Hur många har varvstoppat 5an? =)

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
8 december 2009 · 1 098 Inlägg

phuuh, skiten orkar aldrig varvstopp på 5an.. och skulle dne orka så vågar inte jag tongue

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
8 december 2009 · 1 778 Inlägg

Haha Kadetten slutar varva vid 150km/htongue 540:n har ja inte vågat än, men vid 270 har ja 5000rpm.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
torpis Forummoderator
8 december 2009 · 10 572 Inlägg

Niklasw skrev:
Går inte in i varvstoppet på dom växlarna med 540in för den går in i strypkopplet vid 250km/h verklig fart på både 5an och 6an. fast på 5an är de bara ett par/tre hundra varv kvar ändå, på sexan har den 4500varv/min när den bryter vid 250.

strypkoppel eller varvstopp?  Det är ju precis samma sak, bara det att tillverkaren av din bil valt ett lägre varvstopp på högsta växeln.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
endorfinslaven
8 december 2009 · 671 Inlägg

Waho skrev:

Xuri skrev:
Jag skulle vilja testa men vettifan vart jag skulle göra de :p tippar på att de skulle bli 250-270 knyck

Skulle din 940 göra 270?

Min 940 gjorde mätaren i botten med den gamla motorn vid 245-250 någonstans slutar nålen o röra sig.
Min nya motor går bättre så nu borde den gå fortare men vad är viktigt toppfart eller helhet.
Huvudsak är att det går fort upp till ca 220 och bilen ligger kvar på vägen det räcker för att avskräcka, småpojkar i "sportigare bilar".

Hybriden
8 december 2009 · 677 Inlägg

Yarisen gjorde 180 blås på 5an när varvstoppet gick i ( nya nynäsvägen till nynäshamn)
Vägen ditt var lång och skakig hahah

Anubis
8 december 2009 · 1 255 Inlägg

Haft uppe skylinen i 280 km/h o hade ändå rätt långt kvar till varv stop big_smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Hilbertson
8 december 2009 · 207 Inlägg

Försökte pressa min S40 i sommras, Vågade aldrig Fortsätta efter 265 km/h ( Gps fart ) . som tidigare personer skriver... Svenska vägar e Bra ojämna vid höga hastigheter.... Ville Testat den Fullt ut men Vågade inte tongue hehe  Så japp big_smile en Pu**y är jag big_smile

Måste Prova nästa år big_smile men då flyger väl all plast av tongue

Volkswagen Caddy "Jobb Bilen" (2007)
N_W V8 de bästa som finns!
8 december 2009 · 1 092 Inlägg

torpis skrev:

Niklasw skrev:
Går inte in i varvstoppet på dom växlarna med 540in för den går in i strypkopplet vid 250km/h verklig fart på både 5an och 6an. fast på 5an är de bara ett par/tre hundra varv kvar ändå, på sexan har den 4500varv/min när den bryter vid 250.

strypkoppel eller varvstopp?  Det är ju precis samma sak, bara det att tillverkaren av din bil valt ett lägre varvstopp på högsta växeln.

Jag tror de går på hastigheten, den är strypt till 250km/h verklig fart och vid den farten stryps motorn oavsett vilken växel hastigheten uppnås på. Varvstopp de är för mig när motorn går in på rött och de hackar ordentligt, sällan man lyckats med det men det fanns en kille här i stan som hade en M3a och mfl andra bilar som inte verka kunna köra bil, då var det urvarvning och nöh nöh nöh nöh innan han hann peta i nästa växel, de är att köra på varvstoppet hahahaha big_smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Ford Mustang "GT370" (2007)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
KHRacing
8 december 2009 ·

varvstopp & rattstopp i femman i våras när jag uppvisningskörde på ett Asfaltsrally. LilleMats i Hässleholm...
men det var på sladd.. gick kanske i 170kmh

Rille0
8 december 2009 · 2 021 Inlägg

räknas det om man har kopplingen nertryckt?

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Snitch Ointresserad.
9 december 2009 · 936 Inlägg

Aldrig provat ännu. Men en bit över 270 bör den göra.

Teabag appreciation club.
DanielssonC
9 december 2009 · 213 Inlägg

Inte roligt att testa  , bilen blir så satans ostabil över 150 wink

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
unpatterned
9 december 2009 · 294 Inlägg

Prövat med några av mina bilar.

Ford scorpio 2.0 16v: 210 på femman, dock ströp den bränslet vid varvstopp och inte tändning så det lät inget sad

Volvo 855 tdi: 225 på femman, dieselvarvstopp. bara slutar varva. lät inget.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
Ford Granada "DOHC 8v Turbo" (1985)
Ford Pinto "1 av 19 i sverige" (1974)
Spelis
24 juli 2010 · 1 926 Inlägg

Nästan 240 blås på mätaren i bmwn, dock ej varvstopp men lite över rödmarkeringen. Sen våga jag inte mer smile

WoozyDozz
24 juli 2010 · 918 Inlägg

Den dagen min orkar så är det nåt fel.

BudgetDunkaren Osponsrad
24 juli 2010 · 1 631 Inlägg

Händer nästan dagligen med firmabilen, har iofs en växel till efter det men ändå..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Spelis
24 juli 2010 · 1 926 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Händer nästan dagligen med firmabilen, har iofs en växel till efter det men ändå..

vad har du för rolig firmabil?

HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
24 juli 2010 · 325 Inlägg

har inte prövat men gissar att det borde gå med min

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Kesler
24 juli 2010 · 3 650 Inlägg

Har varvstoppat 4:an i ca 20-30 MIL^^

Lidborn VD
24 juli 2010 · 643 Inlägg

Varvstopp i 5:an = 285 km/h och sen har man 6:an kvar big_smile
Blev upp till varvstopp i 5:an ett antal gånger i bänken..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang