Min Toyota Supra Har Blivit Stulen I Natt 19/10 Hjälp Mig Hitta Den!

Lille
11 november 2008 · 33 Inlägg

nä det är väldigt tyst nu faktist sad inte hört något på länge nu.... tack alla

Jag börjar aldrig ett bråk, jag bara avslutar det ;)
Toyota Supra "Singelturbo" (1993)
Volkswagen Polo "lille" (2001)
Nissan GT-R "Vita faran" (2011)
Nybakk_240 DREAMTEAM
11 november 2008 · 248 Inlägg

fyf*n vad surt för dig... :S är det en månad sedan den försvann nu eller?
det är ju inte så diskret att köra runt med en Supra på släp heller... finns alltid folk vakna som kan ha sett något. men men.

hoppas det kommer fram nått nytt spår snart.

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
Volvo 244 GL-R "7000 milaren" (1990)
Volvo 244 DL Turbo "8000 milaren" (1978)
Saab 9-3 TTiD Vector "DailyBlue" (2009)
_Nas_
11 november 2008 · 309 Inlägg

Inte för att vara negativ eller så. Läste lite i tråden om jag uppfattade det rätt stod bilen hos din bror? Att dyka upp med ett släp, lasta upp en supra och rulla iväg med den gör man bara inte sådär. Skulle inte förvåna mig om det skulle vara någon du känner eller någon din bror känner då de har fått reda på att bilen stod hos honom

Att köra turbo är beroendeframkallande...
_Wallis_
11 november 2008 · 4 506 Inlägg

_Nas_ skrev:
Inte för att vara negativ eller så. Läste lite i tråden om jag uppfattade det rätt stod bilen hos din bror? Att dyka upp med ett släp, lasta upp en supra och rulla iväg med den gör man bara inte sådär. Skulle inte förvåna mig om det skulle vara någon du känner eller någon din bror känner då de har fått reda på att bilen stod hos honom

Känner en som blev av med sin bil på samma sätt.
Det handlar bara om att vara galen nog.

Kan du andas kan du dö.
Eisenhut
11 november 2008 · 1 827 Inlägg

_Nas_ skrev:
Inte för att vara negativ eller så. Läste lite i tråden om jag uppfattade det rätt stod bilen hos din bror? Att dyka upp med ett släp, lasta upp en supra och rulla iväg med den gör man bara inte sådär. Skulle inte förvåna mig om det skulle vara någon du känner eller någon din bror känner då de har fått reda på att bilen stod hos honom

Det är faktiskt vardagsmat i USA. Trodde inte det skulle bli samma sak här men det verkar tyvärr som att vi går åt det hållet.

I USA kan du inte ha en udda bil ståendes ute över natten, för det är nästan garanterat att den är väck dagen efter.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
ThellaaN
13 november 2008 · 66 Inlägg

Sorgligt att folk inte skaffar ett jobb och pengar och KÖPER en bil istället för att sno från någon som kämpat hårt för sin. Man får väl tänka på hur man själv hade känt sig i den situationen.

Kan inte fatta att en (troligen) "vuxen" människa kan gör så.

Smajly
15 november 2008 · 3 059 Inlägg

Hur går det?
Vad har försäkringsbolag sagt?

Lille
16 november 2008 · 33 Inlägg

Det går skit.... försäkringsbolaget har bara sagt att jag inte får ett skit typ :S tyvärr va jag korkad att bara ha den trafikförsäkrad. Men fan tror man inte att några as ska vara på ens bil och sno den. sjukt e det.... fattar inte varför inte personer kan skilja på mitt och ditt. Tackar iaf för all hjälp.

Jag börjar aldrig ett bråk, jag bara avslutar det ;)
Nissan GT-R "Vita faran" (2011)
Toyota Supra "Singelturbo" (1993)
Volkswagen Polo "lille" (2001)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
17 november 2008 · 946 Inlägg

doctor_doodle skrev:
hur jävla svårt vore det att ta ett jävla fingeravtryck om bilen återfinns? rätta mig om jag har fel.

Ha det gott..

Hmm, ja just det, OM bilen återfinns. Jodå, fingeravtryck kan man ju ta, men hur många avtryck från olika händer tror du det finns på en bils handtag/ratt/backspegel etc? Dessutom gör ju ett fingeravtryck ingen nytta om inte det finns registrerat hos polisen sen tidigare. Iofs kan man ju, om personen med ett visst fingeravtryck grips senare, se att personen i fråga varit i kontakt med bilen... Dock jobbar "experter" knappast utan handskar.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Alex_M Steker som aldrig förr
17 november 2008 · 503 Inlägg

Alla borde göra som mig. Har kamerabevakning i garaget med rörelselarm som tjuter här inne i mitt rum om någon är utanför porten och rör sig. och samtidigt tänds då monitorn. Har en stor machete bredvid sängen smile nu tycker någon att det säkert e överkurs med kameror men jag är faktiskt så rädd om mitt garage/bil så jag har det. har även inbrottslarm samt brandlarm därinne som är kopplat till husets larm. Måste det tilläggas att jag jobbar med sånt ? smile Nej men surt som fan för dig lille. Hoppas för allt i världen att du får tillbaka din fina bil! håller koll här i västerås

8-)
Erson Sveriges Bredaste Supra
18 december 2008 · 167 Inlägg

Tjennare, jag tror jag vet vart din bil är. Har hört att det ligger en bränd bil i gantofta i helsingborg kan kolla upp vart i gantofa om du vill ? har hört att det ska va en singel supra så det borde va din, men hoppas inte !

BMW X5 e70 (2008)
Barne Drifter
18 december 2008 · 283 Inlägg

KLART HAN VILL!!!!
PM:a honom nu!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=
Nissan 200sx "Nissan 570sx" (1992)
iceman_21
18 december 2008 ·

trodde ägaren redan visste.

Muttley
18 december 2008 ·

agentchaos skrev:

Smajly skrev:

agentchaos skrev:

det smartaste är som du nu gjort !att ha regnr synligt på foton i öppna forum där man kan kolla utan att ens vara registrerad, vem som helst kan kolla allt om bilen via vv, dom kanske vill ha dom där värsting delarna din bil har! men inte har råd med själva tex , eller beställnings jobb! som sagt mkt lätt kolla vem som äger bilen osv
Jag fattar inte att det ens är GODKÄNT visa regskylt här ! vet ett bil forum där man inte får ha regnr synlig på sin bil i forumets foton mer ! pga en stöldvåg som drabbade coola bilar i olika län på kort tid

Plåten syns ju ändå på stan och på träffar med mera med mera med mera.
Måste inte vara på ett forum man sett den.. Bara o ställa sig nere på stan så ser man ju plåtarna på alla bilar..

knappast att extrema bilar blir stulna lokalt av lokal bor på landet/vischan tex , det här va inte GBG eller STHLM  !!!

jopp så är det. en kompis som kör exklusiva bilar har aldrig haft sina bilar på nätet. han parkerade bilarna hemma hos sig i en liten sketen håla. ändå blev han av med sin dyre bil. så de är någon som sett den här och även följt honom till där bilen stod.
så nätet är inte största delen till att bilarna blir stulna.

FireTraXX DFFL
18 december 2008 · 9 020 Inlägg

tkd_rille skrev:

agentchaos skrev:

Smajly skrev:

Plåten syns ju ändå på stan och på träffar med mera med mera med mera.
Måste inte vara på ett forum man sett den.. Bara o ställa sig nere på stan så ser man ju plåtarna på alla bilar..

knappast att extrema bilar blir stulna lokalt av lokal bor på landet/vischan tex , det här va inte GBG eller STHLM  !!!

jopp så är det. en kompis som kör exklusiva bilar har aldrig haft sina bilar på nätet. han parkerade bilarna hemma hos sig i en liten sketen håla. ändå blev han av med sin dyre bil. så de är någon som sett den här och även följt honom till där bilen stod.
så nätet är inte största delen till att bilarna blir stulna.

För ett par år sedan, när min minsta bror var i moppeåldern, så blev väldigt många mopeder stulna.
Ovanligt många alltså, även rånen ökade.
Till slut så kom det fram att det var en liten grupp knattar som gick på Center Syd (Köpcenter i Löddeköpinge, rånarna/tjuvarna kom från Landskrona) och skickade regnr till 71456.
Sen var det bara att sticka till ägarna och sno mopparna.

Precis som i detta fallet så var det inte gammla Puch de stal, min bror blev t.ex. rånad på sin moped som kostade mer än 30 000kr.
Och det är helt och hållet regskyltarnas fel.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
santas_bitch
20 december 2008 · 109 Inlägg

din bil är tyvär nästan garanterat nedplockad och delarna ligger antagligen för försäljning någon stanns eller i någon avundsjuk jävels supra :S.

Akuma Sempre Inter
22 december 2008 · 537 Inlägg

Erson skrev:
Tjennare, jag tror jag vet vart din bil är. Har hört att det ligger en bränd bil i gantofta i helsingborg kan kolla upp vart i gantofa om du vill ? har hört att det ska va en singel supra så det borde va din, men hoppas inte !

den har jag med sett!!

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
bremnes
23 december 2008 · 133 Inlägg

Lider med dig..... hoppas inte det var din bil som vart bränd sad
Håller koll i Malmö ifall man skulle se nåt

Kämpande familjefar ---- barnvagn eller baslåda :( :)
Goli
23 december 2008 · 793 Inlägg

AudioCarSverige skrev:
när jag hade en toyota och var intresserad av trim
var inte kontakt med nån utlänning i gbg via mail nått år sen
han hade verksta och kunde fixa ALLT i lätt beg
det tyckte jag verkade skumt
hade han inte det så fixade han det sa han

sålde bilen  blev aldrig trimma eller nått   tröttna
men kolla på tex blocket efter såna som säljer lätt beggade värsting delar och håller på
bland dom finns många skojare kan jag tänka mig

gravera in er regnr i prylarna är mitt tips
turbos
grenrör
i alla delar bara gravera 1mm djupt reg nr
det våre mkt lönande

många som har pizzeria eller verstad som täckmantel

Hahaha big_smile
Gravera in regnr 1mm. FNISS:D

Hur svårt e det att slipa bort sånt då hehe

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
chrillesnakeman
23 december 2008 · 393 Inlägg

Fan vad trött jag blior på folk som ej kan låta andras saker vara.Skall hålla utkik äffter den.Önskar dej i julklapp att den kommmer tillbaka hel å ren till dej.Ta dom jävlarna

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang