Köpt bil med skuld på sig.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
11 november 2008 · 5 042 Inlägg

Själv så köper jag ALDRIG en bil när jag ser att det är en Abdulla mohamed som ägt bilen..

C H E V R O L E T <3
DoT Häst
11 november 2008 · 1 099 Inlägg

Dave_C70 skrev:
Jo, men polisen har ju inget med saken att göra. Allt har ju (tyvärr) skett inom lagens ramar och inget olagligt verka föreligga här...

Tror att du har rätt..
Det är antagligen bara för trådskaparen att bita i det sura äpplet.. tyvärr. neutral

Än är inte den sista idioten född..
Joo
11 november 2008 · 741 Inlägg

Fyfan vad surt för dig, var det killen (abbi dabbi) som du köpte den av som hade skulden eller råkade killen som du köpte den av ut för samma sak som dig o sålde den vidare? yikes

Iallafall om det hade varit jag och jag hade blivit tvungen att betala så hade jag krossat varenda fönster på hans hus/lägenhet så han får betala självrisken på runt 3,000.. Sen när dom är bytta så åker du dit igen och krossar dom och då får han betala en ny självrisk.. Att göra så vore inte mer än rätt, jävla idioten!!

bemve Kyltekniker
11 november 2008 · 166 Inlägg

Joo skrev:
Fyfan vad surt för dig, var det killen (abbi dabbi) som du köpte den av som hade skulden eller råkade killen som du köpte den av ut för samma sak som dig o sålde den vidare? yikes

Iallafall om det hade varit jag och jag hade blivit tvungen att betala så hade jag krossat varenda fönster på hans hus/lägenhet så han får betala självrisken på runt 3,000.. Sen när dom är bytta så åker du dit igen och krossar dom och då får han betala en ny självrisk.. Att göra så vore inte mer än rätt, jävla idioten!!

Han ägde bilen för ett år sedan, var en annan ägare efter de. Sen kom jag.

Klart det borde finnas en säkerhet i lånet. Men då borde det vara olagligt att sälja vidare bilen när den inte är fullbetald. Alltså att man kan göra en anmälan på bedrägeri eller att kronofogden besöker Muhammed och tvingar han betala, så inte jag drabbas av att han inte hade pengar tillräckligt att köpa en bil kontant.

Blir nog att sälja vidare bilen. Jag kan inte åka dit för något då?

yakozan
11 november 2008 · 333 Inlägg

Kan det vara en bluffaktura?
sökte på "DND" på gula sidorna och hittade bara ett IT företag.

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
pippaaN
11 november 2008 · 987 Inlägg

Fan vad surt, helt sjukt att det följer med bilen.. hmm Hoppas du löser de och slipper betala och får behålla bilen!

i like it load
KimVsWorld Mästare
11 november 2008 · 2 947 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Själv så köper jag ALDRIG en bil när jag ser att det är en Abdulla mohamed som ägt bilen..

ehm... roll

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Sokrates Eliminator
11 november 2008 · 1 441 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Själv så köper jag ALDRIG en bil när jag ser att det är en Abdulla mohamed som ägt bilen..

Right on target pal. wink

/Tommy

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Louksor
11 november 2008 · 1 915 Inlägg

Vanligast när man har ett billån så får man väl inte sälja bilen förens lånet är avbetalt ?
Så har iaf vilkoren varit på de billån jag känner till som bekanta har haft.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
te_wik Forummoderator
11 november 2008 · 12 813 Inlägg

Att en bil har haft så många ägare (3st?) inom ett år verkar ju lite misstänktsamt..

Burkar vara riktigt försiktig och kolla upp bilens historik riktigt ordentligt innan.

Skicka sms till 71456 med reg.nr så ska det stå om bilen är leasing eller  kreditköpt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
M7an oo=00=oo
11 november 2008 · 374 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Själv så köper jag ALDRIG en bil när jag ser att det är en Abdulla mohamed som ägt bilen..

Samma här...
"Kompisar" som vill köpa bilar av mig gör sig inte besvär heller.


Men detta med att skulden följer med bilen är ju skapligt skumt.

Ja menar om man köper ett hus så får man ju inte med förra ägarens skuld på lånet.

Ni som säger att det är "normalt" att skulden följer med bilen:
Om ni köper en kåk för 2 miljoner och får med förra ägarens skuld på dennes lån, låter det normalt?

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
te_wik Forummoderator
11 november 2008 · 12 813 Inlägg

msjuan skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Själv så köper jag ALDRIG en bil när jag ser att det är en Abdulla mohamed som ägt bilen..

Samma här...
"Kompisar" som vill köpa bilar av mig gör sig inte besvär heller.


Men detta med att skulden följer med bilen är ju skapligt skumt.

Ja menar om man köper ett hus så får man ju inte med förra ägarens skuld på lånet.

Ni som säger att det är "normalt" att skulden följer med bilen:
Om ni köper en kåk för 2 miljoner och får med förra ägarens skuld på dennes lån, låter det normalt?

Det är skillnad på att ta ett bil lån och köpa en bil på kredit.

Jag tror i detta fallet att bilen är köpt på kredit, och det är av det man har kvar att betala av.

Ett vanligt bil lån borde vara personligt, medans kredit följer med bilen?
Rätt eller fel?

Kredit innebär ju att man lagt bilen som garanti för lånet.

Edit; fasen va grötigt det blev, kan inte riktigt formulera det så det blir någorlunda vettigt...
Hoppas ni förstår ungefär vad jag menar iallafall.



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (11 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
sand3rs
11 november 2008 · 182 Inlägg

bemve skrev:

Joo skrev:
Fyfan vad surt för dig, var det killen (abbi dabbi) som du köpte den av som hade skulden eller råkade killen som du köpte den av ut för samma sak som dig o sålde den vidare? yikes

Iallafall om det hade varit jag och jag hade blivit tvungen att betala så hade jag krossat varenda fönster på hans hus/lägenhet så han får betala självrisken på runt 3,000.. Sen när dom är bytta så åker du dit igen och krossar dom och då får han betala en ny självrisk.. Att göra så vore inte mer än rätt, jävla idioten!!

Han ägde bilen för ett år sedan, var en annan ägare efter de. Sen kom jag.

Klart det borde finnas en säkerhet i lånet. Men då borde det vara olagligt att sälja vidare bilen när den inte är fullbetald. Alltså att man kan göra en anmälan på bedrägeri eller att kronofogden besöker Muhammed och tvingar han betala, så inte jag drabbas av att han inte hade pengar tillräckligt att köpa en bil kontant.

Blir nog att sälja vidare bilen. Jag kan inte åka dit för något då?

Grymt jobbigt detta. Förstår att du vill sälja bilen vidare, hade säkert jag också gjort. Men då får nästa person samma problem som du har just nu.

M7an oo=00=oo
11 november 2008 · 374 Inlägg

Det är skillnad på att ta ett bil lån och köpa en bil på kredit.

Jag tror i detta fallet att bilen är köpt på kredit, och det är av det man har kvar att betala av.

Ett vanligt bil lån borde vara personligt, medans kredit följer med bilen?
Rätt eller fel?

Kredit innebär ju att man lagt bilen som garanti för lånet.



Mvh Tommy

Aha det var kredit som gällde i detta fall.

Men ändå, det låter ju heldumt att krediten följer med bilen hmm
Det är ju trots allt den som köper på kredit som borde stå för avbetalningarna.

Felet kanske ligger i hur kreditföretaget kopplar krediten till kredittagaren.
När det gäller bilar så kan det ev vara så att de kopplar kreditlånet till fordonet och då alltså hämtar uppgifter ifrån fordonsregistret, och då kommer ju inbetalningskorten till nutida ägare.  Så kanske det är?

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
te_wik Forummoderator
11 november 2008 · 12 813 Inlägg

msjuan skrev:

Det är skillnad på att ta ett bil lån och köpa en bil på kredit.

Jag tror i detta fallet att bilen är köpt på kredit, och det är av det man har kvar att betala av.

Ett vanligt bil lån borde vara personligt, medans kredit följer med bilen?
Rätt eller fel?

Kredit innebär ju att man lagt bilen som garanti för lånet.



Mvh Tommy

Aha det var kredit som gällde i detta fall.

Men ändå, det låter ju heldumt att krediten följer med bilen hmm
Det är ju trots allt den som köper på kredit som borde stå för avbetalningarna.

Felet kanske ligger i hur kreditföretaget kopplar krediten till kredittagaren.
När det gäller bilar så kan det ev vara så att de kopplar kreditlånet till fordonet och då alltså hämtar uppgifter ifrån fordonsregistret, och då kommer ju inbetalningskorten till nutida ägare.  Så kanske det är?

Jag vet inte om det gäller kredit i detta fallet, men låter ju så?

Jag menar, tar man ett billån så räcker det med att visa att man har en inkomst som är tillräckligt bra
för att banken ska ge dig beloppet du sökt efter.
Så länge de anser att du får in tillräckligt med pengar, och klarar av att betala av lånet.

MEN, ifall banken inte tycker att du har nog bra med inkomst eller är osäker av andra anledningar att du klarar av att betala, då läggs bilen som garanti (typ som borgen). Klarar du då inte av att betala lånet,
så tar banken bilen av dig. Det är då det räknas som kredit.

Nej jag är inte 100% säker om detta.
Försökt googla med hittar 1.7 miljarder olika svar...

Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (11 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
998cc
11 november 2008 · 872 Inlägg

asså jag hade blitt så jävla lack. Tycker så jävla synd om dej. sicken jävla idiot.

If its too loud you are too old!
bemve Kyltekniker
11 november 2008 · 166 Inlägg

998cc skrev:
asså jag hade blitt så jävla lack. Tycker så jävla synd om dej. sicken jävla idiot.

grejen är att jag är en fattig student också. har inte råd att betala av detta. har redan skuld till mormor för bilen

Senast redigerat av bemve (11 november 2008)

Hamilton
11 november 2008 · 8 864 Inlägg

msjuan skrev:
Om ni köper en kåk för 2 miljoner och får med förra ägarens skuld på dennes lån, låter det normalt?

Är ju högst normalt att huset står som säkerhet på lånen. 99.99% av alla husköp är finansierade på så sätt. Mycket få köper miljonvillor kontant.....

Fotograf på tierpidag.se
anvandare_12345
11 november 2008 · 654 Inlägg

Skicka SMS till VV's ägaruppgit tel.nr. 71456 med ditt registreringsnummer eller gå in på VV's hemsida och kolla så att bilen verkligen är på kreditköp.

Kolla även så att det här företaget DND existerar, bluffakturor är ganska vanligt. Sök på hitta.se så finner du ett företag som heter DnD Takbehandling och ligger i Rosengård i Malmö.

Abbi Dabbi, om det är rätt namn, kan jag inte hitta någon.

Hamilton
11 november 2008 · 8 864 Inlägg

danhild skrev:
Skicka SMS till VV's ägaruppgit tel.nr. 71456 med ditt registreringsnummer eller gå in på VV's hemsida och kolla så att bilen verkligen är på kreditköp.

Kolla även så att det här företaget DND existerar, bluffakturor är ganska vanligt. Sök på hitta.se så finner du ett företag som heter DnD Takbehandling och ligger i Rosengård i Malmö.

Abbi Dabbi, om det är rätt namn, kan jag inte hitta någon.

Läs första inlägget en gång till...

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang