Programera om PPC??

Jeff-A
15 oktober 2008 · 2 Inlägg

Undrar om de finns någon som är duktigt på data och har prövat att använda samma ppc på olika bilar. Är så att jag har en kvar från en bil jag sålde och skulle nu vilja använda den på en ny bil.

BSR säger att de inte är möjligt men jag tycker att de borde funka.

LazerHawke
15 oktober 2008 · 1 268 Inlägg

Jeff-A skrev:
Undrar om de finns någon som är duktigt på data och har prövat att använda samma ppc på olika bilar. Är så att jag har en kvar från en bil jag sålde och skulle nu vilja använda den på en ny bil.

BSR säger att de inte är möjligt men jag tycker att de borde funka.

eftersom den bil du använt boxen till från början har laddat ner din exbils VIN-nyckel så e det omöjligt för bilarna är inte identiska

peegee Forummoderator
15 oktober 2008 · 2 924 Inlägg

Allting går om man har rätt utrustning och kunskap... men det är svårt att finna nån som har...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
15 oktober 2008 · 2 307 Inlägg

E det inte så att du kan köpa ny programvara till din PPC via BSR då? utan att behöva köpa själva enheten ny

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Jeff-A
19 oktober 2008 · 2 Inlägg

Men finns de någon som har den kunskapen här inne som vet hur man programerar om den ? Kan tänka mig att många skulle vilja kunna använda den till flera bilar.

Hamilton
19 oktober 2008 · 8 873 Inlägg

kunskaperna finns säkert.
Frågan är ju om dom som sitter inne med dom skulle skriva det i ett forum, svaret är nog Nej!

Fotograf på tierpidag.se
Germax
20 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

Klart de går, BSR programmerar ju dosan så de endast ska gå att trimma just 1 bil. Är man en hacker så löser man ju det där troligen ganska lätt. Frågan är om de änns är olagligt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang