3125
Sök

Låtsas-civilare - Lagom barnsligt?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Har ni stött på nån låtsascivilare nån gång? Nån jävel som vill leka polis? Berätta gärna!

Min story:
Precis 25 minuter sen (21:45)
Gled på Nynäsvägen i ~90 km/h (70-väg) i ytterfilen, åker om en Audi med nått form av kjolpaket bak och med klart synliga dubbla extralampor där bak också, precis som civilare har. Öppnade avgasspjällen och mullrade om honom för att se om han vill gasa lite (trodde aldrig att det var nån form av civilare), självklart lägger han sig i röven på mig. Race is on. Plattan i mattan och han försvinner i backspegeln, jag släpper på gasen då jag skulle ta nästa avfart mot Farsta Strand, då ser jag hur han lyckats kämpa sig närmare och dessutom har nån jävla blinkers-funktion på helljusen. Precis som ambulanser har ni vet.
Då började jag undra vad fan det var frågan om, inga blåljus men pulserande helljus, byter fil och låter honom köra om. Han åker upp jämsides, jag ger tummen upp (är alltid artig och ger tummen upp till folk) och han sätter på en BLÅ INNERBELYSNING två gånger och stirrar på mig bara.
Där var det dags att svänga av och han kör vidare.

Vad är det som är så jävla kul att leka polis sådär? För visst fan kan det där inte ha varit en civilare? Dom har väl knappast blå innerbelysning och åker runt i slöa Audis?
Men han såg ut att vara runt 30 bast, jag trodde det mest var moppepojkar som gillar att spela polis.

Är så jävla trött på sånt här...

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
17 oktober 2008
du skulle tagit regg och ringt frågat om det är polisen bil och om inte att du vill göra en anmälan om att han leker polis

2slow

5 089 Inlägg
17 oktober 2008
Jag tror det måste vara asroligt att ha en sådan bil och stoppa folk och sen köra iväg:D självklart blir man irriterad som förare;) Men dte finns väll värre saker att gnälla på i trafiken wink

Edit : http://www.garaget.org/?car=47526
Senast redigerat av FLindgren (17 oktober 2008)

\Lindgren

Mästare
2 947 Inlägg
17 oktober 2008
Blinkar med innerbelysningen? Hur fan ser det ut?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
azid skrev:
du skulle tagit regg och ringt frågat om det är polisen bil och om inte att du vill göra en anmälan om att han leker polis

Ja, jag tänkte också på det, var lite sur på mig själv för att jag inte tog det. Men jag var så jävla paff över beteendet. Fattade inte vad han ville lixom. smile

KimVsWorld skrev:
Blinkar med innerbelysningen? Hur fan ser det ut?

Han tände och släckte, sen tände han den igen och höll den tänd.
Senast redigerat av FL3JM (17 oktober 2008)

född blåvit
624 Inlägg
17 oktober 2008
Stroboskoplampor kan man sätta på t.ex helljuset, rätt så fräckt och totalt meningslöst.

Fotograf
183 Inlägg
17 oktober 2008
Vet folk som fått smaka på knytnäve efteråt när dom lekt "cilivare", tycker det är rent ut sagt idiotiskt att försöka leka bäng(läs: Polis)...

Mästare
2 947 Inlägg
17 oktober 2008
Rocco_ skrev:
Vet folk som fått smaka på knytnäve efteråt när dom lekt "cilivare", tycker det är rent ut sagt idiotiskt att försöka leka bäng(läs: Polis)...

Och det är ju inte totalt meningslöst?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Fotograf
183 Inlägg
17 oktober 2008
KimVsWorld skrev:
Rocco_ skrev:

Är inte det totalt meningslöst att åka runt och leka polis då ?

Finns tillräckligt med idioter i trafiken redan...

141 Inlägg
17 oktober 2008
haha kul nöje endel har

Claeson

4 586 Inlägg
17 oktober 2008
har aldrig råkat ut för detta måste vara trist har dock kört om civilbilen då blir man även lite häpen när man ser poliskläderna
Senast redigerat av jorre83 (17 oktober 2008)

16 197 Inlägg
17 oktober 2008
Rocco_ skrev:
KimVsWorld skrev:
Rocco_ skrev:

tycker de finns på tok för många snutar i trafiken.. tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

bitter besserwisser
644 Inlägg
17 oktober 2008
Rocco_ skrev:
KimVsWorld skrev:
Rocco_ skrev:

Ja det har du ju precis gjort rätt tydligt..roll

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
17 oktober 2008
evilaudio skrev:
Rocco_ skrev:
KimVsWorld skrev:

tycker de finns på tok för många snutar i trafiken.. tongue

Mycket klokt sagt!

3 650 Inlägg
17 oktober 2008
han ville väl visa upp sin bil å lite lull lull tongue

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
jorre83 skrev:
har aldrig råkat ut för detta måste vara trist har dock kört om civilbilen då blir man även lite häpen när man ser poliskläderna

Jag har gjort något liknande faktiskt.
Hade en fet svart sån där Ford Explorer efter mig, det var kö pga arbete i en tunnel (gula tunneln i sthlm), så man fick hålla sig till en enda fil. Jag tänkte att den här jäveln lär ju gilla å höra lite V8-ljud. Så precis efter tunneln, när det blir tvåfiligt, så plattar jag och svänger ut i vänsterfilen. Jag ser hur Explorern också byter fil men är lååångt efter. Kommer snabbt upp i kanske 120 men saktar ner och lägger mig i högerfil för att få honom att köra om och kanske få en tumme upp eller nått.
Jojjo, han lägger sig bakom mig och just då märker jag att det sitter en kamera i rutan fram. Sen ser jag antennerna på taket. Men jag kunde aldrig föreställa mig att det var en civilare som åker runt i nått sånt där.
Han ligger bakom och trycker en stund, sen kör han upp på sidan, jag ger en tumme upp och tittar upp (den var fan hög alltså), där satt en polis i uniform och tittade ner på mig.
Jag visste inte vad jag skulle göra, tänkte att nu vare kört, dom hade allt på film fan. Jag tittar upp på honom igen, så ler han en snabbis och tittar framåt.
Hjärtat pumpar i maxhastighet vid det här laget.
Explorern kör fram en bit så bakre rutan hamnar vid mig. Så åker rutan ner, där ser jag en polis som sitter med en laptop, men han tittar inte på mig. Istället ser jag en hand som sträcks ut inifrån bilen och vinkar åt mig. Då tänkte jag att dom vill att jag vevar ner rutan så dom kan säga var jag kan stanna, så jag drar ner rutan, då tittar min polare fram som är med i säkerhetsstyrkan eller vad dom nu heter, svenska SWAT smile, och skriker "KÖR INTE SÅ JÄVLA FORT!".
Sen drar dom.
Kan säga att få se honom och höra det där var ungefär som att ha sitt bästa sex någonsin. big_smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 oktober 2008
Jävlades med en kompis för länge sen.
Han hade en A-traktor innan han fick körkort och jag hann ta mitt. Hade en vanlig röd stroblampa, typ clas ohlson, som jag satte upp i rutan när jag kom ikapp honom.

Han låg på ca 50-60 men saktar ner rejält när lampan börjar blinka och stannar på väggrenen. Jag asgarvar och åker upp jämsides. Då han får se mig börjar han garva som fan också. tongue
Men den stroben åkte bak i skuffen och kopplades så den skulle blinka när jag spelade bas. smile

Nu har man tack och lov växt ifrån sånt, men det är många som saktar ner när man kommer ikapp när det är mörkt.. Tack vare att man bytt till xenonlook fram. Ska dock byta för sämre halvljus har jag aldrig haft.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Forummoderator
26 505 Inlägg
18 oktober 2008
FL3JM skrev:
jorre83 skrev:

Explorern kör fram en bit så bakre rutan hamnar vid mig. Så åker rutan ner, där ser jag en polis som sitter med en laptop, men han tittar inte på mig. Istället ser jag en hand som sträcks ut inifrån bilen och vinkar åt mig. Då tänkte jag att dom vill att jag vevar ner rutan så dom kan säga var jag kan stanna, så jag drar ner rutan, då tittar min polare fram som är med i säkerhetsstyrkan eller vad dom nu heter, svenska SWAT smile, och skriker "KÖR INTE SÅ JÄVLA FORT!".
Sen drar dom.
Kan säga att få se honom och höra det där var ungefär som att ha sitt bästa sex någonsin. big_smile

Menar du nationella insatsstyrkan eller var det piketen..?
Kul historia var det dock tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 067 Inlägg
18 oktober 2008
Makten blir sur om dem ertappar något med detta..   Har för mig att de tog nån i lycksele för detta och det var kännbara böter.. kommer inte ihåg om det blev nå jailhouse rock dock..

KHRacing
18 oktober 2008
FL3JM skrev:
Har ni stött på nån låtsascivilare nån gång? Nån jävel som vill leka polis? Berätta gärna!

Min story:
Precis 25 minuter sen (21:45)
Gled på Nynäsvägen i ~90 km/h (70-väg) i ytterfilen,****************'''''

***************** åkermest var moppepojkar som gillar att spela polis.

Är så jävla trött på sånt här...

Fråga Zlatan..... Sveriges mest omtalade privatpolis...

Sök