2043
Sök

Vad ska man välja? Supra vs Mustang

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
15 oktober 2008
Sokrates skrev:
Plastraket = samlingsnamn för alla F&F bilar oavsett modell inkl. Eleanor.

Att påstå att Supra är en ikon är bland det dumaste jag hört sedan nån ville nominiera A-Teens till århundradets(1900) bästa band.

Supra är inget annat än en "vi ville bygga en Porche men klarar inte riktigt av det, men vi ville försöka iallafall" kopia".

Det där slätstrukna grodutseendet har jag inget för tyvärr.

/Tommy.

Hallå Ja!

Vilken biltillverkare har mest plast i sig? (Dålig passform med)

Sedan ditt inlägg "vi ville bygga......" Hur står det till med Boxer kunskapen?
På Porsche temat är det i alla fall Subaru:
"-Det känns som att köra en Porsche fast bak och fram" Citat Motorjournalen, angående test av Subaru.

Tänk vad kul det hade varit om vi inte kastat pajer hela tiden i dessa trådarna utan kommit med lite
konstruktiv kritik istället!

Somliga gillar sushi andra Big Mac´s sånt är livet bara.

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

2 283 Inlägg
15 oktober 2008
Han som startade tråden kan ju lägga upp bilder på båda bilarna så har man något att gå efter?

R.I.P. Michael Jackson!

12 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Pikey skrev:
Han som startade tråden kan ju lägga upp bilder på båda bilarna så har man något att gå efter?

Det skulle jag gjort ifall det var så att jag stog och velade mellan två specifika bilar. Men nu är det så att jag inte vet om det blir en Supra eller en Mustang GT500. Men ifall det blir så att det står mellan två specifika bilar så självfallet laddar jag upp bilder och info så kmr folk få ge sin kritik om just de två bilarna. Men nu är de generell kritik om Supra och GT:n som jag är ute efter..
Senast redigerat av Gregstah (15 oktober 2008)

208 Inlägg
15 oktober 2008
mustang!

Wrum!

162 Inlägg
15 oktober 2008
I denna pajkastningstråden fattas det nu bara att Amerika anhängarna kommer att säga att Corvette var först med 2 runda baklampor per sida

Vi som är Japan anhängare vet dock bättre (Det var faktiskt Nissan med Skyline för 50+ år sedan)

Till trådskaparen:
Välj vilken bil du vill och kör den sedan och var glad.

Till er andra (inklusive mig själv)
Kör de bilar ni är nöjda med och gläds åt att ha hälsan/friheten och naturen istället...

Wroom Wroom

mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

Meister
6 763 Inlägg
15 oktober 2008
MickeMys skrev:
I denna pajkastningstråden fattas det nu bara att Amerika anhängarna kommer att säga att Corvette var först med 2 runda baklampor per sida

Vi som är Japan anhängare vet dock bättre (Det var faktiskt Nissan med Skyline för 50+ år sedan)

Till trådskaparen:

Kör de bilar ni är nöjda med och gläds åt att ha hälsan/friheten och naturen istället...

Wroom Wroom

mvh.Micke

Vad har bakljus på två bilar som inte ens är med i diskusionen med de här att göra? Bakljusen är väll igentligen de minst intressanta.. Provkör båda bilarna. Sen är de väll en vanlig gt du ska köpa för gt500:an är väll betydligt dyrare än 200k?

162 Inlägg
15 oktober 2008
camaro67 skrev:
MickeMys skrev:

Till trådskaparen:

Wroom Wroom

mvh.Micke

Vad har bakljus på två bilar som inte ens är med i diskusionen med de här att göra? Bakljusen är väll igentligen de minst intressanta.. Provkör båda bilarna. Sen är de väll en vanlig gt du ska köpa för gt500:an är väll betydligt dyrare än 200k?

Precis det jag försöker förklara "Mäster".......

Hur seriös har denna tråden blivit? Vi har ju allihopa hamnat väldigt långt från topic.

Läs alla inläggen, och konstatera du med, att det är mycket snack och lite verkstad just nu...!

Den handlar inte om Vare sig Corvette eller Skyline (Vilket du själv tar upp i inlägg 152)

Ha det bäst

Mvh.Micke

44 Inlägg
15 oktober 2008
TurbOla skrev:
emilwenliden skrev:
ja men du överlever iaf....
volta kan man överleva med vilken bil som helst.. en jävla ford kaa om det skulle vara så! men snackade om att fronta..

Det var därför jag skrev att Volvos bilar är så mjuka. smile
En hård bil = whiplashskador, en mjuk bil förstörs förvisso lättare, men tar upp smällen så otroligt mycket bättre än en "hård" bil, som ger desto mer skador åt förare/passagerare.
Spelar ingen roll hur många bälten eller airbags du har, för att ta ett exempel:

Om du skulle släppas från 3m höjd, rakt ner, skulle du helst sitta i en sån där gummisäck med massa kulor i, eller en valfri pinnstol? tongue

va det ett bra exempel tycker du??
får hellre en whipflash skada än sitta i rullstol resten av livet.....

44 Inlägg
15 oktober 2008
Darkie skrev:
tkd_rille skrev:
emilwenliden skrev:

haha vi snackar inte om japsare med 140 hk och överdrivna dämpare! snackar om en supra...
alla som gnäller på supran här kör förmodligen en volvo 740 och är bara griniga för att dom inte har en själv smile

jag kör inte 740, och jag är inte grinig för jag inte har en själv smile. har något som är snabbare än en vanlig supra;) som är en roligare leksak.
men alla supror har överdrivna dämpare och de kör oftast utan kat på de med.
tycker supra är en totalt överskattad bil då de finns bättre bilar smile

Vad hade du själv på din toyota celica för inte så länge sen? ajust det, en överstor japsdämpare ;S

har aldrig ägt en celica....
och om du menar supran så får du nog läsa på lite om toyotas olika märken.. en celica supra är en helt annan bil!!!
dessutom... om man har 3 tums system hela vägen.. skulle det då vara för stort med 5 tums utblås?

kom i luckan lille vän

8 Inlägg
15 oktober 2008
camaro67 skrev:

Tänkte precis samma sak gregstah hittar du en gt500 för 200k säg till mig så köper jag den direkt!
Senast redigerat av New_Kid (15 oktober 2008)

Herr
1 722 Inlägg
15 oktober 2008
Lovesupercars skrev:
Kortfattat: Räkna ihop antalet röster på Mustang. Och räkna ihop antalet röster på Supra!

Vem vinner: Jo Mustang. Kan jag fan förstå, för där behöver man inte sätta på japsdämpare parkbänksvinge och högtalarsystem för 20 000kr, Typiskt er riskoks frälsta att ni har sånt behov av att få lite uppmärksamhet. Mustangen är perfekt som den är!

Egentligen är jag ett Ferrari-fan, men tycker om amerikanskt med smile

En dag lär ni japs frälsta kommer ut ur garderoben och inse vad det är som gäller, för har ni någon gång sett en man på över 35år köra en trimmar supra osv? smile Kanske några enstaka stackare men dom räknas inte.

När ni har mognat till så inser ni vad det är som gäller!

Over and out!

big_smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Meister
6 763 Inlägg
15 oktober 2008
MickeMys skrev:
camaro67 skrev:
MickeMys skrev:

Till trådskaparen:

Wroom Wroom

mvh.Micke

Precis det jag försöker förklara "Mäster".......

Hur seriös har denna tråden blivit? Vi har ju allihopa hamnat väldigt långt från topic.

Läs alla inläggen, och konstatera du med, att det är mycket snack och lite verkstad just nu...!

Den handlar inte om Vare sig Corvette eller Skyline (Vilket du själv tar upp i inlägg 152)

Ha det bäst

Mvh.Micke

Jag gav bara ett par förslag till andra bilar som förmodligen är roligare för den pengen.

4 571 Inlägg
15 oktober 2008
Jag röstar på Supran.

12 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
New_Kid skrev:
camaro67 skrev:

Tänkte precis samma sak gregstah hittar du en gt500 för 200k säg till mig så köper jag den direkt!

haha tro mig jag skulle köpa an fortare än kvickt ifall jag såg nått sådant, vad jag menade med 200k var att vilken av bilarna skulle du välja om du hade 200k att lägga ner på någon av bilarna när du väl har införskaffat bilen.. eftermarkandsprylar alltså

4 506 Inlägg
15 oktober 2008
Gregstah skrev:
New_Kid skrev:
camaro67 skrev:

haha tro mig jag skulle köpa an fortare än kvickt ifall jag såg nått sådant, vad jag menade med 200k var att vilken av bilarna skulle du välja om du hade 200k att lägga ner på någon av bilarna när du väl har införskaffat bilen.. eftermarkandsprylar alltså

Har du kollat på import?
Finns ju rätt billiga i usa faktist!

Kan du andas kan du dö.

7 120 Inlägg
15 oktober 2008
Beeenny skrev:
Supra säger ju BUS mustangen säger RACE

varför inte köra blandningen Corvette tongue

Mustang? RACE?

lol

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
Aerodynamik skrev:
Mustang? RACE?

lol

http://www.youtube.com/watch?v=xHDzGLjYh4M

Nedå, för att alla vet att 2500+ hästar och gatlegal är bara skitdåligt. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

7 120 Inlägg
15 oktober 2008
Siarnaq skrev:
Aerodynamik skrev:
Mustang? RACE?

lol

http://www.youtube.com/watch?v=xHDzGLjYh4M

Nedå, för att alla vet att 2500+ hästar och gatlegal är bara skitdåligt. smile

Är ju inte ens samma modell TS funderar på, sen är dem flesta bilar snabba när man pumpar ner massa pengar i dem. För jag tror inte det är gratis att bygga en motor på 2500hk. smile

terazzi
15 oktober 2008
Hitta fakta på att den e gatlegal så tror jag på dig wink
Tror inte på det innan.. men att boost logic's supra är det räcker genom och kolla igenom en del supra forum ^^

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 oktober 2008
terazzi skrev:
Hitta fakta på att den e gatlegal så tror jag på dig wink
Tror inte på det innan.. men att boost logic's supra är det räcker genom och kolla igenom en del supra forum ^^

http://www.youtube.com/watch?v=Qk7ZhRBaYzc

http://www.youtube.com/watch?v=19w-iZuP … re=related

Hoppsan igen. Om du kollar noga så kör han förbi ett par snutar också. Tror du dom inte skulle ha haffat han om den inte var gatlegal?

Som sagt. Hoppsan sa. smile
Senast redigerat av Siarnaq (15 oktober 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Sök