Saab 9-3 SS Aero - 110525 - Maptunad

ChriZtoffer GAS democar 2018!
4 juli 2010 · 8 744 Inlägg

Du gjorde rätt val! smile Du har inga bilder med allt monterat? Vore kul att se helheten, lite svårt att föreställa sig allt i huvudet.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
5 juli 2010 · 744 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Du gjorde rätt val! smile Du har inga bilder med allt monterat? Vore kul att se helheten, lite svårt att föreställa sig allt i huvudet.

Ska försöka hinna att montera ratten i morgon, annars blir det på onsdag, och jag lovar att återkomma med bilder så snart allt är monterat.
Ska även mäta hur grov kabeln är imorn smile

Jimmu
8 juli 2010 · 744 Inlägg

Igår monterades ratten.
Här kommer en bild från inredningen, dock är det riktigt svårt att få till en bild på lacken, det är mkt snyggare i verkligheten smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/960525_fnvv4m.jpg
Det syns lite av effekten på bortre handtaget smile

_DamnIt R1 driver!
8 juli 2010 · 5 128 Inlägg

Blev ju grymt snyggt! smile

Jimmu
8 juli 2010 · 744 Inlägg

_DamnIt skrev:
Blev ju grymt snyggt! smile

Tack! smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
8 juli 2010 · 8 744 Inlägg

Läckert! big_smile Nu hoppas jag VERKLIGEN att du kommer till Engeltofta så man får se resultatet med egna ögon!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
8 juli 2010 · 744 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Läckert! big_smile Nu hoppas jag VERKLIGEN att du kommer till Engeltofta så man får se resultatet med egna ögon!

Det gör jag säkert om den inte blir såld innan dess:

Aerocombi Xenoholic
8 juli 2010 · 2 559 Inlägg

Du lär ju få anmäla dig till Action Meet på Mantorp 6-7 aug så man kan syna den irl big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Supra_robin
8 juli 2010 · 4 663 Inlägg

sjukt jö big_smile

ETTH
9 juli 2010 · 397 Inlägg

sweeet!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"
Saab 9-3 "Ägg-Gulan" (1999)
Jimmu
9 juli 2010 · 744 Inlägg

Aerocombi skrev:
Du lär ju få anmäla dig till Action Meet på Mantorp 6-7 aug så man kan syna den irl big_smile

Kanske skulle göra det smile

Saab_Robin skrev:
sjukt jö big_smile

smile

ETTH skrev:
sweeet!

Tack!

Braather (none)
11 juli 2010 · 1 725 Inlägg

Vågat och jäkligt snyggt Jimmu. Tycker du skulle tagit ringarna runt mätarna också = )

Mvh
Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
MikaelS
11 juli 2010 · 157 Inlägg

Fint smile

Jimmu
11 juli 2010 · 744 Inlägg

Braather skrev:
Vågat och jäkligt snyggt Jimmu. Tycker du skulle tagit ringarna runt mätarna också = )

Mvh
Jonas

Tack tack!
Det verkade lite bökigt att få ur dem, men visst  har tanken slagit mig smile
Kanske skulle ta och plocka ur dem, för självklart glömdes ju brickan på växelspaken bort åxå sad

svensson_kalmar skrev:
Fint smile

Tack! smile

Jimmu
20 juli 2010 · 744 Inlägg

Var ett tag sedan jag uppdaterade här, men nu kommer det en smile

Bestämmde mig i fredagskväll för att jag skulle besöka SAAB Festivalen efter en del tvekan, dock inget jag ångrar big_smile
Vann klassen SS/SC, Grymt kul!! Bästa och roligaste priset jag tagit med den,, detta slår det mesta!
https://www1.garaget.org/archive/56/55857/105380/105380-1986561.jpg

I måndags ringde det från VF, Värmlands Folkblad som hade hört att jag vart på SAAB Festivalen och fått pris, så de ville göra ett litet repotage om mig och bilen, Jättekul att den uppmärksammas även där!

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs164.snc4/37545_410073397321_566772321_4697527_4219841_n.jpg


Imorgon är det tänkt att baslåde bygget ska dra igång, äntligen börjar det hända saker big_smile

_DamnIt R1 driver!
20 juli 2010 · 5 128 Inlägg

Härligt! Grattis både till priset och artikeln! smile Och ska bli kul med lite mer aktivitet nu! smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 juli 2010 · 8 744 Inlägg

Grattis grattis! big_smile Både till priset och till artikeln, alltid kul att bli uppmärksammad för ens arbete! Sätt fart med baslådebygget nu så du får klart det tills på söndag, kan ju inte stå där som ensam med en 9-3SS med ljudbygge. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
21 juli 2010 · 744 Inlägg

_DamnIt skrev:
Härligt! Grattis både till priset och artikeln! smile Och ska bli kul med lite mer aktivitet nu! smile

Tack så mycket! Lovar att det ska bli bättre på uppdateringsfronten!

ChriZtoffer skrev:
Grattis grattis! big_smile Både till priset och till artikeln, alltid kul att bli uppmärksammad för ens arbete! Sätt fart med baslådebygget nu så du får klart det tills på söndag, kan ju inte stå där som ensam med en 9-3SS med ljudbygge. wink

tack tack! smile Ja, det är kul! Ska göra det! Tanken är att jag ska rita upp allt imorgon och kapa till alla bitarna på torsdag, kommer troligtvis att börja bygga ihop allt på fredag.

Jag kommer aldrig att hinna klart med allt tills på söndag, och även om jag skulle gjort det så har jag inget slutsteg till det tongue
Tänkte jag skulle åka upp till Malung på lördag åxå, du ska inte dit?

ChriZtoffer GAS democar 2018!
21 juli 2010 · 8 744 Inlägg

Hehe nej jag förstår att du inte hinner, det tar ofta mer tid än man tror! Men jag hoppas få se och lyssna på det färdiga bygget nån gång i sommar iaf. smile

Nej jag ska nog inte till Malung, har inte råd och ingen direkt lust heller, cruising i Säter på fredag och så träffen i Gävle på söndag får räcka för mig den här veckan. wink

Senast redigerat av ChriZtoffer (21 juli 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
21 juli 2010 · 744 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Hehe nej jag förstår att du inte hinner, det tar ofta mer tid än man tror! Men jag hoppas få se och lyssna på det färdiga bygget nån gång i sommar iaf. smile

Nej jag ska nog inte till Malung, har inte råd och ingen direkt lust heller, cruising i Säter på fredag och så träffen i Gävle på söndag får räcka för mig den här veckan. wink

Ja, man har lärt sig med tiden att det alltid tar längre tid än vad man planerat wink
Någon gång ska det finnas möjlighet till det hoppas jag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang