Låtsas-civilare - Lagom barnsligt?

PLindblom
19 oktober 2008 · 1 200 Inlägg

sengstr skrev:
Men många kommuner har inte råd med detta system ännu då det visst är svindyrt.!

Vår kommun, t.ex. tongue Här kan man fortfarande höra dem som vanligt.

evilaudio
19 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

discokapten skrev:

evilaudio skrev:

Rocco_ skrev:

Är inte det totalt meningslöst att åka runt och leka polis då ?

Finns tillräckligt med idioter i trafiken redan...

tycker de finns på tok för många snutar i trafiken.. tongue

Tycker det är sjukt förlite snutar i trafiken, dock tycker att dom som finns prioriterar helt sjukt, mer blåskontroller, mindre hastighetskontroller, mer seriösa flygande besiktningar (Vet om en hel del bilar som gått igenom sbp tackvare en bullkrans.) Mer diskusioner med bilister istället för att leka nazicop/nazicop och bara vara kaxiga.

tycker man ser dom ÖVERALLT..  ja ser iaf minst en civ.bil om dan som stoppt nån för fortkörning.

de e ju KUL å köra fort..big_smilebig_smilebig_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
bmx
19 oktober 2008 · 7 100 Inlägg

ja brukar leka polis,fast mot moppepojkarna tongue
nån måste ju se till dom lol
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/451497_c0jlwd.jpg

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Fega84
19 oktober 2008 · 158 Inlägg

Jag var med om en lite roligt sak.jag kör bud kör en mercedes sprinter. Ibland har man ju lite brottom för att hinna med vissa kunder innan dom stänger,man vill ju göra ett bra jobb. Så jag är på väg till Vingåker från Katrineholm, är 90,70,50 väg dit. Så jag kör om när jag kan & har perfekt sikt. När jag kommer fram till kunden går in & lämnar varorna i sista minuten innan dom stängde,kommer ut och ser en svart saab 95 står vid sprintern.Jag går mot bilarna,då hoppar det ut en gubbe från förar sätet i saaben & går fram till mig. Min första tanke var att det var en civilare.

Gubbfan - Hur fan kör du? Bara så du vet har jag filmat dig.

Jag - Ehh okay, (tittar till mot saaben & ser ett barn i framsätet) med vad då?

Gubbfan- Min mobil kamera,du fattar ju att du inte kan köra så där.Skulle jag ha varit en trafikpolis skulle du inte ha det körkort kvar.

& så fortsätter diskussionen ett tag & det slutar med att han ska anmäla mig.
har inte hört något om saken än & lär nog inte göra det heller.

Tack för mig.

BornFromJets SAAB-fantast
19 oktober 2008 · 41 Inlägg

Fega84 skrev:
Jag var med om en lite roligt sak.jag kör bud kör en mercedes sprinter. Ibland har man ju lite brottom för att hinna med vissa kunder innan dom stänger,man vill ju göra ett bra jobb. Så jag är på väg till Vingåker från Katrineholm, är 90,70,50 väg dit. Så jag kör om när jag kan & har perfekt sikt. När jag kommer fram till kunden går in & lämnar varorna i sista minuten innan dom stängde,kommer ut och ser en svart saab 95 står vid sprintern.Jag går mot bilarna,då hoppar det ut en gubbe från förar sätet i saaben & går fram till mig. Min första tanke var att det var en civilare.

Gubbfan - Hur fan kör du? Bara så du vet har jag filmat dig.

Jag - Ehh okay, (tittar till mot saaben & ser ett barn i framsätet) med vad då?

Gubbfan- Min mobil kamera,du fattar ju att du inte kan köra så där.Skulle jag ha varit en trafikpolis skulle du inte ha det körkort kvar.

& så fortsätter diskussionen ett tag & det slutar med att han ska anmäla mig.
har inte hört något om saken än & lär nog inte göra det heller.

Tack för mig.

Budbilar, taxibilar, väktarbilar m.fl kör väl ofta ganska kvickt om de har ett stressat tidsschema men dock tycker jag det är mest befogat för en väktare att köra fort men under kontroll på verifierade skarpa inbrottslarm och överfallslarm. Man ska inte riskera livet i tjänsten och kör man taxi vill man ju knappast vara orsak till en annans död, och vad skulle chefen säga om man som du kör budbil och totalkvaddar bilen - ''Bra jobbat att du försökte hinna fram till hunden!''? Tror inte det.

<SAAB - Born From Jets>
Nafets86
19 oktober 2008 · 821 Inlägg

Minister skrev:

sengstr skrev:
Men många kommuner har inte råd med detta system ännu då det visst är svindyrt.!

Vår kommun, t.ex. tongue Här kan man fortfarande höra dem som vanligt.

ambulansen har Rakel i våran kommun. Så det kanske kommer till polisen också.
Ska höra mig för om när de kommer få Rakel till polisen.
Antar att uppsala län får det samtidigt isåfall.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
19 oktober 2008 · 821 Inlägg

BornFromJets skrev:

Fega84 skrev:
Jag var med om en lite roligt sak.jag kör bud kör en mercedes sprinter. Ibland har man ju lite brottom för att hinna med vissa kunder innan dom stänger,man vill ju göra ett bra jobb. Så jag är på väg till Vingåker från Katrineholm, är 90,70,50 väg dit. Så jag kör om när jag kan & har perfekt sikt. När jag kommer fram till kunden går in & lämnar varorna i sista minuten innan dom stängde,kommer ut och ser en svart saab 95 står vid sprintern.Jag går mot bilarna,då hoppar det ut en gubbe från förar sätet i saaben & går fram till mig. Min första tanke var att det var en civilare.

Gubbfan - Hur fan kör du? Bara så du vet har jag filmat dig.

Jag - Ehh okay, (tittar till mot saaben & ser ett barn i framsätet) med vad då?

Gubbfan- Min mobil kamera,du fattar ju att du inte kan köra så där.Skulle jag ha varit en trafikpolis skulle du inte ha det körkort kvar.

& så fortsätter diskussionen ett tag & det slutar med att han ska anmäla mig.
har inte hört något om saken än & lär nog inte göra det heller.

Tack för mig.

Budbilar, taxibilar, väktarbilar m.fl kör väl ofta ganska kvickt om de har ett stressat tidsschema men dock tycker jag det är mest befogat för en väktare att köra fort men under kontroll på verifierade skarpa inbrottslarm och överfallslarm. Man ska inte riskera livet i tjänsten och kör man taxi vill man ju knappast vara orsak till en annans död, och vad skulle chefen säga om man som du kör budbil och totalkvaddar bilen - ''Bra jobbat att du försökte hinna fram till hunden!''? Tror inte det.

Väktare i uppsala kommun har ett ganska bra sammarbete med polisen. Iaf i det företag jag jobbar i.
Där brukar polisen bara vinka när man bränner förbi wink Även om de skjuter en.

Men detta blir det väl ändring på nu när det börja komma in lite nyare poliser. Dom är inte alls lika roliga och vill sätta dig allt och alla. De äldre var mer förstående på det viset.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Tomten Tomten
19 oktober 2008 · 1 065 Inlägg
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
19 oktober 2008 · 5 650 Inlägg

fåru veta vilka de e kan du be dom att få låna min bil efter som de är en äkta civilare;) bara att den saknar alla roliga blink funktioner

många värkar bli skitnödiga när man racear mot dom när de står volvo 944 polis i vägvärket;) när de använder sms funktionen

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
BornFromJets SAAB-fantast
19 oktober 2008 · 41 Inlägg

volvo_dude skrev:
fåru veta vilka de e kan du be dom att få låna min bil efter som de är en äkta civilare;) bara att den saknar alla roliga blink funktioner

många värkar bli skitnödiga när man racear mot dom när de står volvo 944 polis i vägvärket;) när de använder sms funktionen

Har du registrerat om den, vilket du enligt lag skall göra, så ska det inte stå det. Ägarens namn ska komma upp och det ska vara dig eller personen bilen står skriven på, tror knappast förra ägaren vill stå för skatt och annat.

<SAAB - Born From Jets>
FireTraXX DFFL
19 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

BornFromJets skrev:

volvo_dude skrev:
fåru veta vilka de e kan du be dom att få låna min bil efter som de är en äkta civilare;) bara att den saknar alla roliga blink funktioner

många värkar bli skitnödiga när man racear mot dom när de står volvo 944 polis i vägvärket;) när de använder sms funktionen

Har du registrerat om den, vilket du enligt lag skall göra, så ska det inte stå det. Ägarens namn ska komma upp och det ska vara dig eller personen bilen står skriven på, tror knappast förra ägaren vill stå för skatt och annat.

Den står antagligen i hans namn men är registrerad som polisbil eller nåt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
BornFromJets SAAB-fantast
19 oktober 2008 · 41 Inlägg

Mattias Eriksson är ägarens namn. Om det hade varit en riktig polisbil skulle det ha stått ''Utryckning'' (vilket betyder att fordonet är registrerat som utryckningsfordon + t.ex ''RPS PMYND I SKÅNE'' som ägare. Då vet alla det och behöver inte skita i byxan om Matte rullar upp i häcken på er! Cheers!tongue

<SAAB - Born From Jets>
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
19 oktober 2008 · 5 650 Inlägg

stavas Ericsson inte med kwink  när polisbilarna aktioneras ut tar de bara bort utryckingsfordon betekningen strippar ner den på polisprylarna på vissa plockar de ner mer saker på än andra sen skulle de va olaligt att den är registerad som polis skulle de ju ha ändrat de när den såldes vidare vet fler som har gammla polis bilar alla har betkingen polis istället för tex gl glt turbo osv tror inte de kommer ändras heller föräns bilen skrotas och försvinner ur systmeet totalt några år efter + att motorkoden e hemlig så har försäkring för gl fast de är tic osv

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
calle- Hijo de puta
20 november 2008 · 113 Inlägg

Jag åker stockholm-västerås. och ungefär 1 mil från enköping blåser jag om en volvo v70 med någon knasig blå registreringsskylt. -03 typ med tonade rutor och antenner (hade precis tagit lappen visste inte bättre helt enkelt) tittar in i deras bil, där sitter det 2 snubbar i blåa kostymer med försvarets logga på. jag höll på att skita ned mig men dom hade antagligen bättre saker för sig. om dom änns är beviljade att ge fortkörningsböter?

sir_daniel www.kudoz.se
20 november 2008 · 3 802 Inlägg

blåa skyltar=diplomatreggad bil....

Bostrom RS
20 november 2008 · 886 Inlägg

BornFromJets skrev:

Fega84 skrev:
Jag var med om en lite roligt sak.jag kör bud kör en mercedes sprinter. Ibland har man ju lite brottom för att hinna med vissa kunder innan dom stänger,man vill ju göra ett bra jobb. Så jag är på väg till Vingåker från Katrineholm, är 90,70,50 väg dit. Så jag kör om när jag kan & har perfekt sikt. När jag kommer fram till kunden går in & lämnar varorna i sista minuten innan dom stängde,kommer ut och ser en svart saab 95 står vid sprintern.Jag går mot bilarna,då hoppar det ut en gubbe från förar sätet i saaben & går fram till mig. Min första tanke var att det var en civilare.

Gubbfan - Hur fan kör du? Bara så du vet har jag filmat dig.

Jag - Ehh okay, (tittar till mot saaben & ser ett barn i framsätet) med vad då?

Gubbfan- Min mobil kamera,du fattar ju att du inte kan köra så där.Skulle jag ha varit en trafikpolis skulle du inte ha det körkort kvar.

& så fortsätter diskussionen ett tag & det slutar med att han ska anmäla mig.
har inte hört något om saken än & lär nog inte göra det heller.

Tack för mig.

Budbilar, taxibilar, väktarbilar m.fl kör väl ofta ganska kvickt om de har ett stressat tidsschema men dock tycker jag det är mest befogat för en väktare att köra fort men under kontroll på verifierade skarpa inbrottslarm och överfallslarm. Man ska inte riskera livet i tjänsten och kör man taxi vill man ju knappast vara orsak till en annans död, och vad skulle chefen säga om man som du kör budbil och totalkvaddar bilen - ''Bra jobbat att du försökte hinna fram till hunden!''? Tror inte det.

De som har minst befogenhet att köra för fort är ju pizzabuden...kör som dom stulit bilen! mad lol

Focus RS
FreddeK
20 november 2008 ·

Bostrom skrev:

BornFromJets skrev:

Fega84 skrev:
Jag var med om en lite roligt sak.jag kör bud kör en mercedes sprinter. Ibland har man ju lite brottom för att hinna med vissa kunder innan dom stänger,man vill ju göra ett bra jobb. Så jag är på väg till Vingåker från Katrineholm, är 90,70,50 väg dit. Så jag kör om när jag kan & har perfekt sikt. När jag kommer fram till kunden går in & lämnar varorna i sista minuten innan dom stängde,kommer ut och ser en svart saab 95 står vid sprintern.Jag går mot bilarna,då hoppar det ut en gubbe från förar sätet i saaben & går fram till mig. Min första tanke var att det var en civilare.

Gubbfan - Hur fan kör du? Bara så du vet har jag filmat dig.

Jag - Ehh okay, (tittar till mot saaben & ser ett barn i framsätet) med vad då?

Gubbfan- Min mobil kamera,du fattar ju att du inte kan köra så där.Skulle jag ha varit en trafikpolis skulle du inte ha det körkort kvar.

& så fortsätter diskussionen ett tag & det slutar med att han ska anmäla mig.
har inte hört något om saken än & lär nog inte göra det heller.

Tack för mig.

Budbilar, taxibilar, väktarbilar m.fl kör väl ofta ganska kvickt om de har ett stressat tidsschema men dock tycker jag det är mest befogat för en väktare att köra fort men under kontroll på verifierade skarpa inbrottslarm och överfallslarm. Man ska inte riskera livet i tjänsten och kör man taxi vill man ju knappast vara orsak till en annans död, och vad skulle chefen säga om man som du kör budbil och totalkvaddar bilen - ''Bra jobbat att du försökte hinna fram till hunden!''? Tror inte det.

De som har minst befogenhet att köra för fort är ju pizzabuden...kör som dom stulit bilen! mad lol

Vem vill ha kalla pizzor??

Sarge
20 november 2008 · 2 337 Inlägg

calle- skrev:
Jag åker stockholm-västerås. och ungefär 1 mil från enköping blåser jag om en volvo v70 med någon knasig blå registreringsskylt. -03 typ med tonade rutor och antenner (hade precis tagit lappen visste inte bättre helt enkelt) tittar in i deras bil, där sitter det 2 snubbar i blåa kostymer med försvarets logga på. jag höll på att skita ned mig men dom hade antagligen bättre saker för sig. om dom änns är beviljade att ge fortkörningsböter?

Nej, vi officerare får inte ge folk fortkörningsböter. Så du kan vara lugn.

Nafets86
20 november 2008 · 821 Inlägg

hade ju varit roligt om Militär Polisen hade fått sätta dit folk smile
får ju göra det inom försvaret. Oj oj oj säger jag bara vad folk skulle åka dit.
Så många som gasade bara för att de såg att man stod där med laser.!

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
21 november 2008 · 1 874 Inlägg

Tyckte det var jävligt nice med polaren som hade monterat Polis-siren i bilen.
Rätt schysst ute på stora vägen då folk körde undan så fort han kom bakom
och körde på sirenen! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang