TV4 granskar drifting och "buskörning"

ekkin Skogenracing.com
23 oktober 2008 · 309 Inlägg

BornFromJets skrev:

kolvas skrev:
Kan man inte samlas 15-20 bilar utan att någon sak "drifta"? (det är ingen j*vla drifting att sladda på en parkeringsplats!)

När jag precis hade fått mitt körkort så träffades vi alltid på ett ställe men vi höll inte på med "drifting" där och då var det aldrig någon som hade ont av oss.
Om man nu så gärna vill "drifta" så anordnas det träffar på gamla flygbanor runt om i landet titt som tätt, åk dit och skaffa er en riktig utmaning.

Sen har inte jag speciellt mycket övers för låtsasPoliser, dom vill man nästan reta lite grann:D och en hel del av de poliser jag känner tycker att en del av låtsaspoliserna är lite väl "Bror Duktig"

Oooh, du känner poliser?? Häftigt!!

Desvärre tror jag dessa poliser har ett mer ont öga till brottslingar (du när du ''bara'' sladdar på annans egendom = skadegörelse) än till oss väktare som i mångt och mycket hjälper polisen när vi kan och polisen hjälper oss när de kan. Vi stöttar varandra och spelar i samma lag så att säga, så kom inte och tro att du kan göra hur du vill för att du känner poliser som har en förvriden syn på oss väktare, vi gör vårt jobb och de gör deras jobb, de vi i första hand ska tillfredställa är våra kunder (som definitivt ser er ''sladdare'' som avskrap) och våra chefer.

Ja du verkar ju tycka att du e häftig som tydligen är så bundis med polisen? tonguelol

------> www.skogenracing.com <------
BMW 1602 Turbo "1.8L" (1972)
discokapten Kapten på disco!
23 oktober 2008 · 1 729 Inlägg

BornFromJets skrev:

azid skrev:
ok så kan nog vara men du håller mig imot min vilja det är värre en att burna lite efter ssom du inte har nått rätt i värden att stoppa en bilist det får man fan lära sig i körskolan men den har du väll inte klarat heller

Tar jag dig på bar gärning för ett brott som har fängelse i straffskalan (t.ex skadegörelse) har jag all rätt i världen att hålla kvar dig på platsen med det våld som behövs för stunden, dig med eller utan bil. Och det inte många vet är att varenda kotte kan göra detta enligt lag, inte bara väktare.

Är du i uniform så kan du väl få ta mig om du vill, våld mot tjänsteman är inte vidare festligt, men jag kan säga att du skulle få kämpa livet ur dig om du kom som privatperson.

Sen vet jag som faktum att polisen i dalarna inte skulle göra ett skit, så länge dom inte ser det så bryr dom sig inte. Sen att du skulle blockera utfarten? Om det då är en kille som inte har gjort något så begår du ett trafikbrott, oavsätt om du är i tjänst eller inte.

Synd att du inte klarade polishögskolans antagning. Träna mer, eller var du bara för dum?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
FireTraXX DFFL
23 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

discokapten skrev:

BornFromJets skrev:

azid skrev:
ok så kan nog vara men du håller mig imot min vilja det är värre en att burna lite efter ssom du inte har nått rätt i värden att stoppa en bilist det får man fan lära sig i körskolan men den har du väll inte klarat heller

Tar jag dig på bar gärning för ett brott som har fängelse i straffskalan (t.ex skadegörelse) har jag all rätt i världen att hålla kvar dig på platsen med det våld som behövs för stunden, dig med eller utan bil. Och det inte många vet är att varenda kotte kan göra detta enligt lag, inte bara väktare.

Är du i uniform så kan du väl få ta mig om du vill, våld mot tjänsteman är inte vidare festligt, men jag kan säga att du skulle få kämpa livet ur dig om du kom som privatperson.

Sen vet jag som faktum att polisen i dalarna inte skulle göra ett skit, så länge dom inte ser det så bryr dom sig inte. Sen att du skulle blockera utfarten? Om det då är en kille som inte har gjort något så begår du ett trafikbrott, oavsätt om du är i tjänst eller inte.

Synd att du inte klarade polishögskolans antagning. Träna mer, eller var du bara för dum?

En väktare är en civil person, enda skillnaden är att man får för våld mot tjänsteman om man nitar honom.
Den som håller kvar mig för ett brott som INTE ger fängelsestraff kan vänta sig en anmälan om olaga frihetsberövande.
Inte för att jag någonsin lyssnat på en väktare, men den dagen den sorgen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Lozinmust "Unloaded"
23 oktober 2008 · 1 557 Inlägg

Man får inte använda "det våld som är nödvändigt" för stunden i ett envarsgripande, jag kan sätta mig på människan som jag känner att jag måste envarsgripa ifall den inte blir skadad av det, men man får INTE skada/använda våld mot personen, det får endast polisen göra. Kan jag hålla kvar personen UTAN våld så gör jag ett envarsgripande, sen blir det en fråga om att skydda sig själv om personen försöker nyttja våld mot mig, det går från ett envarsgripande till självförsvar. De som är väktare/vakter får nog inte heller använda våld i jobbet, dvs, åsamka skada på person.

Sen kommer dessutom åklagare och polisen avgöra ifall gripandet var justifierat(hjärnsläpp på svenska ordet). Ifall det inte var det så får personen gå. Sen så vet jag inte ifall skadegörelse ger fängelse(dagsböter får man väl isåfall), har svårt att se det framför mig, så då är inte ett envarsgripande tillåtet.

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
discokapten Kapten på disco!
23 oktober 2008 · 1 729 Inlägg

FireTraXX skrev:

discokapten skrev:

BornFromJets skrev:

Tar jag dig på bar gärning för ett brott som har fängelse i straffskalan (t.ex skadegörelse) har jag all rätt i världen att hålla kvar dig på platsen med det våld som behövs för stunden, dig med eller utan bil. Och det inte många vet är att varenda kotte kan göra detta enligt lag, inte bara väktare.

Är du i uniform så kan du väl få ta mig om du vill, våld mot tjänsteman är inte vidare festligt, men jag kan säga att du skulle få kämpa livet ur dig om du kom som privatperson.

Sen vet jag som faktum att polisen i dalarna inte skulle göra ett skit, så länge dom inte ser det så bryr dom sig inte. Sen att du skulle blockera utfarten? Om det då är en kille som inte har gjort något så begår du ett trafikbrott, oavsätt om du är i tjänst eller inte.

Synd att du inte klarade polishögskolans antagning. Träna mer, eller var du bara för dum?

En väktare är en civil person, enda skillnaden är att man får för våld mot tjänsteman om man nitar honom.
Den som håller kvar mig för ett brott som INTE ger fängelsestraff kan vänta sig en anmälan om olaga frihetsberövande.
Inte för att jag någonsin lyssnat på en väktare, men den dagen den sorgen.

En väktare försökte hålla kvar mig för snatteri, men eftersom jag inte hade gjort något så slog jag mig fri, buntade ihop honom och väntade på polisen. Dom är oftaste fjollor som tror att dom får göra vad dom vill bara för att dom har en ful uniform på sig.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
kolvas
23 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

jag tror inte ens rubriceringen för att burna är skadegörelse utan snarare onödig körning med motordrivet fordon i tätbebyggt område eller nåt sånt...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
FireTraXX DFFL
23 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

discokapten skrev:

FireTraXX skrev:

discokapten skrev:
Är du i uniform så kan du väl få ta mig om du vill, våld mot tjänsteman är inte vidare festligt, men jag kan säga att du skulle få kämpa livet ur dig om du kom som privatperson.

Sen vet jag som faktum att polisen i dalarna inte skulle göra ett skit, så länge dom inte ser det så bryr dom sig inte. Sen att du skulle blockera utfarten? Om det då är en kille som inte har gjort något så begår du ett trafikbrott, oavsätt om du är i tjänst eller inte.

Synd att du inte klarade polishögskolans antagning. Träna mer, eller var du bara för dum?

En väktare är en civil person, enda skillnaden är att man får för våld mot tjänsteman om man nitar honom.
Den som håller kvar mig för ett brott som INTE ger fängelsestraff kan vänta sig en anmälan om olaga frihetsberövande.
Inte för att jag någonsin lyssnat på en väktare, men den dagen den sorgen.

En väktare försökte hålla kvar mig för snatteri, men eftersom jag inte hade gjort något så slog jag mig fri, buntade ihop honom och väntade på polisen. Dom är oftaste fjollor som tror att dom får göra vad dom vill bara för att dom har en ful uniform på sig.

Mmm, en kompis var på systemet med sin kusin (Som han lät vänta utanför för att han är för ung.) och när de gick därifrån så kom en väktare och tog tag i honom och bad honom stanna.
Det räckte med "Släpp mig" för att han skulle få fortsätta promenera. tongue

EDIT:
Väktaren trodde alltså att han köpt ut, men det var fredag och han skulle hem till mig...
Jag är 22 och han är 24 = Inte köpa ut till mig. tongue

Senast redigerat av FireTraXX (23 oktober 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
prodrive Avstängd
23 oktober 2008 · 962 Inlägg

Vad är det för fel på att KÖRA sina bilar egentligen? Vad är nöjet med att bränna gummi, röken? lukten? Jag fattar inte...

Germax
23 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

Svarta sladdspår är helt borta efter 6 månader, mer lr mindre beroende på hur mkt trafik de går på vägen.

Förövrigt tycker jag de är skitkul att göra långa svarta spår och ringar på asfalten mohaha

Germax
23 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

prodrive skrev:
Vad är det för fel på att KÖRA sina bilar egentligen? Vad är nöjet med att bränna gummi, röken? lukten? Jag fattar inte...

Nej, men du har ju påvisat din brist på intelligens tidigare så.

kolvas
23 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

FireTraXX skrev:

discokapten skrev:

FireTraXX skrev:

En väktare är en civil person, enda skillnaden är att man får för våld mot tjänsteman om man nitar honom.
Den som håller kvar mig för ett brott som INTE ger fängelsestraff kan vänta sig en anmälan om olaga frihetsberövande.
Inte för att jag någonsin lyssnat på en väktare, men den dagen den sorgen.

En väktare försökte hålla kvar mig för snatteri, men eftersom jag inte hade gjort något så slog jag mig fri, buntade ihop honom och väntade på polisen. Dom är oftaste fjollor som tror att dom får göra vad dom vill bara för att dom har en ful uniform på sig.

Mmm, en kompis var på systemet med sin kusin (Som han lät vänta utanför för att han är för ung.) och när de gick därifrån så kom en väktare och tog tag i honom och bad honom stanna.
Det räckte med "Släpp mig" för att han skulle få fortsätta promenera. tongue

EDIT:
Väktaren trodde alltså att han köpt ut, men det var fredag och han skulle hem till mig...
Jag är 22 och han är 24 = Inte köpa ut till mig. tongue

HAHA, jag gjorde en liknande grej, jag stog i kassan mednågra pilsner då min stoebror ringde till mig och bad mig köpa några till honom oxå, då sa jag högt och tydigt:"Men man får ju inte köpa ut åt andra", då skrattde han och sen lämnade jag kön och hämtade ett gäng öl till, jag kom inte ens fram till kassan när vakten stoppade mig och skulle prata en stund. Snacka om att han kände sig blåst när jag förklarat att jag bara drev med dom hela tiden. lol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Germax
23 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

BornFromJets skrev:

SupraJonas skrev:

BornFromJets skrev:

Tar jag dig på bar gärning för ett brott som har fängelse i straffskalan (t.ex skadegörelse) har jag all rätt i världen att hålla kvar dig på platsen med det våld som behövs för stunden, dig med eller utan bil. Och det inte många vet är att varenda kotte kan göra detta enligt lag, inte bara väktare.

Låter som om någon inte kom in på Polisskolan big_smile

Har aldrig velat bli polis, vill inte bli polis och kommer heller aldrig att vilja bli polis. Däremot sköter jag mitt jobb till punkt och pricka då jag har en skyldighet att anmäla brott till polis samt en skyldighet gentemot kunden att ingripa.

Alla vet att väktare är wannabepoliser som inte kan bli poliser, spec krogvakter.
Securitas är väl lite mer variation men även dom tror ju dom är kungar med sina ficklampor dom tror är batonger lol

prodrive Avstängd
23 oktober 2008 · 962 Inlägg

JapMax skrev:

prodrive skrev:
Vad är det för fel på att KÖRA sina bilar egentligen? Vad är nöjet med att bränna gummi, röken? lukten? Jag fattar inte...

Nej, men du har ju påvisat din brist på intelligens tidigare så.

Ja det är ju verkligen intelligent att förstöra privata parkeringar till ingen nytta.

MrTegefeldt Stålverksarbetare
23 oktober 2008 · 372 Inlägg

Denna tråden kommer ju leda till att någon skadas... hmm

Jag tycker att det är tråkigt för dom som får punga ut med en massa pengar för att återställa parkeringsrutor och liknande medans jag inte kan förstå dom som gnäller över rejsane ungdommar.
Här i Halmstad så finns det "tyvärr" inga pengar till att asfaltera en sträcka på 700-1000 meter till dom som vill annordna legala rejs. Men det fanns tydligen lite slantar till en ny idrottsarena som går lös på runt 360 MILJONER KR!!! mad

Dessutom så brukar det vara bilträffar vid Micro i Halmstad och då går det oftast lungt till, alla parkerar och visar upp sina bilar och snackar skit (iofs så finns det ju dom som hatar sina däck och väljer att göra lite nya linjer i asfalten wink) men oftast är det lungt. Det uppskattas av företagarna och det var till och med snack om att företagarna skulle vara med på en träff och ha kvällsöppet som en liten sponsring smile

Senast redigerat av MazterX (23 oktober 2008)

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
Casy vinnarskalle!
23 oktober 2008 · 907 Inlägg

Precis som flera har påpekat, så skulle en asfalts-plan, typ 500 meter * 15 meter lösa problemet. Jag vet inte vad det kan kosta, men säkert mycket billigare än att renovera upp nya parkeringar varje år.
Sen kan jag säga att vägarna i norrland är ur-usla, även inne i städerna. Sjukt dåligt!

BMW M3 "Crisis" (2002)
blacken
23 oktober 2008 ·

Men nu när dom har lagt ner en massa militärbaser och flygfält överallt. där skulle dom kunna ha race för intresserade som vill drift,burna och tävla med annat utan att vara olagliga i trafiken och på ett säkert sätt utöva sin hobby.

FireTraXX DFFL
23 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

MazterX skrev:
Denna tråden kommer ju leda till att någon skadas... hmm

Jag tycker att det är tråkigt för dom som får punga ut med en massa pengar för att återställa parkeringsrutor och liknande medans jag inte kan förstå dom som gnäller över rejsane ungdommar.
Här i Halmstad så finns det "tyvärr" inga pengar till att asfaltera en sträcka på 700-1000 meter till dom som vill annordna legala rejs. Men det fanns tydligen lite slantar till en ny idrottsarena som går lös på runt 360 MILJONER KR!!! mad

...

VV har si och så mycket pengar att göra av med.
Kommunen (Antar att det är de som pröjsat, i Malmö pröjsade iofs. Percy för nya arenan) har si och så mycket pengar att göra av med.
Den ena får inte del i den andras kaka, så är det bara.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
trippelturbo Trucker
23 oktober 2008 · 2 710 Inlägg

Vad går de och göra åt detta problem egentligen? Vi är allihopa väl medvetna om att det är olagligt och att det kostar massa pengar. Och det är vi själva som står för krona efter krona. Nu är problemet inte bara i Sundsvall utan många andra ställen i landet. Sthlm har ju stora problem, liknande träffar arrangeras nästan varje helg i Västerås. Sist jag var och kollade så kom polisen efter att 2 lastbilschaffisar larmat. kl 01.30 nånstans där..

Men vad kan vi göra egentligen?? Jag tycker om det som kallas för "skadegörelse" i filmen.. :S
Ngt måste väll gå o göra.. smile

Mvh

Fart missbrukare
camaro67 Meister
23 oktober 2008 · 6 763 Inlägg

SupraJonas skrev:

BornFromJets skrev:

azid skrev:
ok så kan nog vara men du håller mig imot min vilja det är värre en att burna lite efter ssom du inte har nått rätt i värden att stoppa en bilist det får man fan lära sig i körskolan men den har du väll inte klarat heller

Tar jag dig på bar gärning för ett brott som har fängelse i straffskalan (t.ex skadegörelse) har jag all rätt i världen att hålla kvar dig på platsen med det våld som behövs för stunden, dig med eller utan bil. Och det inte många vet är att varenda kotte kan göra detta enligt lag, inte bara väktare.

Låter som om någon inte kom in på Polisskolan big_smile

Dagens komentar! big_smile

Sen så är väll drifting en sport på hög nivå. Inte om man håller på och sladdar lite i rondeller och på parkeringar kanske men på bana är de absolut em sport.

Är de någon mer än jag som är sugen på att åka till Sundsvall och reta den trevliga vakten som ser oss som ohyra? Sen undrar ju jag vad de igentligen gör om de är svartstreckat på en parkering? För övrigt så målade jag lite idag big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Smajly
23 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

Casy skrev:
Precis som flera har påpekat, så skulle en asfalts-plan, typ 500 meter * 15 meter lösa problemet. Jag vet inte vad det kan kosta, men säkert mycket billigare än att renovera upp nya parkeringar varje år.
Sen kan jag säga att vägarna i norrland är ur-usla, även inne i städerna. Sjukt dåligt!

Ja billigt är det inte..
Vi är 7 villor i vårt lilla område. Vi har en privat väg från huvudvägen in förbi våra villor.
Ungefär 200 meter lång och 6 meter bred med en liten vändzon i nedersta änden..
Vi har nyss fått den nyasfalterad.. 4cm asfaltlager lades på hela vägen, brunnar höjdes, 6 stycken, med 4cm.. inget grävande eller annat utfördes och det kostade ca 90000:- (peab utförde jobbet).

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang