2797
Sök

Hackar! hjälp någon vad är det för fel?

37 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
När jag kör spelar ingen roll i vilken växel så hackar bilen eller hur ska man beskriva känns som att den inte får tillräckligt med bensin tror jag, den kan även ibland dö när man ska backa. om jag kör tex 120 på motorvägen så kan den helt plötsligt lägga av och komma till 90 sen helt plötsligt får den fart igen. vad kan de va för fel? bytt bensinfiltret för några dagar sen.

1 217 Inlägg
24 oktober 2008
Räcker det inte med din befintliga tråd om detta?

Kolla bränslepumpen.

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
24 oktober 2008
kan ju va bra å veta vad det är för bil till att börja med...

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

Wallraff
319 Inlägg
24 oktober 2008
Har samma fel på min 740, så jag vill också ha ett svar tongue

37 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Det är en VW Vento 1.8i

4 682 Inlägg
25 oktober 2008
du kan ju börja me att prova rengöra bränsledningar,fuel rails m.m.
å så kan de ju hända att bränslepumpen håller på att ge upp.
Senast redigerat av Moparboy440 (25 oktober 2008)

37 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Jag bytte bränslefiltret för några dagar sedan men de hjälper inte så då funderar jag med på om det kan vara bränslepumpen

3 Inlägg
25 oktober 2008
kolla tänkablarna dom kan vara gamla,ev rotorn,fördelaren,tändstift om du byter dessa så kan du gå vidare och kolla bränsle pumpen

3 Inlägg
25 oktober 2008
sorry, trodde det var en volvo om du har en vento eller en golf så kolla gummi upphängningen vi förgasardelen vicka lite på luftfilterburken när motorn går på tomgång om den ändrar sig i varvtal =tar in tjuvluft så bör du byta den ca 200skr kostar den
motorn vrider sig vid gas pådrag då tar den delen emot motorhuven så efter ett par år så slits den ut sitter ovanför insuget men under förgasardelen vag har en sk förgasar insprutning på tidigare modellerna

37 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
tack ska checka lite

4 Inlägg
6 november 2008
Jag har exakt samma problem med min Jetta 1,8i -88 med RP motorn och har ännu inte lyckats att hitta problemet.
Det jag gjort som INTE har hjälpt är

Bytat bränsle filter
Bytat Lamdasond
Bytat styrbox
Bytat förgasarfotspackning
Bytat förgasare

Jag har absolut ingen aning om vad det kan vara men det hade varit jävligt gött att hitta problemet.
Tacksam för alla svar.

297 Inlägg
6 november 2008
Vacuumläcka skulle jag gissa på. Kolla alla slangar i motorutrymmet. Om det inte är det så skulle jag gissa på nån givare typ luftmängdmätaren eller vad det sitter på den. Du har väl kollat luftfiltret och bytt stift?
Om det är bränslepumpen så borde bilen ha stannat redan, de brukar tvärdö, Skulle bli mycket förvånad om det är nåt annat i bränsleledningarna.

netlord har koll
Senast redigerat av loop (6 november 2008)

4 Inlägg
6 november 2008
Luftfilter och stift är bytade vid service för inte alls länge sedan och problemet fanns även innan servicen.
Vacum slangarna gick jag igenom när jag bytade förgasare så det kan inte vara det.

297 Inlägg
6 november 2008
Pröva att spray lite startgas efter misstänkta läckor då hör man om motorn ändrar sig. Men luftmängdmätaren eller motsvarande låter ju också troligt, ibland räcker det med att rengöra dem med elektronikspray.

4 Inlägg
6 november 2008
Men är där en luftmängdsmätare på en jetta -88?
Och om så är fallet var hittar jag den?

25 Inlägg
6 november 2008
hade en scirocco 2:a års -87 med k tronic insprutning (tror jag den hette ?? mekaniskiallfall) på den satt tankröret så jävla puckat i bakre hjul huset så det rosta sönder och föll ner i tanken var på det skita ner hela bränsle systemet  bytte typ allt blåste rent ledningar och gjorde rent spridarna pressa tom olja igenom dom men hela tiden kom felet till baka tills jag bytte spridarna ... så prova det kostar inte många kr på skroten

The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........

297 Inlägg
6 november 2008
Om det en insprutningsmotor så sitter det nånting mellan luftfiltret och trotteln som mäter luften på nåt vis och det kan vara en luftmängdmätare eller luftmassa eller nåt annat, men den kan vara paj, skitig osv.

Man hittar allt på skroten.

jag har endast ägt en förgasarmotor golf 88a och den gick som den skulle tills batteriet ballade ur och tomgångsskruven lossnade. Jag vet inte exakt hur din motor ser ut, men jag vet i stora drag hur den gunkar för så funkar alla bilmotorer.
Senast redigerat av loop (6 november 2008)

4 Inlägg
6 november 2008
Jag får helt enkelt ut och testa garaget igen.
Tack för tipsen och fortsätt gärna att komma med ideér, jag är villig att testa allt för att få bil fan att fungera igen.

27 Inlägg
8 november 2008
Felet kan ju bero på att det finns vatten i bränslet, så du kan ju försöka med ca en halv-liter T-röd i tanken innan du byter ut halva bilen. Men... bara ett tipps !

Sök