2116
Sök

PaintWorX

111 Inlägg
13 november 2008
KoSoVaR skrev:
PaintWorX skrev:
Crazygreek skrev:

att du ens ger dej på en så pass erfaren lackerare som har priser som världens bästa lackerare m.m och som han sa 78 diplom eller nåt..anser jag som idiotiskt o ens försöka med honom..jag har lackat i 5år och anser mig som duktig o jag vet vad jag lämnar till kunder, men jag skulle aldrig ifråga sätta en så pass erfaren! skulle däremot ta till mig alla tips o trix han har..

And that is why i am where i am today.......................... by taking tips and help from absolutly EVERYBODY......................... because you are never too good to lern something new.

CRAZY CREEK: med denna instälning kommer du långt....................... bra sagt !!!!

jag ville bara bevisa att den här lacken har funnits länge, och den är helt identisk, absolut helt identisk, finns inga skillnader alls i kulör mm, skiftnigarana o allt vad jag ser än så länge är likadanna

Kolla här, jag vet för den lacken är en lack som jag har lackat ett moppe med innan, ochjav ville "bevisa" för paul att den färgen redan finns och där med basta, synd för volvo som kan få skit ifrån standox för deras nya färg bara :\, och dessutom är det lag att bilar från fabrik får endast a 2K eller Metallicfärg, så omm den saken oxo :\, vill man ha en annan färg på sin bil så måste man fixa ett intyg och ett papper från vägverket och polisen, och vad jag fick betala var 8000Kr ungefär.

Jag har lackat sen jag var tolv, nu e jag snart 18, och jag har lärt mej ifrån pappa och farbrorn som har lackat sen i samma ålder och dem är 46 och 48 nu, angående saken på vad jag har vart med om dem när dem lackat och allt, jag kan allt innom lackering förutom att paintstrippa och motivlackering, har inte varit ett intresse för mej riktigt utav det är dem udda färgenra, som lixom Kameleont, candy, pearlcent flakes, flourcerade lacker, mm

Hur i hela friden kan man jämföra 2 färger genom att kolla på kort!!!! Är ju totalt omöjligt. Dom kan se i stort sett lika ut på kort men i verkligheten vara som dag och natt. Alltså totalt olika varandra.
Sen skitsnacket om att det är lag på att bilarna får bara ha 2K lr metallicfärg ifrån fabrik.... har målat flera bilar i bilens originalfärg som innehåller pearl och metallic. Och ja ja är också billackerare sen flera år tillbaka.

Med tanke på hur länge Paul ha varit i branschen och vad han kan så borde väl han veta om Volvos nya färg verkligen är en färg som dom har kommit fram till själv lr om dom har "stulit" den ifrån Standox. Vore dessutom väldigt dumt att sno en färg ifrån färgbolaget som målar det flesta Volvobilar.

Paul.. you rock!!!

Anders Karlsson

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
Torlejf skrev:
KoSoVaR skrev:
PaintWorX skrev:

And that is why i am where i am today.......................... by taking tips and help from absolutly EVERYBODY......................... because you are never too good to lern something new.

CRAZY CREEK: med denna instälning kommer du långt....................... bra sagt !!!!

jag ville bara bevisa att den här lacken har funnits länge, och den är helt identisk, absolut helt identisk, finns inga skillnader alls i kulör mm, skiftnigarana o allt vad jag ser än så länge är likadanna

Kolla här, jag vet för den lacken är en lack som jag har lackat ett moppe med innan, ochjav ville "bevisa" för paul att den färgen redan finns och där med basta, synd för volvo som kan få skit ifrån standox för deras nya färg bara :\, och dessutom är det lag att bilar från fabrik får endast a 2K eller Metallicfärg, så omm den saken oxo :\, vill man ha en annan färg på sin bil så måste man fixa ett intyg och ett papper från vägverket och polisen, och vad jag fick betala var 8000Kr ungefär.

Jag har lackat sen jag var tolv, nu e jag snart 18, och jag har lärt mej ifrån pappa och farbrorn som har
lackat sen i samma ålder och dem är 46 och 48 nu, angående saken på vad jag har vart med om dem när dem lackat och allt, jag kan allt innom lackering förutom att paintstrippa och motivlackering, har inte varit ett intresse för mej riktigt utav det är dem udda färgenra, som lixom Kameleont, candy, pearlcent flakes, flourcerade lacker, mm

För att klargöra din text; Menar du att man inte får lacka om sin bil hur som helst utan måste köpa ett intyg för 8000 kr. Är du dum på riktigt?

Mvh. David.

neeej man får bara inte lacka om sin bil, utan att berätta för vägverket att man har gjort  det och det får man betala för, man får ett papper där färgnummret, regnr bilmodell mm , kan fota åt er

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
PaintWorX skrev:
KoSoVaR skrev:
PaintWorX skrev:

and one more thing, i didnt want to be kaxig or so, i just wanted to proof one thing that i know before,look  here im sure that mayby paul never painted a car or something in standdox suzuka paint, i did it so i know how the paint looks like, i didnt say that paul sux or something, im actually a fan of him and we have a lot gemensamt, hehe like his mini for exaple ^^ only me and u in evo garage know what paint recipties(spelling)/combos it is ;D

You stupid **** ! everybody knows its GEMINI its not a secret anymore

haha, but everybody doesent know that the specialeffects is called gemeni ^^ ööööhhhh >.<*

111 Inlägg
13 november 2008
KoSoVaR skrev:
Torlejf skrev:
KoSoVaR skrev:

Jag har lackat sen jag var tolv, nu e jag snart 18, och jag har lärt mej ifrån pappa och farbrorn som har
lackat sen i samma ålder och dem är 46 och 48 nu, angående saken på vad jag har vart med om dem när dem lackat och allt, jag kan allt innom lackering förutom att paintstrippa och motivlackering, har inte varit ett intresse för mej riktigt utav det är dem udda färgenra, som lixom Kameleont, candy, pearlcent flakes, flourcerade lacker, mm

För att klargöra din text; Menar du att man inte får lacka om sin bil hur som helst utan måste köpa ett intyg för 8000 kr. Är du dum på riktigt?

Mvh. David.

neeej man får bara inte lacka om sin bil, utan att berätta för vägverket att man har gjort  det och det får man betala för, man får ett papper där färgnummret, regnr bilmodell mm , kan fota åt er

Enda som man brukar göra då man har bytt färg på bilen är att regbesikta den. Vet inte riktigt vad de kan kosta nu men typ 300spänn för den vanliga besiktningen och sen 3-400 spänn till för regbesiktningen. Är det enda oms har behövs förut och verkar funka likadant nu också.

Anders Karlsson

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
PaintWorX skrev:
IS it not past your bedtime............... i think i hear yo mamma calling !

nope, jag är hos farsan får va uppe hur länge jag vill tongue

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
PaintWorX skrev:
Face it little boy....................YOU REALLY HAVE NO IDEA................

Listen to the people that have seen it live............................... ITS NOT THE SAME

And my dad is 108 years old and much tuffer than yours..........................

if ya dont like it STAY OUT

LOL hahahaha, i like it big_smile i love that paint acctually

Backwoods Garage!
1 405 Inlägg
13 november 2008
kosovar har rätt man måste skriva in det i papprerna om man byter färg..
sen hur det är med resten av det han säger vet jag inget om..

sen så är det ju såhär för att klargöra lite, Paul har använts sig av Volvos nya färg, men en Volvo i den färgen och färgen som nu är på Loaded är dte en jävla skillnad på. Suzuka sun och Volvos nya färg är inte ett dugg lika. Kolla bara på alla reklamskyltar.
Sen är dte ju bara att lyssna på Texon, hur vet du att dte är EXAKT samma om du itne vet receptet?
jaja nu blir det ju sandlåda va hela tråden, ska vi inte hålla oss till bilbyggandet, Paul vet ju vilken färg det är, räcker nog så! Inte värt att tjata emot tror jag!

mvh Philip

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
13 november 2008
KoSoVaR skrev:
Torlejf skrev:
KoSoVaR skrev:

Mvh. David.

Det bevisar det, gå och lägg dig.

Bygger rolig bil. :)

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
13 november 2008
jag tror att bilfirmorna kollar runt lite innan dom tar fram en ny färg så att dom inte gör en som redan finns. för alla märken vill ju vara lite egna.

ok! alla har oftast en del bas färger, silver, svart, röd.

men även om min e silver så betyder ju inte de att det är samma silver som man kunde beställa till t,ex volvo v40 eller andra nyare bilar.

ett ex till: hade varit jävligt tufft mä en orange bil, men de finns inte så många färdiga oranga färger att välja på, vad jag vet eftersom ja inte kan så mycke om billackering.
men jag kan två. focus RS orange och lamborghinis orange. och det är inte samma orange.

så till min punkt:
du kanske tror att det är samma färg för att du tycker att dom är lika.
men om du slänger upp den färgkoden här så kan ju paul gämföra koden mä den han har.
för jag tror inte att volvo kommer ut mä helt ny färg om det redan finns ett märke(suzuki) som har gjort samma färg.

jag satsar mina pengar på paul i denna matchen.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
TexoN skrev:
Kosovar: Förklara då hur det kommer sig att tillblandingen av de olika färgerna inte har exakt samma mängd av varje mixer färg i sig?
Hadde dom vart identiska skulle dom hafft samma ''recept'' när man blandar till dom. eller har jag fel?

standox får man färdigblandad, sen är det bar att köpa en special svart grund till och börja lacka, jag kan ta reda på volvos...inte så svårt, okej vi säger så här inte helt lika nästan lika/identiska

111 Inlägg
13 november 2008
Tycker vi skiter i skitsnacket nu å fortsätter med byggandet!

Anders Karlsson

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
S_D_Karlsson skrev:
KoSoVaR skrev:
PaintWorX skrev:

Jag har lackat sen jag var tolv, nu e jag snart 18, och jag har lärt mej ifrån pappa och farbrorn som har lackat sen i samma ålder och dem är 46 och 48 nu, angående saken på vad jag har vart med om dem när dem lackat och allt, jag kan allt innom lackering förutom att paintstrippa och motivlackering, har inte varit ett intresse för mej riktigt utav det är dem udda färgenra, som lixom Kameleont, candy, pearlcent flakes, flourcerade lacker, mm

Hur i hela friden kan man jämföra 2 färger genom att kolla på kort!!!! Är ju totalt omöjligt. Dom kan se i stort sett lika ut på kort men i verkligheten vara som dag och natt. Alltså totalt olika varandra.
Sen skitsnacket om att det är lag på att bilarna får bara ha 2K lr metallicfärg ifrån fabrik.... har målat flera bilar i bilens originalfärg som innehåller pearl och metallic. Och ja ja är också billackerare sen flera år tillbaka.

Med tanke på hur länge Paul ha varit i branschen och vad han kan så borde väl han veta om Volvos nya färg verkligen är en färg som dom har kommit fram till själv lr om dom har "stulit" den ifrån Standox. Vore dessutom väldigt dumt att sno en färg ifrån färgbolaget som målar det flesta Volvobilar.

Paul.. you rock!!!

du meanar Pearlmutt, ett tilläg som man använder i metallickfärger för att få glimmret i en annan färg/färgöverången i en annan färg och räknas fortfarande s om metallic hmm så lätt lurar du mej inte tyvärr, jag skrev både matallic och 2K

185 Inlägg
13 november 2008
S_D_Karlsson skrev:

En röst på det.

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
S_D_Karlsson skrev:
KoSoVaR skrev:
Torlejf skrev:

Mvh. David.

Enda som man brukar göra då man har bytt färg på bilen är att regbesikta den. Vet inte riktigt vad de kan kosta nu men typ 300spänn för den vanliga besiktningen och sen 3-400 spänn till för regbesiktningen. Är det enda oms har behövs förut och verkar funka likadant nu också.

njaah var tvungen o sckicka till en verkstad o få chassiummerplåten omgjord och nytryckt, sen färgnummerplåtarna oxo, sedan papprerna, jag räkkna ihop allt, sedan plus besiktningenn och regbes, det blev totalt 8000kr allt som allt, igentligen inte värd det :\

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
LeLuke skrev:
S_D_Karlsson skrev:

En röst på det.

haha a fan börjar bli trött på det här jag med ^^, var tar man kurser för motivlack ????

Filkörning?
852 Inlägg
13 november 2008
omg Kosovar sluta tjata nu... acceptera att det inte är samma färg och släpp allt vad färgen har att göra... om du ni måste veta nått så kan du väll ta det i PM med Paul i stället för att förpesta tråden...

@ Paul: FY FAN VA SNYGG! Kommer DEFINITIVT till elmia och kikar! Det kan du ge dig på!

185 Inlägg
13 november 2008
KoSoVaR skrev:
S_D_Karlsson skrev:
KoSoVaR skrev:

njaah var tvungen o sckicka till en verkstad o få chassiummerplåten omgjord och nytryckt, sen färgnummerplåtarna oxo, sedan papprerna, jag räkkna ihop allt, sedan plus besiktningenn och regbes, det blev totalt 8000kr allt som allt, igentligen inte värd det :\

Är det fortfarande moppen vi menar?roll

Evolution Garage
171 Inlägg
13 november 2008
KoSoVaR skrev:
TexoN skrev:
Kosovar: Förklara då hur det kommer sig att tillblandingen av de olika färgerna inte har exakt samma mängd av varje mixer färg i sig?
Hadde dom vart identiska skulle dom hafft samma ''recept'' när man blandar till dom. eller har jag fel?

standox får man färdigblandad, sen är det bar att köpa en special svart grund till och börja lacka, jag kan ta reda på volvos...inte så svårt, okej vi säger så här inte helt lika nästan lika/identiska

Jasså du har förståt det nu. bra!

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
Ablazed skrev:
jag tror att bilfirmorna kollar runt lite innan dom tar fram en ny färg så att dom inte gör en som redan finns. för alla märken vill ju vara lite egna.

ok! alla har oftast en del bas färger, silver, svart, röd.

men även om min e silver så betyder ju inte de att det är samma silver som man kunde beställa till t,ex volvo v40 eller andra nyare bilar.

ett ex till: hade varit jävligt tufft mä en orange bil, men de finns inte så många färdiga oranga färger att välja på, vad jag vet eftersom ja inte kan så mycke om billackering.
men jag kan två. focus RS orange och lamborghinis orange. och det är inte samma orange.

så till min punkt:
du kanske tror att det är samma färg för att du tycker att dom är lika.
men om du slänger upp den färgkoden här så kan ju paul gämföra koden mä den han har.
för jag tror inte att volvo kommer ut mä helt ny färg om det redan finns ett märke(suzuki) som har gjort samma färg.

jag satsar mina pengar på paul i denna matchen.

ahaha nene dint finns ungefär mer än 1000 nyanser på en färg, och dem svåraste färgerna att få rät nyanser på är dem jävla renault bilar, frans skit helt enkelt ^^, utav just silver så skulla jag chansa på uppemot 5000 nyanser plug egengjorda ...

Avstängd
399 Inlägg
13 november 2008
Lampan skrev:
kosovar har rätt man måste skriva in det i papprerna om man byter färg..
sen hur det är med resten av det han säger vet jag inget om..

sen så är det ju såhär för att klargöra lite, Paul har använts sig av Volvos nya färg, men en Volvo i den färgen och färgen som nu är på Loaded är dte en jävla skillnad på. Suzuka sun och Volvos nya färg är inte ett dugg lika. Kolla bara på alla reklamskyltar.
Sen är dte ju bara att lyssna på Texon, hur vet du att dte är EXAKT samma om du itne vet receptet?
jaja nu blir det ju sandlåda va hela tråden, ska vi inte hålla oss till bilbyggandet, Paul vet ju vilken färg det är, räcker nog så! Inte värt att tjata emot tror jag!

mvh Philip

såklart, a det blev det råka formulera fel lite, men efter allt böt o tjöt e jag sugen efter mera bilder på bilen, kommer det bli motivlack på denna hade vart überbrutta:D

Sök