Saab 900 ng projekt! "Green Light" Bilen Såld!!

megaman_k
16 februari 2009 · 430 Inlägg

Ta från bilstereon eller cigguttaget. När jag satte på min gamla passat tog jag iaf från stereon om jag minns rätt, den är ju avsäkrad också redan.

J_Erixzzon
16 februari 2009 · 1 270 Inlägg

megaman_k skrev:
Ta från bilstereon eller cigguttaget. När jag satte på min gamla passat tog jag iaf från stereon om jag minns rätt, den är ju avsäkrad också redan.

Okej smile  jo det va från stereon jag hade funderingar på att ta ifrån. Men får kolla upp det smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
megaman_k
16 februari 2009 · 430 Inlägg

jonnielahti skrev:
jag rekomendarar att du tar från ciggpluggen eller drar nyt från batteriet och kopplar dit en stömbrytare:)

Självklart strömbrytare! passar inte alltid med lysrör trots allt. Hade brytare för fram, och en för bak på min gamla bil.

J_Erixzzon
16 februari 2009 · 1 270 Inlägg

jonnielahti skrev:
jag rekomendarar att du tar från ciggpluggen eller drar nyt från batteriet och kopplar dit en stömbrytare:)

Okej, det med ciggpluggen funkar inte längre då jag har kasta dom roll  Men får väl dra nytt från batteriet sen koppla det med en strömbrytare.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
16 februari 2009 · 586 Inlägg

Coola devils big_smile lite längre bara så ser det ännu bättre ut big_smile

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
megaman_k
16 februari 2009 · 430 Inlägg

nej men alltså från uttaget på insidan! inte så pluggen syns, det är ju inte så coolt. tongue

J_Erixzzon
16 februari 2009 · 1 270 Inlägg

Qwaffe skrev:
Coola devils big_smile lite längre bara så ser det ännu bättre ut big_smile

Tackar big_smile joo ska fixa längre med tiden wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
16 februari 2009 · 1 270 Inlägg

megaman_k skrev:
nej men alltså från uttaget på insidan! inte så pluggen syns, det är ju inte så coolt. tongue

Jaha du mena så wink  så skulle jag kunna göra blir nog lättast så slipper jag mer kablar in i kupén tongue nja skulle inte ha vart det snyggaste åå ha det så ;P

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
17 februari 2009 · 1 270 Inlägg

Idag så fixa jag neonen smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/573019_0l2i1x.jpg
Förarsidan! smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/573020_0cqrpg.jpg
passagerar sidan! smile

så vart det, får köpa 2st till när man har pengar till det som man kan ha bak oxå smile

Allt för idag!
Mvh//Johan

Senast redigerat av J_Erixzzon (17 februari 2009)

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
joonte_ got stance?
17 februari 2009 · 546 Inlägg

neonet blev fräckt, skulle kanske ha gömt dom lite mer bara

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
J_Erixzzon
17 februari 2009 · 1 270 Inlägg

joonte_ skrev:
neonet blev fräckt, skulle kanske ha gömt dom lite mer bara

Jo det blev det tongue fast dom sitter ganska långt in, syns ju tydligt på bilderna för jag tog kortet på rören smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
megaman_k
17 februari 2009 · 430 Inlägg

mörkerbilder! vars tog du strömmen och kom du ihåg knapparna?

J_Erixzzon
17 februari 2009 · 1 270 Inlägg

megaman_k skrev:
mörkerbilder! vars tog du strömmen och kom du ihåg knapparna?

Jag tog strömmen från cigg uttaget, knappen ska jag sätta dit i morgon. Men behövs den ändå fast ciggutaget bara funkar när bilen är igång?





https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/573297_mzgtqk.jpg
Mörkerbild! vart inte den bästa men... sen så kanske dom ska flyttas in lite till ändå?

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
megaman_k
17 februari 2009 · 430 Inlägg

Tycker du ska flytta in. och ja, knapp kommer du vilja ha senare.

J_Erixzzon
17 februari 2009 · 1 270 Inlägg

megaman_k skrev:
Tycker du ska flytta in. och ja, knapp kommer du vilja ha senare.

okeej får ta och flytta in dom i morron då för måste kolla varför stereon inte ville funka. Jo det är nog sant man lär tröttna tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
26 februari 2009 · 1 270 Inlägg

Tjeena, i morgon så ska jag iväg och handla motorolja, växellådsolja, nya tändstift och ett nytt oljefilter. Så det blir till att byta det i helgen. Men då min fråga vart tömmer jag och fyller på växellådsoljan? har kika runt men hitta inte påfyllnings hålet =/ Sen ska jag även se om jag kan få mitt avgas svetsat, annars blire till och köpa nytt sånt och byta. Om jag får det svetsat så ska jag inhandla nya skärmblikers, kanske dax åå byta dom snart wink


Mvh//Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
26 februari 2009 · 1 270 Inlägg

Elda skrev:

J_Erixzzon skrev:
Tjeena, i morgon så ska jag iväg och handla motorolja, växellådsolja, nya tändstift och ett nytt oljefilter. Så det blir till att byta det i helgen. Men då min fråga vart tömmer jag och fyller på växellådsoljan? har kika runt men hitta inte påfyllnings hålet =/ Sen ska jag även se om jag kan få mitt avgas svetsat, annars blire till och köpa nytt sånt och byta. Om jag får det svetsat så ska jag inhandla nya skärmblikers, kanske dax åå byta dom snart wink


Mvh//Johan

jag LOVAR inget.. men på gammla 900an fyller man genom röret till stickan smile med tanke på hurdanna saab är så är det en stor sanolikhet det är samma sak på nya 900an.

Jo motoroljan har jag full koll på wink men det e det till växellådan men det kanske är i den stickan oxå? tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
_DamnIt R1 driver!
26 februari 2009 · 5 128 Inlägg

Nej, växellådan fyller du på direkt på växellådan, kan dock inte ge exakt svar på var då jag själv inte hittat det än!

J_Erixzzon
27 februari 2009 · 1 270 Inlägg

Elda skrev:

J_Erixzzon skrev:

Elda skrev:

jag LOVAR inget.. men på gammla 900an fyller man genom röret till stickan smile med tanke på hurdanna saab är så är det en stor sanolikhet det är samma sak på nya 900an.

Jo motoroljan har jag full koll på wink men det e det till växellådan men det kanske är i den stickan oxå? tongue

det var inte motoroljan jag pratade om smile

Okej, men då ska jag leta på där fan fyller i växellådsoljan oxå tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
2 mars 2009 · 1 270 Inlägg

Från helgens service!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/583420_5ggs4i.jpg
Ett av dom gamla tändstiften.

Kan säga att det va på tiden att det gjordes! Oljan såg inte bra ut och stiften var "brända" så bra att det vart bytt. Sen tror jag att det va oljefiltret som läckte, för nu läcker den inge mer olja (skönt) så ska iväg åå hissa upp bilen och tvätta den under sen göra en motortvätt på den oxå smile


En annan sak: Sätta i 100/90w lampor i bilen och 100w i dimljusen är det nått åå rekommendera lr kommer det att blir för varmt att ha det?

Mvh//Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang