Vilken 18-årsbil för 30-35000

4G63GalantGTI_R Avstängd
21 februari 2006 · 138 Inlägg

ja precis va ja trodde...... ni tycker de va????

JAG SKÄMTADE!!!!!

"""" Sport bilar""""" hur många kaninöronbehövs de???

ang vectran.....

Grymma på vad sätt då???

stilleståndfaktor.....
att bakaxeln lossnade från bilen i motorvägsfart????

WasteGate
22 februari 2006 · 397 Inlägg

fin 740 turbo, som du sedan fixar och lägger ner 10 lappar på trim.. då åker du fort för liten peng

Asse_ clubjdm.se
22 februari 2006 · 462 Inlägg

Golf VR6 big_smile

www.clubjdm.se
JohnnyN Rutinerad medlem
22 februari 2006 · 1 938 Inlägg

SupraM3 skrev:
jag håller med calibra_nox......vad f*n är det med dej egentligen???

alltid ska du jävlas på nått jävla sätt

Undrar vad som är killens problem?! tongue

tuvor Saab Tuning
22 februari 2006 · 12 Inlägg

Stavve skrev:
Som typic lyder, det är dags att köpa 18-årsbilen nu, ska lägga ut 30000-35000kr för bilen, ett krav är att den ska ha skaplig skjuts i motorn, och den ska helst se snygg ut smile Helst ingen rosthög och liknande.

Jag har funderat på dessa följande bilar: Volvo 940 Turbo, 9000 2,3T/Aero, BMW 325, Mercedes 300e 24v, BMW 730.. Ja jag tror ni förstår vad det handlar om för bilar, är väldigt tacksam för synpunkter och tips.

MVH

Jag tycker en Saab är helt okej bil för att vara första bil.! framför allt en sådan som jag har för de är billiga i inköp billiga vid trimming och billig att äga. big_smile

7-up
22 februari 2006 · 90 Inlägg

Köp det du själv känner för.. viserligen finns det ju bra tips. men åk runt och prova bilar och ta den du tycker är bekvämast... smile

Polisen gör det med batongen ;D
Skoda Octavia RS "RS tdi" (2007)
BMW 316 E30 "BMW e30 m42b18" (1989)
Stavve
22 februari 2006 · 65 Inlägg

Jag är lite inne på en Mitsubishi Sigma 3,0 nu. De ser fina ut och verkar vara i rätt prisnivå också. Sen 205 HK borde ju göra den lite rolig också. Är de bakhjulsdrivna? Någon som har några erfarenheter av dessa bilar? Typ så här: http://www.blocket.se/vi/7328242.htm?ca=6_s

Saab 9000 "Griffin" (1994)
BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
4G63GalantGTI_R Avstängd
22 februari 2006 · 138 Inlägg

ja nu börjar de likna nått.....

kan ju va kul med en bil som inte alla andra har......

de e fina bilar......

hitta en välskött så blir de inget problematiskt bilägande.....

samma motor som i 3000 gt men utan turbosar.... status..

Volvo_racing_no1 streetracer
22 februari 2006 · 398 Inlägg

ja smaken är som baken.. men en volvo är väl bra för att det är billigt om ngt går sönder och så är bilarna säkra.. och en 940 turbo rör på sig rätt bra.. och för ngra tusen så kan du juh trimma den på bsr oxå... ja skulle ha valt antingen volvon lr en nissan 200 sx s13

Muppsi Bessewisser
22 februari 2006 · 556 Inlägg

Volvo 740 är en bra bil att äga... Dyr i drift och så men lätt mekad plus att dom håller bra (beroende på körstil) Själv ska jag köpa en fräch 740 Tic för 20000 kr eller nått men det är bara för att meka och lära mig bil motorer tongue Är i grunden en mc freak så jag vet inte vad jag snckar om:P

Senast redigerat av SkyNard (22 februari 2006)

How low
Stavve
23 februari 2006 · 65 Inlägg

Jag köper det där med lättmekade och billiga delar för volvo och det är ju väldigt bra. Får dock för mig att volvos turbomotorer slukar mer bensin än Saab och bensinpengarna kommer nog ta slut, även fast man har en 1,4-litersmotor så bränsleförbrukningen kan ju också vara en faktor att lägga in. Drar bilen under litern blandad körning är jag nöjd.

Saab 9000 "Griffin" (1994)
BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
Davv3
23 februari 2006 · 1 019 Inlägg

Stavve skrev:
Jag är lite inne på en Mitsubishi Sigma 3,0 nu. De ser fina ut och verkar vara i rätt prisnivå också. Sen 205 HK borde ju göra den lite rolig också. Är de bakhjulsdrivna? Någon som har några erfarenheter av dessa bilar? Typ så här: http://www.blocket.se/vi/7328242.htm?ca=6_s

Så länge som du inte köper den hos Halls Bilar i sandviken så äre lugnt.. ;D

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Bargis
23 februari 2006 · 86 Inlägg

Har för mig att sigman har samma snurra som 3000 men utan turbo. Har också för mig att sigmans chassi anpassade sig efter vägytan, höjer och sänker sig.
Tror det är platina stift i dom, som inte är så gratis att köpa.
Men dom är grymt fina till modellen. Och med mycket el och teknik inuti.

Ford Mondeo (2011)
Izual
23 februari 2006 · 4 571 Inlägg

en mazda mx-3 kan du få kös för 35 papp wink

Stavve
23 februari 2006 · 65 Inlägg

Vad är det för fel på den hos Halls Bilar då? smile Ack vad svårt det ska vara och välja då, såg en redigt fin 9000 Griffin idag också. Jaja det blir väl någon bil iaf. Och Griffinmodellerna är ju lite roliga också, mkt utr och rätt sällsynta.

BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
Saab 9000 "Griffin" (1994)
Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
23 februari 2006 · 148 Inlägg

mjo bero ju på hur gott om pengar du har sen efter du köpt den tongue åh lägga på delar nä d går sönder smile ja har vin bil finns ingen annan för mig.. men köper du något japs skit så kan du ju räkna me dyra delar åh pissig kvalite wink

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
4G63GalantGTI_R Avstängd
23 februari 2006 · 138 Inlägg

Precis som om volvo skit skulle va bättre då? de e de INTE kan ja tala om...har en JAPANARE och en 740..... tråkigare och fulare bil en volvon får man leta efter.... men det e klart gillar man amerikansk ICKE precision så e volvo säkert bra....samma skit.... yxat e ordet....

Vill man ha en bil som det går åt massvis med "" BILLIGA "" delar till så e volvon bra...

Har väl ingen betydelse om delarna är lite dyrare till japs... när det inte behöv köpas några....

Tycker synd om er, som tror det skulle vara billigare med en dålig bil... så är inte fallet...

heli
23 februari 2006 · 112 Inlägg

4G63GalantGTI_R skrev:
Precis som om volvo skit skulle va bättre då? de e de INTE kan ja tala om...har en JAPANARE och en 740..... tråkigare och fulare bil en volvon får man leta efter.... men det e klart gillar man amerikansk ICKE precision så e volvo säkert bra....samma skit.... yxat e ordet....

Vill man ha en bil som det går åt massvis med "" BILLIGA "" delar till så e volvon bra...

Har väl ingen betydelse om delarna är lite dyrare till japs... när det inte behöv köpas några....

Tycker synd om er, som tror det skulle vara billigare med en dålig bil... så är inte fallet...

Kan inte du lägga upp din bil? Är så himla nyfiken på vad en person som röstat 46 ettor själv äger för bil!

4G63GalantGTI_R Avstängd
23 februari 2006 · 138 Inlägg

nu har jag rösat 47 ettor... 1 till på din bil..... visar ju bara att jag gillar andras bilar ju, det ger ju pluspoäng...

det hade varit taskigare om man inte röstat, för då ger man ju inga poäng alls.... ELLER??

du får gärna ta bort din bil... jag kräver inte att du ska ha din med....

4G63GalantGTI_R Avstängd
23 februari 2006 · 138 Inlägg

vad VÄGER en sån där då? 2 ton eller ??

måste va en dröm med på en bana....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang