740 tic går ej bra

Marcuzx
2 oktober 2008 · 17 Inlägg

Luftmängdsmätaren tomgångsmotorn insugspackning eller dålig förpump några av sakerna skulle ja gissa på.

husmus www.avgassystemet.se
2 oktober 2008 · 936 Inlägg

idag starta bilen bra imorse och jag körde runt ganska länge. men sedan när jag stannat och käkat och skulle starta bilen igen gick den inte igång. så jag åkte förbi skroten och fixa tändspole/fördelar lock/rotor och bytte det och sedan starta inte bilen iaf. men jag körde med lite startgas och starthjälp till batteriet så gick bilen igång. men när den väl är igång går den hur bra som helst nu. fick bort blöddrandet idag också efter byte av tänddelar. efter den inte starta så har den iaf inte dött. så får se vad som händer framöver. kanske inte startar imorrn bitti så får se tongue men jag återkommer. tempen verkar btw inte gå upp heller. märkte det idag vid långkörning. byte av tempgivare eller? är ju ny vattenpump iaf. har ju bytt båda pumparna tidigare också. vet ej ifall jag nämnde det. tänk på saken iaf. återkommer imorrn. tack för allt!

-den satt som en fläskläpp-
mrbuggy Entreprenör
2 oktober 2008 · 1 784 Inlägg

spridarrelät.....!

husmus www.avgassystemet.se
2 oktober 2008 · 936 Inlägg

tittade på det idag. finns ju inget asså.. kollade på andra 740 på skroten och dom hade det där du visade vid expansions kärlet men jag har fan inget asså. helt sjukt.. hur kan jag ta reda på vart det sitter? plus att jag har inte original kärl ser det ut som. men inte för att det har nåt med saken att göra. men vafan. hur ska jag hitta skiten? är fan bara det kvar

-den satt som en fläskläpp-
mrbuggy Entreprenör
2 oktober 2008 · 1 784 Inlägg

husmus skrev:
tittade på det idag. finns ju inget asså.. kollade på andra 740 på skroten och dom hade det där du visade vid expansions kärlet men jag har fan inget asså. helt sjukt.. hur kan jag ta reda på vart det sitter? plus att jag har inte original kärl ser det ut som. men inte för att det har nåt med saken att göra. men vafan. hur ska jag hitta skiten? är fan bara det kvar

de skulle ju kunna sitta vid askkoppen också...men de vågar ja inte lova..kolla beskrivningen vilka relän som sitter där...förutom pumprelät...( har du ett fyrkantigt kärl...?  )

turboforssen Telge Drifting Team
2 oktober 2008 · 5 398 Inlägg

följ kabelhärvan som går ut ur kupen på avgassidan åt alla håll å kanter så borde du hitta den:) kolla åsså att nån klåpare inte har dragit in den i kupen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
husmus www.avgassystemet.se
2 oktober 2008 · 936 Inlägg

litet projekt med andra ord smile men ser det likadant ut som andra 740 spridar relän lr? med tanke på att detta är en 760 tic

-den satt som en fläskläpp-
lindberg_racing
3 oktober 2008 · 69 Inlägg

alltså pratar ni om spridarmotståndet kanske.. sitter isåfall ovanför batteriet och det låter som det är fixat i boxen... prova med en annan org box den i bilen.. motronic 022 men den går även på 026. kanske låter konstigt men min vart så med vikingchipet tex och rök svart...

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
3 oktober 2008 · 2 853 Inlägg

låter lite som insugspackningen..kollat me start gas att de är tät?o kring oringarna..vi spridarna..

NFC-racing
4 oktober 2008 · 63 Inlägg

Kolla alla slangarna.......utan laddtryck så går dom ju inte bra inte.......

Konsten att ha roligt för små pengar....*L*
husmus www.avgassystemet.se
4 oktober 2008 · 936 Inlägg

sådär nu går bilen bra plus att den gick igenom besiktningen idag utan anmärkningar. igår hela dagen satte jag mig framför bilen och bytte följande, skivor + belägg och ok fram, hallgivare, fördelare, rotor, fördelarlock, tändkablar, tändstift, olja, filter, topplockspackning samt borrning/portning/planing, insugspackning, tändmodul, spridare och tätringar, oljetrågspackning, turbo slangar, IC, öppet filter, fjädrar/dämpare och ett litet viking chipp. nu är bilen bra igen big_smile haha.. fick tag i sjukt mycket delar på ebay som jag köpte så i stort sett hann jag med att renovera bilen på en dag (11 timmar). big_smile så nu laddar även turbon 1.1 bar samt högre bränsle tryck då jag bytte till en audi 5cyl turbo pump och även BTR. får se vad som händer framöver big_smile tack för alla grymma tips.

-den satt som en fläskläpp-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang