Henka_ - Projekt trimmad 245 (Säljer).

Henka_ Slav
7 november 2008 · 1 454 Inlägg

Hoppas de.. nu står jag stilla igen, dock har min sambo lovat att sponsra med lite menghar till en snurra ("FAN VAD HON ÄR BRA" ska alla skrika nu) så ja ska bara hitta ett lämpligt objekt, T04B är de bra skit de? hur långt räcker en sån? ja ska fan i mej ladda så blocket sväller! MS är påväg nästa månad. har även hittat en kille som ja ska få låna orginal snurra av så ja kan besiktiga med den. eftersom mitt grenrör var sprucket så läre ja väl låna de med sad. fan dfe känns som att detta projekt kommer ta 12 år typ. så ja har som mål att starta den före 2020... om allt går som de ska.. ja just de ja, hittade även tag på lite spridarkontakter och fuelrail (fast ja tror ja ska bygga egen) sen bara Almgren får fingrarna ur så ska ja väl ha ett insug med. kapade till 4 rör igår som ska bli kollektor, vet inte riktigt hur fan den kommer att bli än bara då ja vill ha en fläns att kapa och mäta emit, och för de kan de ju vara bra att veta vad för snurra ja ska köra med. hmm de e nästan som att sparka på en död häst.. tongue hur man än gör så händer inget.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
breesladd SKÅNING
7 november 2008 · 1 215 Inlägg

WOOOOOOAaaaaaaaaa!!!

fan vad bra det kan vara me sambos ibland lol kul att det händer något me bilen eller att du har planer iallafall, jag tror på detta projekt.

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
oggy_swe utbildad klant
7 november 2008 · 2 197 Inlägg

gott grabben:P detta fixar du;) jag kommer å hjälper dig skruva en dag;) fick presic min bil å koka, alltså får spel snart, jag varvade den från 1 till 3 an 5 tusen varv å sen när jag stannar kokar den å massa rost i vattnet. blir så less XD ska fan köpa en 240 jag åxåwink

Mvh O.Frankeståhl
Henka_ Slav
8 november 2008 · 1 454 Inlägg

vars bor du då oggy? tråkigt med bilar som jävlas sad

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Mack Forum- och sitemoderator
8 november 2008 · 26 167 Inlägg

Där ser du. Det finns ett ljus i mörkret. Ge inte upp nu och kör hårt. Tur frun i huset sponsrar med pengar och en stor portion motivation? big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Henka_ Slav
8 november 2008 · 1 454 Inlägg

jo hon sponsrar med mkt motivation just nu, bara de att man får sej en omgång av henne ibland gör saken MYCKET bättre wink haha. ja tänkte försöka göra något imorrn eller senare ikväll om de inte blir tillräckligt mkt öl.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Mack Forum- och sitemoderator
8 november 2008 · 26 167 Inlägg

Henka_ skrev:
jo hon sponsrar med mkt motivation just nu, bara de att man får sej en omgång av henne ibland gör saken MYCKET bättre wink haha. ja tänkte försöka göra något imorrn eller senare ikväll om de inte blir tillräckligt mkt öl.

Skit i ölen, skruva i stället. Både kroppen och knoppen mår mycket bättre av det smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Henka_ Slav
8 november 2008 · 1 454 Inlägg

AirOne skrev:

Henka_ skrev:
jo hon sponsrar med mkt motivation just nu, bara de att man får sej en omgång av henne ibland gör saken MYCKET bättre wink haha. ja tänkte försöka göra något imorrn eller senare ikväll om de inte blir tillräckligt mkt öl.

Skit i ölen, skruva i stället. Både kroppen och knoppen mår mycket bättre av det smile

Måste ju ha lite öl om jag ska kunna skruva, annars blir de ju inge bra tongue

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Mack Forum- och sitemoderator
17 november 2008 · 26 167 Inlägg

Henka_ skrev:

AirOne skrev:

Henka_ skrev:
jo hon sponsrar med mkt motivation just nu, bara de att man får sej en omgång av henne ibland gör saken MYCKET bättre wink haha. ja tänkte försöka göra något imorrn eller senare ikväll om de inte blir tillräckligt mkt öl.

Skit i ölen, skruva i stället. Både kroppen och knoppen mår mycket bättre av det smile

Måste ju ha lite öl om jag ska kunna skruva, annars blir de ju inge bra tongue

*hosthost*..det är väl då man upptäcker dagen efter att ingenting sitter vinkelrätt? tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
oggy_swe utbildad klant
17 november 2008 · 2 197 Inlägg

tjo jo jag bor i kungsbacka det ligger granne med göteborg. så jag vet ej hur långt är det till dig? jo bilar som krånglar suger get. avgasröret läcker på ådin å ingen vämre å den trogna 142 an är dödtongue men jobbar med den så snart ska jag köra volvo wink

Mvh O.Frankeståhl
Henka_ Slav
20 november 2008 · 1 454 Inlägg

AirOne skrev:

Henka_ skrev:

AirOne skrev:

Skit i ölen, skruva i stället. Både kroppen och knoppen mår mycket bättre av det smile

Måste ju ha lite öl om jag ska kunna skruva, annars blir de ju inge bra tongue

*hosthost*..det är väl då man upptäcker dagen efter att ingenting sitter vinkelrätt? tongue

haha nej då.. det är då tålamodet infinner sej och man kan göra allt rätt på direkten. tongue haha tror ja iaf.

Oggy: okej är det inte Kungsbacka bsr håller till, varit där 2 ggr (bsr alltså)
det är på pricken 841.1 km till mej från dej enligt Google Earth.

Uppdatering ska de bli med.. på måndag skickas en turbo från gävle upp till mej, närmare bestämt en K27 muhaha nu jävlar ska de laddas. min lärare har lovat att bilen ska få komma till skolan innom snar framtid.. hoppas typ måndag eller nå eftersom det är typ 2 dm snö ute snart.. inget vidare skruvar väder alltså.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
breesladd SKÅNING
21 november 2008 · 1 215 Inlägg

äntligen en update vad jag har längtat, nu ´kan man säga att du laddar inför sommaren haha lol

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Henka_ Slav
21 november 2008 · 1 454 Inlägg

alexm- skrev:
äntligen en update vad jag har längtat, nu ´kan man säga att du laddar inför sommaren haha lol

Fan så trevligt det är med kommentarer, det ska väl inte dröja allt för länge innan ja uppdaterar igen tongue

Ja det ska laddas utav bara fasen big_smile jag siktar på en mappning i april eventuellt lite senare beroende på hur mycket tid ja kommer ha med maskinen under praktiken då ja blir borta i 11 veckor.

Edit: Kom på att ja ska tacka M5Micke för turbo köpet som blir av på måndag.
Sen kan ja väl avslöja att vofflan ska bli alkis, jag har funderat på de ett tag nu och inte kommit fram till nå annat än att bästa lösningen är att ta till spriten i detta fall.

Senast redigerat av Henka_ (21 november 2008)

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Volvo Knugen The one and only
21 november 2008 · 1 091 Inlägg

Bild på turbon är ju ett måste så fort den infinner sig wink Keep up the good work smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
B23
21 november 2008 · 94 Inlägg

Lycka till som fan:)

Bosskelso
21 november 2008 · 126 Inlägg

SLEEPER smile

ser bra ut lyckatill

Henka_ Slav
21 november 2008 · 1 454 Inlägg

bild på turbon kommer, måste bara smeka den och hångla lite med den först big_smile det är så jävla tråkigt att uppdatera utan bilder sad men men, sen får ja inte tag i snubben som ska sponsra med Megaskvätt heller sad rööv!

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Henka_ Slav
26 november 2008 · 1 454 Inlägg

hmm eftersom ingen behagar kommentera mina snuskiga fantasier och skeva läggning så får ja tyvärr göra en dubbelpost, har suttit och klurat på spridare ikväll/natt och konstaterat att ja bör sikta på uppåt 450cc för att vara på säkra sidan så länge, nu vad jag vet finns det väl inte överflöd på orginal bilar som har det flödet *morr* helst skall det vara högohms spridare med. sen satt jag och kollade på nån lista på nån sida i brist på bättre när ja filosoferade på dessa förbannade spridare och konstaterade att turbon kommer från nån såndär halv häftig sportfolka (för er som inte vet vafan ja surrar i så menar jag såklart en Porsche) antingen 935 eller 964. fan nu kommer ju både jag och bilen få utslag, jag av volvon och volvon av turbon wink muhahaha! saknar även insug fortfarande ve och svordomar! tur är väl att jag har uppkörning innom en överskådlig framtid så ja kan trösta mej i en stenhård starlet så länge innan liket rullar för egen maskin.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Mack Forum- och sitemoderator
26 november 2008 · 26 167 Inlägg

Bilder hade inte gjort ett dugg tongue Kul att en turbo är på gång i alla fall..ladda på med både körkort och bil nu så kan du vara med i rejset smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Henka_ Slav
27 november 2008 · 1 454 Inlägg

Wiie!!! uppdatering med bilder igen! länge sen nu, men det beror på att de har stått still. Har nu de ja behöver för att gå lite längre.

Paket big_smile vad kan de finnas där då?

http://i36.tinypic.com/313opyc.jpg

HUH!? massa papper och M5mickes gammla kallingar?!?!

http://i38.tinypic.com/9t30bd.jpg

Näfan, där under låg de nå.. va fasen e de då?

http://i35.tinypic.com/wcmj5u.jpg

AHAAA! äntligen big_smile

http://i37.tinypic.com/rm8isl.jpg

OOOPPS va stor den var då! hade ja inte riktigt räknat med big_smile

http://i36.tinypic.com/dcyf6s.jpg

Polarns K26 till vänster smile

http://i35.tinypic.com/2w7ipft.jpg

Ber om ursäkt för bilderna då ja i vanlig ordning inte har med mej kameran till skolan.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang