3482
Sök

Dolly, the skoda that looks like shit!

356 Inlägg
21 december 2008
Rallyhalle skrev:
bjoorniiee skrev:
grattis... 13 sidor och du river fortfarande bilen. vore lite roligare att se dig göra saker med bilen, istället för att se hur det ser ut när en skoda pickup rivs.

Kan de va pga gnällkärringar som dig som skriver onödiga inlägg kanske??

Alla har inte tid till att jobba varje dag, och då tar det tid att få isär allting också.

haha shit nu får ni väl ge er.. ni vet mycket väl att om det var en kille som haft den här tråden så hade ingen brytt sig ett skit om den. men det är väl typiskt garaget antar jag.

164 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Har äntligen fått arslet ur vagnen och tagigt bort dragkroken, reservhjulet och skivan som låg på flaket. Disskuterade även med Alex hur man skulle kunna laga dämparfästena. Vad som vad lättast/bäst och vad som var snyggast... Blev väl inte så jätte mycke klokare på de, men de där blir nog bra oavsett hur DOM gör. För jag tänker inte ge mig på att svetsa där!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/89088/526043_cd6get.jpg
Fick börja med att flytta lite bilar!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/89088/526045_j6hvn2.jpg
Dragkroken, går den att sälja tro? Eller är de bara o skicka skiten?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/89088/526046_1pao37.jpg
Skivan borta och kvar e skiten! Dags att sola av hela bilen snart tror ja...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/89088/526048_6o2n21.jpg
Skivan var inte så hel när jag var klar...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/89088/526049_v4ivnz.jpg
Min hora för kvällen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/89088/526050_4zypfk.jpg
Tur att man inte har fått punka på dolly, för detta var nämligen reservdäcket som satt under biilen. Undrar hur länge de hade hållit....

Ni glömmer väl inte att kika in i bloggen oxå? Där finns det mycket mer kul att läsa. Om det finns nån som är sugen!

http://saratingvall.blogg.se/hollydollysegnablogg/

"Jag ska inte skaffa mig någon karl, jag ska till skroten o skaffa mig ett avgasrör!"

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
22 december 2008
Rallyhalle skrev:
bjoorniiee skrev:
grattis... 13 sidor och du river fortfarande bilen. vore lite roligare att se dig göra saker med bilen, istället för att se hur det ser ut när en skoda pickup rivs.

Alla har inte tid till att jobba varje dag, och då tar det tid att få isär allting också.

går ju åt en hel del sidor på vad folk skriver kan ju gå 1 antal sidor mellan varje uppdate så

Forummoderator
26 471 Inlägg
22 december 2008
Ser ut att bli ett roligt projekt det där. Men min korta fråga är; om du ska ha en strippstång, blir den inte lite kort då? Jag menar. Om den ska rymmas så får den ju kortas ner..och..vilken normalbyggd tjej/..eh..kille..får plats att svinga runt den då? big_smile
Lär ju sluta med att väggen blir utsparkad för benen kom för långt ut i svängningen tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

164 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
AirOne skrev:
Ser ut att bli ett roligt projekt det där. Men min korta fråga är; om du ska ha en strippstång, blir den inte lite kort då? Jag menar. Om den ska rymmas så får den ju kortas ner..och..vilken normalbyggd tjej/..eh..kille..får plats att svinga runt den då? big_smile
Lär ju sluta med att väggen blir utsparkad för benen kom för långt ut i svängningen tongue

Haha asså tanken är väl igentligen inte att den ska användas.. Mest bara för syns skull wink

"Jag ska inte skaffa mig någon karl, jag ska till skroten o skaffa mig ett avgasrör!"

587 Inlägg
22 december 2008
du får hyra in Bridget the midget till att åla runt på stången vetja wink

164 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
einherjer skrev:
du får hyra in Bridget the midget till att åla runt på stången vetja wink

Haha jaa jag får väl gö de!

DaViper
23 december 2008
Hej Sara! Nu går jag och lägger mig...

164 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
DaViper skrev:
Hej Sara! Nu går jag och lägger mig...

Hej Martin! Nu åker jag och handlar julklappar!

Varningar. 36
1 200 Inlägg
23 december 2008
Det där däcket hade hållt hur länge som hälst. Mina däck ser ut sådär konstant i bak.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

164 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Det där däcket hade hållt hur länge som hälst. Mina däck ser ut sådär konstant i bak.

Fast de beror väl lite på hur man kör?? Och hur mycke gummi man bränner??

284 Inlägg
24 december 2008
TFkarlsson skrev:

hehe, ser dom ut sådär kan man ju vara lycklig tongue man ser ju tillochmed mönstret.
Senast redigerat av my740is-fantastic (24 december 2008)

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

volvoraggare
4 776 Inlägg
25 december 2008
jag ska ju sponsra dig med roller och kanske fixa billig  färg nu när jag jobbar i bilbranchen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 010 Inlägg
25 december 2008
tingvall skrev:
TFkarlsson skrev:

Fast de beror väl lite på hur man kör?? Och hur mycke gummi man bränner??

fast som reservdäck ere nog lugnt smile

got stance?
546 Inlägg
26 december 2008
många påhopp i denna tråden, tråkigt. Låt tjejen bygga i sin takt. detta kan säkert bli bra när det blir färdigt men än så länge är det svårt att komentera nåt

夢の力

Forummoderator
26 471 Inlägg
26 december 2008
ironhead skrev:
jag ska ju sponsra dig med roller och kanske fixa billig  färg nu när jag jobbar i bilbranchen

Jag kan sponsra handklovar för såna har jag liggandes..*host* big_smile
Fast du kanske vill ha fluffiga sådana? tongue

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
26 december 2008
Rallyhalle skrev:
bjoorniiee skrev:

Håller med dig, sluta gnäll förfan! jag har hållt på med min i två år. har itne mer tid över det är inte gjort på en vecka... folk har jobb och liv, prioteringar!

164 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
ironhead

Ja men du vet Dolly ska inte rollas, hon ska få sig en ordentlig lack. Förhoppningsvis nere i Ronneby om allt går som det är tänkt!

joonte_
många påhopp i denna tråden, tråkigt. Låt tjejen bygga i sin takt. detta kan säkert bli bra när det blir färdigt men än så länge är det svårt att komentera nåt

Tack! Jag tänker verkligen inte stressa! Och jag hade inte ens förväntat mig att det var så här många som ens skulle läsa tråden. Men SJÄLVKLART blir man jätteglad av all peppning!

AirOne
Jag kan sponsra handklovar för såna har jag liggandes..*host*
Fast du kanske vill ha fluffiga sådana?

Själklart ska Dolly ha roosa fluffiga sånna, men det har jag redan själv hemma två par så jag ger nog ett par till henne wink

LuCiiifer
Håller med dig, sluta gnäll förfan! jag har hållt på med min i två år. har itne mer tid över det är inte gjort på en vecka... folk har jobb och liv, prioteringar!

Tack! Fast i mitt fall så är det nog mest ekonomin som sätter stopp! Sitter o väntar på att nån vill köpa mitt hästsläp så jag kan få loss lite pengar tongue

Forummoderator
26 471 Inlägg
27 december 2008
Kan säga att det tog drygt 3 veckor för mig att byta fyra fjädrar..jag förstår inte varför
folk stod ut med att läsa så seg läsning i min projekttråd? big_smile
Visserligen blev det mer än bara fjädrar...tre fjäderben..två dämpare..två bromsskivor.. tongue
Man ska inte skynda om man ska göra det bra. Man kan skynda..men skynda sakta smile

164 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Sara och Dolly ber så hemskt mycket om ursäkt!
Ja det gör vi verkligen, eller ja det är väl mest jag som ska be om ursäkt. För att jag inte har uppdaterat på bra länge. Men just nu så ligger jag rätt så mycke back och därför inte haft råd att göra nånting, då det mesta som inte kostar nånting är gjort. Har inte ens råd att köpa spackel, och då kan jag ju inte ens slipa. Det suger just nu! Sen så är det så mycke annat på G just nu oxå. Håller på o letar lgh. Och försöker sälja helge, dessutom måste man ju jobba oxå och det har vi gjort. MASSOR! Så nu när lönen kommer i januari så ska jag faktist sätta igång och plasta kjolarna. Och så ska ju såklart rosten lagas på flaket. DET är prio ETT!

Hejsålänge!

Sök