Hur länge brukar ni vanta med att köra på bakfyllan:D

gamlingen
18 oktober 2008 · 5 198 Inlägg

*jag skulle bara ... ? * hur fan kan man tänka så..

Delta_Rebel
18 oktober 2008 ·

Finns väl redan en tråd om de här...

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
18 oktober 2008 · 3 585 Inlägg

Jag kör inte dagen efter. Tänk om man inte riktigt har omdömmet och kör på något det vill inte jag råka ut för iafal

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
Joo
18 oktober 2008 · 741 Inlägg

gamlingen skrev:
*jag skulle bara ... ? * hur fan kan man tänka så..

Vem syftar du på?

gamlingen
18 oktober 2008 · 5 198 Inlägg

finns alldeles för många som tänker så,,tar bilen till affärn å vips så ligger en cykel under bilen

Ksj
18 oktober 2008 · 1 217 Inlägg

Vadå sluta dricka? Vad har du i matte, tror du kroppen lägger spriten på lager för att börja förbränna den när du slutat dricka? Dummste jag hört fan, "självklart" börjar den förbränna alkoholen när den tas!!

Mvg, jag har dessutom utbildning inom ansvarsfull alkoholhantering mm, samt har certifikat från kommunen på att jag får ansvara för utskänkning av alkohol inom västragötaland(dvs, jobbar jag på en krog får jag ta på mig ansvaret för allt alkoholhaltigt om min arbetsgivare vill och jag samtycker, vilket även brukar generera i några lapp extra/mån).

Visst, du börjar bränna.. efter ca 5-180 min när alkoholen passerat magsäcken.
MEN det är helt enkelt inget bra sätt att räkna på då folks matsmältningssystem är totalt annorlunda vilket gör att tiden innan du börjar förbränna kan skifta något enormt.

Läs på lite innan du idiotförklarar dig ännu mer.

Räkna från när ni SLUTAR dricka istället så slipper ni torska för rattfylla.

Saab 900 "2.1an" (1992)
Johankocken
18 oktober 2008 · 529 Inlägg

en normal stark öl motsvarar en snaps man förbränner c,a 2cl /timmen  sen beror det på hur många man  dricker alla tåler s¨åå olika  vikten har lite roll med..  Men är det måste o köra så hade ja nog väntat till kvällen ta detsäkra för det osäkra.

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
Volvo_Mannen Volvoskadad
18 oktober 2008 · 6 017 Inlägg

Bobo skrev:
Kör när alkoholen är borta

bra tänkt...
hur fasen vet du när allt är "ur systemet" då?

Jonas
NissanMotorsport
18 oktober 2008 ·

JapMax skrev:
Jag ska hämta bilen nu.

Jag drack ca 3dl jäger igår började klockan 8, 2cl i timmen blir allså 15 timmar. Nu har de gått 19 så jag känner mig garderad..

någon skrev 5 dagar efter, eh är du dum i huvet? En annan vill inte cykla till jobbet och affären en hel vecka för att man festar till de lite.. men gör de du tongue

om inte någon sagt de tidigare så, om du menar detta inlägg "brukar köra runt 5 dagen efter" så tror jag han menar "runt 17:00 dagen efter"..  smile

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
19 oktober 2008 · 3 404 Inlägg

Beror på hur mycket jag dricker såklart, brukar dock ta det lite lungt med drickan. Men när jag är säker på att det är grönt (och lägger oftast på någon timme som marginal) då är det bara att köra. smile

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
19 oktober 2008 · 5 042 Inlägg

speciella tider o uträkningar.
Varje människa förbränner olika mkt alkohol!
Vissa blir kalas fulla på 4 öl. Jag blir kalas full efter 15.
Jag kör aldrig dagen efter då jag alltid måste dricka så stora mängder för att bli full!
Visst om jag tagit det lugnt så säga dragit 3- 4 öl då kör jag dagen efter. inget snack om saken.

C H E V R O L E T <3
snoddas
19 oktober 2008 · 1 142 Inlägg

värre att köra trött än berusad... allså om man tänker på körskicklighet inte straff med mera

te_wik Forummoderator
19 oktober 2008 · 12 813 Inlägg

Eller så köper man en alotestare.. så kan du blåsa själv och se när du är "laglig"

Sen att vara laglig och att vara i körskick är en annan sak, så vänta gärna tills du blåser 0.

Så gör jag, inga problem hittils iaf, kommer nog inte bli det heller.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Germax
19 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

HaveUSeenMyS14 skrev:

JapMax skrev:
Jag ska hämta bilen nu.

Jag drack ca 3dl jäger igår började klockan 8, 2cl i timmen blir allså 15 timmar. Nu har de gått 19 så jag känner mig garderad..

någon skrev 5 dagar efter, eh är du dum i huvet? En annan vill inte cykla till jobbet och affären en hel vecka för att man festar till de lite.. men gör de du tongue

om inte någon sagt de tidigare så, om du menar detta inlägg "brukar köra runt 5 dagen efter" så tror jag han menar "runt 17:00 dagen efter"..  smile

Kan va så kom jag på smile

Ksj skrev:

Vadå sluta dricka? Vad har du i matte, tror du kroppen lägger spriten på lager för att börja förbränna den när du slutat dricka? Dummste jag hört fan, "självklart" börjar den förbränna alkoholen när den tas!!

Mvg, jag har dessutom utbildning inom ansvarsfull alkoholhantering mm, samt har certifikat från kommunen på att jag får ansvara för utskänkning av alkohol inom västragötaland(dvs, jobbar jag på en krog får jag ta på mig ansvaret för allt alkoholhaltigt om min arbetsgivare vill och jag samtycker, vilket även brukar generera i några lapp extra/mån).

Visst, du börjar bränna.. efter ca 5-180 min när alkoholen passerat magsäcken.
MEN det är helt enkelt inget bra sätt att räkna på då folks matsmältningssystem är totalt annorlunda vilket gör att tiden innan du börjar förbränna kan skifta något enormt.

Läs på lite innan du idiotförklarar dig ännu mer.

Räkna från när ni SLUTAR dricka istället så slipper ni torska för rattfylla.

Jag skulle sätta mina pengar på att kroppen börjar göra sig av med alcoholen ungefär samtidigt som den börjar verka i kroppen, säg en 30min efter man börjat hiva groggar smile
Dina flashiga teorier impar inte på mig, jag lever inte efter nån överdriven nykteristpropaganda! Jag kör bil när jag är nykter, jag låter den stå när jag är berusad!

Senast redigerat av JapMax (19 oktober 2008)

Shallie
19 oktober 2008 · 730 Inlägg

snoddas skrev:
värre att köra trött än berusad... allså om man tänker på körskicklighet inte straff med mera

Roliga är att jag hört att man får samma staff för Onykter och trött i trafiken.. dock är trötthet något extremt svårt att påvisa wink

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
MissMotor_
19 oktober 2008 · 274 Inlägg

Låter bilarna stå dagen efter. Inget är väl så panik så man bara måååste köra. Och om så skulle vara så tigger man skjuts! big_smile

BBAD Utbildad hobbymekare
19 oktober 2008 · 1 125 Inlägg

kör inte alls dagen efter, spelar ingen roll hur pigg jag är...

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Jaserru Blästermäster
19 oktober 2008 · 112 Inlägg

Har slutat dricka, så för min del är det inga som helst problem.
Håller mig nykter numer.

// Tomas

Senast redigerat av Jaserru (19 oktober 2008)

henkebenke
19 oktober 2008 · 1 703 Inlägg

Nu ska vi se, ska lägga mig nu, och behöver nog lotsa iväg tradar´n vid 0400. Aja, bör ju får ner nå promille iaf. Se upp på vägarna hörni!

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
a_wingard73 Pedant med passion för bankörning
19 oktober 2008 · 113 Inlägg

Kör aldrig om de finns minsta risk att jag fortfarande är påverkad.

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang