Jahapp, vad har hänt nu då?
Inte mycket i ärlighetens namn, inte synligt...
Tankeverksamheten börjar sakta snurra igång efter vinterns dvala och sakta men säkert löser man många små bekymmer. Snart kommer solen ha smält allt äckel som ligger på vägarna och temperaturen stiger till ca 5-10grader, asfalten torkar och bilen får sträcka ut sig efter en vinter med allt för få uppstarter.
Men om jag nu ska börja gasa behöver jag väl mer effekt.
Så nu är det dags att börja planera trimningen på riktigt.
Steg 1 är att få koll på alla värden och hur allt ska vara och kunna övervaka det för att undvika ras; Så vilka mätare behöver jag ha? Turbotryck för att se att det inte passerar det turbon klarar, Oljetryck (ja, kan vara bra att ha) och oljetemp i lådan. Är det mer jag behöver? och vad kan man sätta givaren för lådtempen?
Steg 2 är att koppla in all media som jag vill. Reservhjulet ser ut att få offra sin plats för att rymma basen. Sen ska bilen kopplas till en usbhub via datasladd. Mobilt bredband och in med datorn och vips kan man sitta på msn och kolla databoxens värden samtidigt som man uppdaterar tråden med minutfärska 0-100tider...
Steg 3 blir att ta fram det stora skohornet och mosa ner IC'n. På nåt sätt ska det gå.

Steg 4 blir att beställa downpipe och laddtrycksstyrning för att kunna justera trycket från mitt underbara 2stegs ladd med max 0.36bar.
Fler steg vill jag inte räkna på, men det finns mycket på önskelistan.