2375
Sök

Vad ska man välja? Supra vs Mustang

173 Inlägg
14 oktober 2008
Gregstah skrev:
_Wallis_ skrev:
Mustangen:
+ Om du gillar V8, Muskelbilar
- Förmodligen inte lika snab som en Supra längs en kurvig bana, Men vet ju ej vad du ska ha bilen till..

Supra:
+ Japansk muskelbil med oändligt många eftermarknads prylar (Finns ju även till Mussen dock)
- Börjar få några år på nacken, och att hitta ett exemplar som ej är våldat kan bli svårt. = Mer pill..

Håller med om att de kan bli mycket pill om man skaffar sig en supra, vilket inte är så bra för min del då jag inte har så mycket tid själv att meka me bilen hmm

Kommer nog mest glida runt på sommrarna, hitta några fina raksträckor som man kan dra på ordentligt. Inte så mkt getaway i stockholm för min del troligen.. Därför lutar det lite grann åt mussen

har haft båda o mustangen sög! har åkt med min supra 800 mil med nästan 900hk o har inte haft ett enda problem! suprorna håller jätte bra. Sen är det ju som med alla bilar det fins måndags x. Men min röst ligger hos supran

//Patrik

4 506 Inlägg
14 oktober 2008
_Patrik skrev:
Gregstah skrev:
_Wallis_ skrev:
Mustangen:
+ Om du gillar V8, Muskelbilar
- Förmodligen inte lika snab som en Supra längs en kurvig bana, Men vet ju ej vad du ska ha bilen till..

Supra:
+ Japansk muskelbil med oändligt många eftermarknads prylar (Finns ju även till Mussen dock)
- Börjar få några år på nacken, och att hitta ett exemplar som ej är våldat kan bli svårt. = Mer pill..

Håller med om att de kan bli mycket pill om man skaffar sig en supra, vilket inte är så bra för min del då jag inte har så mycket tid själv att meka me bilen hmm

Kommer nog mest glida runt på sommrarna, hitta några fina raksträckor som man kan dra på ordentligt. Inte så mkt getaway i stockholm för min del troligen.. Därför lutar det lite grann åt mussen

har haft båda o mustangen sög! har åkt med min supra 800 mil med nästan 900hk o har inte haft ett enda problem! suprorna håller jätte bra. Sen är det ju som med alla bilar det fins måndags x. Men min röst ligger hos supran

Inget klankande eller försvar nu, Men det beror ju på vem som har byggt motorn/drivlina och
delarnas pris.

Vh Wallis

Kan du andas kan du dö.

173 Inlägg
14 oktober 2008
_Wallis_ skrev:
_Patrik skrev:
Gregstah skrev:

Inget klankande eller försvar nu, Men det beror ju på vem som har byggt motorn/drivlina och
delarnas pris.

Vh Wallis

Klart det gör det men jag har byggt min motor o det helt själv o det är inte svårare än en B23a

//Patrik

dARKiE
5 031 Inlägg
14 oktober 2008
tkd_rille skrev:
emilwenliden skrev:
tkd_rille skrev:

men de är skrotbilarna raggarna åker i. har man pengar och lägger typ 200 tusen på en amerikanare så åker man oftast inte runt i bilen och visslar på småflickor. 

jag själv tycker alla japanska bilar med överstora japsdämpare på sina 140 hks bilar är skitjobbiga när de kör förbi mig på nätterna när jag ska sova ??. speciellt jobbigt på sommaren då de kommer från helsingoborg när de är stora dar där.

haha vi snackar inte om japsare med 140 hk och överdrivna dämpare! snackar om en supra...
alla som gnäller på supran här kör förmodligen en volvo 740 och är bara griniga för att dom inte har en själv smile

jag kör inte 740, och jag är inte grinig för jag inte har en själv smile. har något som är snabbare än en vanlig supra;) som är en roligare leksak.
men alla supror har överdrivna dämpare och de kör oftast utan kat på de med.
tycker supra är en totalt överskattad bil då de finns bättre bilar smile

Vad hade du själv på din toyota celica för inte så länge sen? ajust det, en överstor japsdämpare ;S

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

NissanMotorsport
14 oktober 2008
Är japs-fan men säger faktiskt mustangen, då det börjar bli lite väl mycke supror i Sverige..

Eliminator
1 441 Inlägg
14 oktober 2008
Plastraket = samlingsnamn för alla F&F bilar oavsett modell inkl. Eleanor.

Att påstå att Supra är en ikon är bland det dumaste jag hört sedan nån ville nominiera A-Teens till århundradets(1900) bästa band.

Supra är inget annat än en "vi ville bygga en Porche men klarar inte riktigt av det, men vi ville försöka iallafall" kopia".

Det där slätstrukna grodutseendet har jag inget för tyvärr.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

173 Inlägg
14 oktober 2008
Sokrates skrev:
Plastraket = samlingsnamn för alla F&F bilar oavsett modell inkl. Eleanor.

Att påstå att Supra är en ikon är bland det dumaste jag hört sedan nån ville nominiera A-Teens till århundradets(1900) bästa band.

Supra är inget annat än en "vi ville bygga en Porche men klarar inte riktigt av det, men vi ville försöka iallafall" kopia".

Det där slätstrukna grodutseendet har jag inget för tyvärr.

/Tommy.

Men snälla nån vad är inte den nya mustangen då? ännu ett nytt försök o tjäna pengar men som blev en flopp?

tycker förtfarande att den nya mustangen är lika stor plastraket i sånna fall som aldrig blev en raket.

//Patrik

Eliminator
1 441 Inlägg
14 oktober 2008
Flopp? Nu får du läsa på lite,,,,*LOL*

/Tommy.
Senast redigerat av Sokrates (14 oktober 2008)

249 Inlägg
14 oktober 2008
lite dålig stämning här;) gillar båda, men tror min röst landar på mussen, valde mellan en mustang gt och den jag har nu, var sjukt nära att det blev gt:n. hittade denna dagen innan jag skulle köpa mustangen:P

// genetorp

173 Inlägg
14 oktober 2008
Sokrates skrev:
Flopp? Nu får du läsa på lite,,,,*LOL*

/Tommy.

ä jag säger inget så har jag inget sakt men det skulle kunna bli en lång diskution
Senast redigerat av _Patrik (14 oktober 2008)

//Patrik

terazzi
14 oktober 2008
Supra,evo,3000gt,NSX,Skyline,Rx7 är ikoner likadant som Challenger,camaro,mustang,charger ^^

Men min röst är på supran än, och moget och kalla den plastraket?
Kallar inte amerikanare för nåt, fast jag verkligen inte gillar dem!!

Mustang gillar jag med normalt, men d känns som om supra är mer kvalite' trots den är äldre wink
Håller med _Patrik på allt här wink big_smile

Eliminator
1 441 Inlägg
14 oktober 2008
Hmm,,, Nya mustang Cobra är nog den mest välbyggda potenta std maskin jag provat,,,,

/Tommy.

Meister
6 763 Inlägg
14 oktober 2008
[
camaro67 skrev:
Köp en skyline istället tongue Eller en Corvette. De andra två är så överskattade tongue Gissa om någon kommer att hugga på de här inlägget tongue

Vadå hugga?! roll Blanda in annat skrot nu, Gambia Motors är la snart till salu på E-bay för $0.99. smile

De va inte dig jag syftade på men ändå.. Familjen Olssons lilla bolag är väll inte så värst mycke att hänga i granen heller. Bygga phonycar på traktorchassie.. (Mustangen byggdes på Falconchassiet på 60-talet. Är dock inte så idag) tongue

186 Inlägg
14 oktober 2008
väldigt svår fråga. supra eller mustang. jag skulle hällre tagit Supran. men skulle vilja ha båda. köp det som du tycker känns bäst. säg mig. ska du trimma den då du köper. ?

982 Inlägg
14 oktober 2008
Supra säger ju BUS mustangen säger RACE

varför inte köra blandningen Corvette tongue

12 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Saleenkungen skrev:
väldigt svår fråga. supra eller mustang. jag skulle hällre tagit Supran. men skulle vilja ha båda. köp det som du tycker känns bäst. säg mig. ska du trimma den då du köper. ?

Nja beror på om ja köper en orginalare eller inte.. sen också ifall pengarna räcker till såklart

SpaceCowboy
86 Inlägg
14 oktober 2008
Jag tycker du borde välja Supran om det inte är en Roush mustang smile

"Only death awaits you all, but do not fear. For is it through death that a new spirit energy is born. Soon, you will live again as a part of me."

Bessewisser
556 Inlägg
14 oktober 2008
pattilatti2 skrev:
supra..dum fråga..mustang va e de??häst elr?

Japp! En riktigt Vildhäst wink
iaf GT500!

Det går inte att jämföra Riskokarna med oljebrännarna, dock väljer jag Mustangen då jag tycker det är manligare än att köra en japansk bil... när jag tänker på japanska bilar så kommer typ Nissan Cherry och sånt upp i huvet tongue

Valet är ditt så länge du väljer mustangen! tongue

//SkyNard

How low

2 021 Inlägg
14 oktober 2008
SkyNard skrev:
Det går inte att jämföra Riskokarna med oljebrännarna, dock väljer jag Mustangen då jag tycker det är manligare än att köra en japansk bil... när jag tänker på japanska bilar så kommer typ Nissan Cherry och sånt upp i huvet tongue

Precis, en "riskokare" i mina ögon är nån lite 80 hästar honda med kjolpaket som släpar i marken o 10 tums utblås, supra o skyline är däremot prestanda bilar.
Åter till topic så tycker ja det är ett svårt val, supran e bra mkt snyggare men mustangen e nog mer bil för pengarna, prestanda kan ja inte utala mej om för ja har aldrig åkt i någon av dom, även om mustangen verkar vara mer av en "glidare" och supran mer sportig.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
15 oktober 2008
Du får gjärna skaffa en syrra till min Stang, Mustangen hade jag valt.... o det gjord ejag en gåpng i tiden också, ångrar mig inte ett piss. dock stod valet mellan Impreza o en Mustang ett tag, Men sen såg jag Mach1 o då blev jag givetvis förälskad i det bensindrickande helvetet smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Sök