Mörkt i kylvattenbehållaren

ManiacWolf78 "ManiacWolf"
19 oktober 2008 · 109 Inlägg

Vilka problem kan det va om det kommit in svart/grå smörja till kylarvattnet? Stämmer det att det kan va toppackningen eller oljereturens packningar vid turbon som gett sig? Arbetstid? Använder liksom bilen dagligen i stort sett. Jag har inte tummen mitt i handen..smile

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)
supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
19 oktober 2008 · 581 Inlägg

Kan vara toppackningen, lukta även på det. Luktar det avgaser/bensin m.m.

Om det är turbo osv får någon annan svara på.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
Mussie
19 oktober 2008 · 120 Inlägg

kanske gammal glykol som ligger kvar. gå till en verkstad, där har dem en grej som mkan ta reda på ifall du har fått olja i vattnet. billigare blir det än att riva ner hela topplocket.

Mussie
19 oktober 2008 · 120 Inlägg

om det inte visar sig vara olja, skruva gärna ner vatten behållaren innan du tillsätter nytt vatten/kylarvätska smile

Mussie
19 oktober 2008 · 120 Inlägg

och borsta rent den. lycka till

bybban Livsnjutare (ibland å på helgerna)
19 oktober 2008 · 228 Inlägg

det är la inte olja de känner av HC mätarna utan om du har avgaser i kärlet men hur som haver så har mussie rätt åk närmsta bilverksta å förklara ditt problem.

har alddrig byttat topp packningen på en 850 men volvos röd motorer tar inte mer än timme efter några försök.

4x4 is tha shit!
Nissan King Cab "Brutus" (1987)
ManiacWolf78 "ManiacWolf"
21 oktober 2008 · 109 Inlägg

Tack för svaren kollar med volvo i morgon eller min kompis som jobbade där förut..smile

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang