Jag har egentligen ingenting emot att gasglad ungdom avreagerar sig och tränar körförmågan genom att sladda rundor på en tom IKEA-parkering mitt i natten flera kilometer från närmaste bostadshus. De sliter något överjävligt på sina bilar, de gör av med däck och en massa soppa och allt det får de betala själva. Att de som det så politiskt korrekt heter förstör miljön har de ju också betalat flera gånger om vid bensinpumpen som alla andra stackars bilister som måste tanka då och då. De lär inte slita så mycket på parkeringen med ett tjockt jäkla islager mellan däcken och asfalten. 
Markägarna är nog mer bekymrade över att det säkert förekommer att folk råkar sladda sönder stolpar och skyltar eller t o m sladdar in i gavlarna på butiken och sedan "glömmer" att meddela sig till markägaren så att denne kan få ut det på förövarens försäkring. En stolpjävel kostar säkert 10k eller mer att räta ut och gjuta ned i marken igen. För att undvika bl a sådana smitningsolyckor har man säkert bett vaktbolaget att avhysa alla som sladdar på parkeringen. 
Att sladda in i en skylt har jag t o m sett i en del Garaget-medlemmars bildgallerier betraktas som lite småcoolt och på sin höjd synd om bilen (vi behöver inte nämna namn), men det är lika mycket ett smitningsbrott som om någon bucklar er nylackade 740 på parkeringen och drar. Det är respektlöst mot markägaren att bete sig så, det finns inga brott utan brottsoffer. 
Men jag är som sagt glad och nöjd om folk visar hänsyn och kör försiktigt bort till IKEA's parkering och leker av sig där. Men när folk sladdar ut baken när de åker ut i en korsning mot mötande trafik längre fram tycker jag att det är respektlöst, klart folk blir nervösa då. Jag vet att det inte är svårt att häva sladden, men det vet inte den du möter.
Edit: Jag utgår som sagt ifrån att det gäller vinterkörning nu, för hur kul kan det vara att enhjulsbörna med 116 hk 740 på asfalt?
					Senast redigerat av Andromeda (17 januari  2011)