Vilken 18-årsbil för 30-35000

jao_joo
23 februari 2006 · 244 Inlägg

v70power skrev:

4G63GalantGTI_R skrev:
Precis som om volvo skit skulle va bättre då? de e de INTE kan ja tala om...har en JAPANARE och en 740..... tråkigare och fulare bil en volvon får man leta efter.... men det e klart gillar man amerikansk ICKE precision så e volvo säkert bra....samma skit.... yxat e ordet....

Vill man ha en bil som det går åt massvis med "" BILLIGA "" delar till så e volvon bra...

Har väl ingen betydelse om delarna är lite dyrare till japs... när det inte behöv köpas några....

Tycker synd om er, som tror det skulle vara billigare med en dålig bil... så är inte fallet...

Kan inte du lägga upp din bil? Är så himla nyfiken på vad en person som röstat 46 ettor själv äger för bil!

jag äger en 744 gl -90... den är riktigt rolig på vintern... på sommaren är det la ingen rolig bil... kan inte påstå att den är vacker heller... men om vi ska snacka hållbar motor, billiga delar, bekväm milslukare... då ligger 740 riktigt bra till... och tönten som tycker att allt annat är skit vågar ju som sagt inte visa upp sin bil... iofs har jag inte min bil upplagd heller... men samtidigt... hur många är nyfikna på en benvit 740 -90 med sollucka, plåtfälgar och original navkapslar tongue sen kan jag ju tillägga att om jag inte minns fel är skattevikten på 740 1390 kg...

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa
chrizz Administratör
23 februari 2006 · 11 783 Inlägg

Då var herr 4G63GalantGTI_R avstängd och alla hans betyg är nollade. Bara så ni vet...

mvh.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
jao_joo
23 februari 2006 · 244 Inlägg

man får tacka så mkt för det...

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa
JohnnyN Rutinerad medlem
23 februari 2006 · 1 938 Inlägg

Tack för det big_smile

edit: och med det samma blev det en 1a mindre på betyget big_smile

Senast redigerat av calibra_nox (23 februari 2006)

chrizz Administratör
23 februari 2006 · 11 783 Inlägg

Ingen av de avstängningarna går ut så, ja. Om "för evigt" är lika länge så ja wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Stavve
23 februari 2006 · 65 Inlägg

Ses i Oklahoma galant R!

Ska se om jag får med mig en kompis som jobbat som bilmekaniker och kan hjälpa mig att "hitta fel" på den där 9000 Griffin (http://www.blocket.se/vi/7392447.htm?ca=6_s). Bland annat växellådan ska ta stryk i den starka 200-hästarsmotorn, tack vare att den ej är förstärkt tillräckligt samt att kolla viss hjulupphänging tror jag det var också.

Senast redigerat av Stavve (23 februari 2006)

BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
Saab 9000 "Griffin" (1994)
heli
23 februari 2006 · 112 Inlägg

4G63GalantGTI_R skrev:
vad VÄGER en sån där då? 2 ton eller ??

måste va en dröm med på en bana....

Ja det gör den säkert smile Därför man inte kör den på bana, för då tar man ST:n!

Förresten! Tack så mycket Chrizz!

Tips på bra förstabil som jag inte tror att nån har nämt här; Bmw E30 318is! Bra väghållning, lagom mycket motor och oväntat skapliga reservdelspriser!
Annars är ju Volvo 2/7/9 serierna ganska så skottsäkra.

Senast redigerat av v70power (23 februari 2006)

Stavve
28 februari 2006 · 65 Inlägg

Har vart iväg och hämtat Saaben nu. Fint skick, alla el-saker fungerar och ett bra pris sen. Tackar man för smile

Saab 9000 "Griffin" (1994)
BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
JF
9 mars 2006 · 92 Inlägg

Stavve skrev:
Jag är lite inne på en Mitsubishi Sigma 3,0 nu. De ser fina ut och verkar vara i rätt prisnivå också. Sen 205 HK borde ju göra den lite rolig också. Är de bakhjulsdrivna? Någon som har några erfarenheter av dessa bilar? Typ så här: http://www.blocket.se/vi/7328242.htm?ca=6_s

Som Sigma ägare kan ja ju ge dig en hel del tips om du fortfarande funderar på att köpa en sån. Kolla vilken utrustning den har och vilken motor.. finns 12v/24v motor, undvik gärna "ESC", iof bra att ha men dyrt om nått pajjar. köp inte någon långmilare max 18000mil ..finns många lågmilare i tyskland ex mobile.de, vid provkörning känn efter så att stötdämparna/fjädrarna fram är ok eftersom original stötdämpare fram kostar runt 3.7k/st tror jag "dyrt"

Skön bil, MYCKET BIL FÖR PENGARNA!!! Själv e ja helnöjd med min

Audi A6 Avant "C8" (2019)
Mitsubishi Sigma "V6" (1991)
Johanromeo155 Såld på Italienare
9 mars 2006 · 579 Inlägg

chrizz skrev:
Då var herr 4G63GalantGTI_R avstängd och alla hans betyg är nollade. Bara så ni vet...

mvh.

Det var på tiden wink

Johanromeo155 Såld på Italienare
9 mars 2006 · 579 Inlägg

Volvo och MB RULES skrev:

vaughn skrev:
du kan ju alltid få en rätt så sjysst 900 turbo -94 för de pengarna

Men inge go att köra med framhjulsdrift

Ne men segt o va 18 år o bara ha kört 3-4h sammanlagt o sätta sig i en bakhjulsdriven turbobil.
Sedan bränna på lite i första bästa kurva.. smile

AFors Avstängd
9 mars 2006 · 51 Inlägg

en nissan 200SX eller kungamärket Mercedes

Fiesta In AFors 2006
Earons Servicetekniker
9 mars 2006 · 300 Inlägg

Eller varför inte en Toyota Celica. Går billigt och bra.

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
Fredrik.Gustavsson
9 mars 2006 · 2 123 Inlägg

En Mitsubishi Colt är en riktigt bra första bil.
Bilig i drift, försäkring och skatt.
GTI modellen har ju till och med 142 hk och 0-100 på 7.2 sek Orginal.
Har sportdämpare som gör att den ligger som en Gocart.
Rost finns knappt. En fel fri bil till billig peng.
Den är ovanlig och det är ballt.

Johanromeo155 Såld på Italienare
9 mars 2006 · 579 Inlägg

4G63GalantGTI_R skrev:
nu har jag rösat 47 ettor... 1 till på din bil..... visar ju bara att jag gillar andras bilar ju, det ger ju pluspoäng...

det hade varit taskigare om man inte röstat, för då ger man ju inga poäng alls.... ELLER??

du får gärna ta bort din bil... jag kräver inte att du ska ha din med....

Måste bara älska logiken...
Precis som att poängen adderas smile

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
9 mars 2006 · 1 852 Inlägg

Johanromeo155 skrev:

4G63GalantGTI_R skrev:
nu har jag rösat 47 ettor... 1 till på din bil..... visar ju bara att jag gillar andras bilar ju, det ger ju pluspoäng...

det hade varit taskigare om man inte röstat, för då ger man ju inga poäng alls.... ELLER??

du får gärna ta bort din bil... jag kräver inte att du ska ha din med....

Måste bara älska logiken...
Precis som att poängen adderas smile

hehe, vilket pucko ^^
hur går det till med avstängning? tas ens profil bort eller blockas IP:nr?

man lever bara en gång så lev väl!
Stavve
10 mars 2006 · 65 Inlägg

Som sagt har jag köpt bilen nu, 9000 som är står under mitt namn. In och kika och rösta gärna.

Saab 9000 "Griffin" (1994)
BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
Maizer
10 mars 2006 ·

Vad hade BMW750 gjort? Jag fatta aldrig varför han försvann tongue

Stavve
10 mars 2006 · 65 Inlägg

Han vart vid närmare eftertanke för dyr att umgås med.

Saab 9000 "Griffin" (1994)
BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
Nallen_sthlm Direktör
10 mars 2006 · 305 Inlägg

Stavve skrev:
Som typic lyder, det är dags att köpa 18-årsbilen nu, ska lägga ut 30000-35000kr för bilen, ett krav är att den ska ha skaplig skjuts i motorn, och den ska helst se snygg ut smile Helst ingen rosthög och liknande.

Jag har funderat på dessa följande bilar: Volvo 940 Turbo, 9000 2,3T/Aero, BMW 325, Mercedes 300e 24v, BMW 730.. Ja jag tror ni förstår vad det handlar om för bilar, är väldigt tacksam för synpunkter och tips.

MVH

Ska du ha 900t köp ej 2,3..... du ska ha 2,0 då dom är bättre och chippa och trimma !!! aero kjolar kan man köpa till.....

Min bil är en cs men ombyggd till en a350 om du har frågor om saab svarar jag görna på dom smile

Speed limit are only for pussy
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang