Schybba's Opel Ascona B. Senaste: NYA BILDER 21/4-10 ! 2.4a webermotor. Baxaxel ren påbörjad!

plumpen Mohaaaa
26 november 2008 · 95 Inlägg

Ska lätt följa detta med nöjd glädje. Har själv haft två st likadana men svarta. Grymt roliga. Kommer helt klart bli grymt detta projekt.. Lycka till.

Schybba
26 november 2008 · 364 Inlägg

Rojpen skrev:
Hur länge bhåller du denna dåwink hehe sälja sen å köpa nytt eller? snyggt bygge är det iaf tongue

Haha nä de e väl tänkt att ja ska ha kvar den ett bra tag men man vet ju aldrig tongue

Schybba
26 november 2008 · 364 Inlägg

plumpen skrev:
Ska lätt följa detta med nöjd glädje. Har själv haft två st likadana men svarta. Grymt roliga. Kommer helt klart bli grymt detta projekt.. Lycka till.

Ok! tackar

sjovold Wolfman Cruisers
26 november 2008 · 1 258 Inlägg

Langa upp en bild på toppen nu då!! big_smile
ser bra ut men går lite sakta tycker ja wink

----->Strippen S2<-----

VCRACING
kolvas
27 november 2008 · 4 001 Inlägg

Schybba skrev:

kolvas skrev:
du ska väl ha dit skivbromsar bak?

skulle rekommendera dig att hänga på en Volvo-axel.

Gott projekt, har åkt codriver i en Ascona B med 2,4 i år, dom går bra men framvagnarna är inte så roliga.

På sikt så blir det väl volvo-axel! Vet du vilken volvo axel man brukar hänga dit? 240 eller 740 axel eller någon annan?

man brukar hänga dit 240:s 1031-axel (samma som 7/940 men med andra infästningsöron), jag kan försöka komma ihåg och ta lite bilder på infästningarna, fast vi åker iofs. med fjäderben bak.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Schybba
27 november 2008 · 364 Inlägg

kolvas skrev:

Schybba skrev:

kolvas skrev:
du ska väl ha dit skivbromsar bak?

skulle rekommendera dig att hänga på en Volvo-axel.

Gott projekt, har åkt codriver i en Ascona B med 2,4 i år, dom går bra men framvagnarna är inte så roliga.

På sikt så blir det väl volvo-axel! Vet du vilken volvo axel man brukar hänga dit? 240 eller 740 axel eller någon annan?

man brukar hänga dit 240:s 1031-axel (samma som 7/940 men med andra infästningsöron), jag kan försöka komma ihåg och ta lite bilder på infästningarna, fast vi åker iofs. med fjäderben bak.

'

Ok! jag tänkte mest på bredden på bakaxeln! Är 240ns axel ungefär lika bred som asconans? men ta gärna lite bilder på infästningen, det vore gött så man har en lite humm om hur man kan göra! big_smile

Izual
27 november 2008 · 4 571 Inlägg

Har du fått hem allt skrot du var och hämtade?

Får ta lite kort och maila så kan jag lägga upp dom i tråden.

kolvas
27 november 2008 · 4 001 Inlägg

Schybba skrev:

kolvas skrev:

Schybba skrev:

På sikt så blir det väl volvo-axel! Vet du vilken volvo axel man brukar hänga dit? 240 eller 740 axel eller någon annan?

man brukar hänga dit 240:s 1031-axel (samma som 7/940 men med andra infästningsöron), jag kan försöka komma ihåg och ta lite bilder på infästningarna, fast vi åker iofs. med fjäderben bak.

'

Ok! jag tänkte mest på bredden på bakaxeln! Är 240ns axel ungefär lika bred som asconans? men ta gärna lite bilder på infästningen, det vore gött så man har en lite humm om hur man kan göra! big_smile

bredden tror jag är densamma, däremot så passar ju inte Ascona-fälgarna, men vi håller på att göra spacers som ändrar bultdelningen.

Jag vet inte när jag ska till honom igen men det blir nog om ett par veckor så du får ha lite tålamod wink

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Schybba
27 november 2008 · 364 Inlägg

kolvas skrev:

Schybba skrev:

kolvas skrev:

man brukar hänga dit 240:s 1031-axel (samma som 7/940 men med andra infästningsöron), jag kan försöka komma ihåg och ta lite bilder på infästningarna, fast vi åker iofs. med fjäderben bak.

'

Ok! jag tänkte mest på bredden på bakaxeln! Är 240ns axel ungefär lika bred som asconans? men ta gärna lite bilder på infästningen, det vore gött så man har en lite humm om hur man kan göra! big_smile

bredden tror jag är densamma, däremot så passar ju inte Ascona-fälgarna, men vi håller på att göra spacers som ändrar bultdelningen.

Jag vet inte när jag ska till honom igen men det blir nog om ett par veckor så du får ha lite tålamod wink

Ok! nej det är ingen brådska! ska ju ha opel axel till att börja med. men det blir nog volvo axel inom en snar framtid då de finns mycket roligare utväxlingar org till volvo. tongue Men skicka gärna lite bilder som sagt när du ska dit!

kolvas
27 november 2008 · 4 001 Inlägg

Schybba skrev:

kolvas skrev:

Schybba skrev:

'

Ok! jag tänkte mest på bredden på bakaxeln! Är 240ns axel ungefär lika bred som asconans? men ta gärna lite bilder på infästningen, det vore gött så man har en lite humm om hur man kan göra! big_smile

bredden tror jag är densamma, däremot så passar ju inte Ascona-fälgarna, men vi håller på att göra spacers som ändrar bultdelningen.

Jag vet inte när jag ska till honom igen men det blir nog om ett par veckor så du får ha lite tålamod wink

Ok! nej det är ingen brådska! ska ju ha opel axel till att börja med. men det blir nog volvo axel inom en snar framtid då de finns mycket roligare utväxlingar org till volvo. tongue Men skicka gärna lite bilder som sagt när du ska dit!

framåt vårkanten har jag eventuellt en Volvo-axel med 5,38 i utväxling & diff till salu

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Schybba
27 november 2008 · 364 Inlägg

sjovold skrev:
Langa upp en bild på toppen nu då!! big_smile
ser bra ut men går lite sakta tycker ja wink

Det blir inom kort! arbetstackten ska jag väl ta tag i wink sen är det ju ekonomin oxå sad

sjovold Wolfman Cruisers
27 november 2008 · 1 258 Inlägg

fan ställ sängen ute i garaget så bilr de nå gjort big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Schybba
28 november 2008 · 364 Inlägg

kolvas skrev:

Schybba skrev:

kolvas skrev:

bredden tror jag är densamma, däremot så passar ju inte Ascona-fälgarna, men vi håller på att göra spacers som ändrar bultdelningen.

Jag vet inte när jag ska till honom igen men det blir nog om ett par veckor så du får ha lite tålamod wink

Ok! nej det är ingen brådska! ska ju ha opel axel till att börja med. men det blir nog volvo axel inom en snar framtid då de finns mycket roligare utväxlingar org till volvo. tongue Men skicka gärna lite bilder som sagt när du ska dit!

framåt vårkanten har jag eventuellt en Volvo-axel med 5,38 i utväxling & diff till salu

ok! 5:38 kanske är lite väl häftigt på en gatbil.

kolvas
28 november 2008 · 4 001 Inlägg

Schybba skrev:
ok! 5:38 kanske är lite väl häftigt på en gatbil.

jo, lite lågt kanske men det blir ett j*vla acc lol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Schybba
28 november 2008 · 364 Inlägg

Har äntligen fått hem rallytoppen! / rallyportad,bronsstyrningar rostfria cheva ventiler 45-40 nyplanad och nyrenoverad av highspeedracing. kam från Kent cams dubbla fjädrar osv

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49447/510437_qfyh29.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/49447/510438_i87jbp.jpg

Schybba
28 november 2008 · 364 Inlägg

Har även fått hem mitt öättade svänghjul c.a 6kg. Nu skall 2.4an lämnas in på balansering.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/49447/510439_wjfgfu.jpg

Schybba
28 november 2008 · 364 Inlägg

kolvas skrev:

Schybba skrev:
ok! 5:38 kanske är lite väl häftigt på en gatbil.

jo, lite lågt kanske men det blir ett j*vla acc lol

haha Ja men som sagt lite höga varv vid långkörning. man skulle haft 4:56 eller liknande. big_smile

kolvas
28 november 2008 · 4 001 Inlägg

Schybba skrev:

kolvas skrev:

Schybba skrev:
ok! 5:38 kanske är lite väl häftigt på en gatbil.

jo, lite lågt kanske men det blir ett j*vla acc lol

haha Ja men som sagt lite höga varv vid långkörning. man skulle haft 4:56 eller liknande. big_smile

ja, det hade nog funkat bättre till 2,4 oxå, jag åkte med 4,56 ett tag på en gatbil och det funkade rätt bra tycker jag, ingen motorvägsracer precis men man drog det flesta bilar vid rödljusen.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Schybba
28 november 2008 · 364 Inlägg

kolvas skrev:

Schybba skrev:

kolvas skrev:

jo, lite lågt kanske men det blir ett j*vla acc lol

haha Ja men som sagt lite höga varv vid långkörning. man skulle haft 4:56 eller liknande. big_smile

ja, det hade nog funkat bättre till 2,4 oxå, jag åkte med 4,56 ett tag på en gatbil och det funkade rätt bra tycker jag, ingen motorvägsracer precis men man drog det flesta bilar vid rödljusen.

haha ok! nå jag tror den blir precis lagomt å sen en riktig lamelldiff så. men som sagt de blir framtidsplaner!

weber140 Förgasarfrälst
30 november 2008 · 219 Inlägg

den toppen ser ju rätt okej ut!  blir säkert bra

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang