Tonkans Toyota Supra mkiv projekt | BPU | såld

Apanzor
14 november 2008 · 22 Inlägg

Ser bra ut...! 98-ans lampor är helt klart ett måste på sen silvrig supra, lycka till...!

BMW 330d (2001)
Tonkan Vattenkokare, Driftare
15 november 2008 · 217 Inlägg

Apanzor skrev:
Ser bra ut...! 98-ans lampor är helt klart ett måste på sen silvrig supra, lycka till...!

jo 98:ans lampor e ju skit snygga. dock ska inte min bil förbli silvrig så länge till. tänkte lacka om den i en mörk blå/lila färg. men får väl hoppas att det fortfarande e snyggt efter omlackeringen.

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 Spec R "L-package" (2002)
ToriBass Alpine F#1 Status
15 november 2008 · 185 Inlägg

Som övriga skriver så är 98:ans lyktor ett rejält lyft, hade sådana på min.. Dock så var dom för vänstertrafik, inte så populärt direkt, så det blev byte till pre 98 tyvvär... Är nästan så man saknar sin supra litegrann..

Tonkan Vattenkokare, Driftare
15 november 2008 · 217 Inlägg

Toribass skrev:
Som övriga skriver så är 98:ans lyktor ett rejält lyft, hade sådana på min.. Dock så var dom för vänstertrafik, inte så populärt direkt, så det blev byte till pre 98 tyvvär... Är nästan så man saknar sin supra litegrann..

jasså din hade också sånna lyktor. har tittat en del på din projekttråd men d va ett tag sen så det hade jag glömt. jo kan förstå om du saknar din supra, den va så sjukt snyggt stuk på. hur gick din i motorn? hade du uppgraderat nåt där?

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 Spec R "L-package" (2002)
ToriBass Alpine F#1 Status
15 november 2008 · 185 Inlägg

-Tonkan- skrev:

Toribass skrev:
Som övriga skriver så är 98:ans lyktor ett rejält lyft, hade sådana på min.. Dock så var dom för vänstertrafik, inte så populärt direkt, så det blev byte till pre 98 tyvvär... Är nästan så man saknar sin supra litegrann..

jasså din hade också sånna lyktor. har tittat en del på din projekttråd men d va ett tag sen så det hade jag glömt. jo kan förstå om du saknar din supra, den va så sjukt snyggt stuk på. hur gick din i motorn? hade du uppgraderat nåt där?

Jo, på dom bilder jag hade här på garaget så var det 98-lyktorna på.. Men dom byttes senare..

hade nog inte så mkt mer än original i min då laddtrycksspärren satt kvar.. Dock hade den Hks FMIC, Apexi S-AFC2, Apexi Boostcontrol, Apexi Avgas och inductionkit så det fanns potential för den som ville... Dock åker jag en bil med mer effekt nu wink Så rent effektmässigt har jag uppgraderat Sen supran smile

Tonkan Vattenkokare, Driftare
15 november 2008 · 217 Inlägg

ok.. det är väl bättre komfort i chryslern också eller ?

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 Spec R "L-package" (2002)
ToriBass Alpine F#1 Status
15 november 2008 · 185 Inlägg

-Tonkan- skrev:
ok.. det är väl bättre komfort i chryslern också eller ?

Joo, aningens då wink

Chryslern är original, dock en srt8 så styvare och lägre än en vanlig 300c.. Men Supran hade stenhårda coilovers, halvbur och rediga sportstolar.. Men i jämförelse så är Chryslern som att sitta i fotöljen hemma tongue

Tonkan Vattenkokare, Driftare
18 november 2008 · 217 Inlägg

en liten update igen. har inte hänt så mycket på sista tiden. har jobbat ganska mycket så har inte riktigt hunnit med bilen denna veckan. MEN !! jag har fått tillbaka tryckröret ifrån en vän som hjälpte mig svettsa fast hållaren till dumpventilen (Tack leas) så den har jag slipat och polerat lite på

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73061/504352_441jfs.jpg
"fy fan va öppen dump tongue"

sen har jag satt dit röret med dumpen på

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73061/504360_nuxoeq.jpg

en bild på mig "in action" tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73061/504363_s84smn.jpg
"överkörd"

Senast redigerat av -Tonkan- (26 januari 2010)

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 Spec R "L-package" (2002)
kevlar_soul
18 november 2008 ·

Fan sa fint!!

Mickius
18 november 2008 · 4 670 Inlägg

en fråga du är inte rädd för saker som kan sticka in i dumpen när den är monterad där?

Tonkan Vattenkokare, Driftare
19 november 2008 · 217 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Fan sa fint!!

tack ska du ha big_smile säger desamma om din smile

mickius skrev:
en fråga du är inte rädd för saker som kan sticka in i dumpen när den är monterad där?

nja inte precis rädd.. jag menar skit kan ju ta sig in i dumpen oavsett var den sitter det kan ju till och med ta sig in genom det öppna luftfiltret d e ju bara en fråga om otur. sen e ju inte dumpventilen öppen så himla länge. och när den väl öppnar så blåser den ju bara ut. sen emellan dumpventilen och flänsen som den sitter på sitter en tätningsring som håller d mesta av vattnet ute. sen är det ju en bara en sommar bil så den körs ju inte hela året så på vinter halvåret så blir det väl att man plockar av just det röret och kollar om det har kommit in nåt skit.

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 Spec R "L-package" (2002)
Rydholm Ej Medlem
19 november 2008 · 369 Inlägg

-Tonkan- skrev:

kevlar_soul skrev:
Fan sa fint!!

tack ska du ha big_smile säger desamma om din smile

mickius skrev:
en fråga du är inte rädd för saker som kan sticka in i dumpen när den är monterad där?

nja inte precis rädd.. jag menar skit kan ju ta sig in i dumpen oavsett var den sitter det kan ju till och med ta sig in genom det öppna luftfiltret d e ju bara en fråga om otur. sen e ju inte dumpventilen öppen så himla länge. och när den väl öppnar så blåser den ju bara ut. sen emellan dumpventilen och flänsen som den sitter på sitter en tätningsring som håller d mesta av vattnet ute. sen är det ju en bara en sommar bil så den körs ju inte hela året så på vinter halvåret så blir det väl att man plockar av just det röret och kollar om det har kommit in nåt skit.

Precis vad jag skulle säga!! tongue hehe

Mkt fin Supra btw!big_smile

You haven't lived until you found something worth dying for!
Tonkan Vattenkokare, Driftare
19 november 2008 · 217 Inlägg

Rydholm99 skrev:
Precis vad jag skulle säga!!  hehe

Mkt fin Supra btw!

tack ska du ha big_smile

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 Spec R "L-package" (2002)
leas
20 november 2008 · 4 Inlägg

vasego;)

Tonkan Vattenkokare, Driftare
20 november 2008 · 217 Inlägg

leas skrev:
vasego;)

big_smile.. jag bjuder igen med ett par öl på puben nån dag wink

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 Spec R "L-package" (2002)
Linusj
27 november 2008 · 367 Inlägg

inga nyheter? smile

Tonkan Vattenkokare, Driftare
27 november 2008 · 217 Inlägg

Linusj skrev:
inga nyheter? smile

jodå jodå .. jag har införskattat ett set med silikonslangar som jag börjat slänga på.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73061/509773_hvl7n5.jpg

sen har jag haft lite problem med den nya vingen. just den modellen jag ville ha hade dom inte hemma. så det skulle ta ca 3 veckor att få hem den. det va ju lite surt annars hade man väl börjat mäta ut och sätta på den.

men sen senare idag ska jag in till stan och storhandla massa grejer till att plasta in kjolarna med. så det kommer jag sätta igång med inom kort så bilder kommer väl komma upp på det senare.

såg förresten att du hade fått anställning på bruket Linus. då dröjer det inte länge innan det står en japanare hemma hos dig eller? wink

Senast redigerat av -Tonkan- (27 november 2008)

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 Spec R "L-package" (2002)
zander
27 november 2008 · 371 Inlägg

ska följas detta smile polares bil du har köpt smile

Life is a bitch, then u die
Tonkan Vattenkokare, Driftare
28 november 2008 · 217 Inlägg

zander skrev:
ska följas detta smile polares bil du har köpt smile

jasså du, ni är polare ni också. det verkar ju vara en massa supror i helsingborgs området och alla supraägare verkar känna varandra. skulle nästan kunna tro att ni är nån liten liga;) ne skämt åsido.
men det är gött att du ska följa tråden, och var inte rädd för att komma med förslag och idéer bara (gäller även alla andra som följer tråden).

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 Spec R "L-package" (2002)
s12 Nissan Gazelle
28 november 2008 · 1 460 Inlägg

-Tonkan- : lycka till med supra bygget mannen !

Nissan Silvia
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang