800 Inlägg

Pikey skrev:

torpis skrev:

Meanstreaker skrev:

Alltid lika kul att se alla 740 och 940 som kryper fram ur sina hålor så fort det är lite blött på asfalten. Sen sticker de in till centrum och sladdar på domusparkeringen! Är det den ultimata körglädjen? Att kunna sladda när det är blött eller snöigt ute? Då kan man lika gärna köpa sig en gammal Opel Ascona/manta eller vad för något annat gammalt mög som helst och få exakt samma "häftiga och roliga" körupplevelser.

Men kom igen, lika mycket mög som du tycker on 740 tycker jag om en Type R... tröttare bil får man leta efter...   toppar bara 235km/h...  då har jag precis lagt i 4:an   hade hellre köpt nått mög till 325:a eller nått om man ändå bara vill åka 235km/h...

Jävlar om du nyss slängt i 4:an vid 235Km/h vad toppar då din bil?

Alla volvo toppar ju 300 vet du väl wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
svined
2 oktober 2008 · 36 Inlägg

Får bli en 10a, känslan av att tryckas bak i sätet é grym, eller vid race när den andra försvinner i backspegeln

Breexiz
2 oktober 2008 · 341 Inlägg

4 kanske..

Drive it like you stole it
torpis Forummoderator
2 oktober 2008 · 10 572 Inlägg

Pikey skrev:

torpis skrev:

Meanstreaker skrev:

Alltid lika kul att se alla 740 och 940 som kryper fram ur sina hålor så fort det är lite blött på asfalten. Sen sticker de in till centrum och sladdar på domusparkeringen! Är det den ultimata körglädjen? Att kunna sladda när det är blött eller snöigt ute? Då kan man lika gärna köpa sig en gammal Opel Ascona/manta eller vad för något annat gammalt mög som helst och få exakt samma "häftiga och roliga" körupplevelser.

Men kom igen, lika mycket mög som du tycker on 740 tycker jag om en Type R... tröttare bil får man leta efter...   toppar bara 235km/h...  då har jag precis lagt i 4:an   hade hellre köpt nått mög till 325:a eller nått om man ändå bara vill åka 235km/h...

Jävlar om du nyss slängt i 4:an vid 235Km/h vad toppar då din bil?

Har inte en aning och vågar inte prova...   vid 270 har jag 6300rpm... max effekt vid ungefär 7000rpm...  som sagt solklar men livrädd 3:a att köra  smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
HOLLELLE
2 oktober 2008 · 409 Inlägg

8/10. körglädjen är oslagbar. hade det varit 200hk till så hade det blivit en 10a.

262turbo
2 oktober 2008 · 1 004 Inlägg

10/10 lätt smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
a_wingard73 Pedant med passion för bankörning
2 oktober 2008 · 113 Inlägg

Är era svar verkligen ärliga? Har ni så låga krav på en bil att eran egen uppnår en 10??? Visst bra att ni är nöjda, men att man som 850 ägare ens kan tänka tanken på att nämna körglädje i samma mening är för mig ofattbart.. Men för dem som enbart tycker turbotryck och visslande dumpventiler är det intressanta så kan jag förstå att den rankas högt på listan.

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!
Felax
2 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

anna_catharina skrev:
hmmm om man räknar komfort så åker man ju lätt en tia i en volvo iaf! Men men är inte direkt så räsig... :p

Du har aldrig testat en tysk bil eller?

Men are not born - Men are made
kolvas
2 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

rallybilen är väl en 8 av 10 de sista 2 poängen är väl en riktig Grupp N 4wd och Formel bil
men då snackar man ren körglädje å ingen komfort precis

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
NeoSWE
2 oktober 2008 · 62 Inlägg

8/10   Ligger gött på vägen. Härligt med 6 växlar....

100hp till bara så är det en klar 10:a

smile

Toyota Supra TT MKIV "Snowflake" (1994)
snoddas
2 oktober 2008 · 1 142 Inlägg

- 10 är min för den är trasig....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang