Köpt bil med skuld på sig.

Donken86
11 november 2008 · 184 Inlägg

Såvitt jag vet så ska det stå om bilen är på kredit på reggpappret, Ska stå under övrigt lr nått liknande, står det inte de så e det fusk med pappret lr så e det ingen kredit. O det står väl där just för att detta inte ska hända smile så antingen har du missat de lr så e det nå fuffens. Och ja, vv vet om en bil e köpt på kredit lr ej. Eftersom det måste stå på pappret smile

anvandare_12345
11 november 2008 · 654 Inlägg

Hamilton skrev:

danhild skrev:
Skicka SMS till VV's ägaruppgit tel.nr. 71456 med ditt registreringsnummer eller gå in på VV's hemsida och kolla så att bilen verkligen är på kreditköp.

Kolla även så att det här företaget DND existerar, bluffakturor är ganska vanligt. Sök på hitta.se så finner du ett företag som heter DnD Takbehandling och ligger i Rosengård i Malmö.

Abbi Dabbi, om det är rätt namn, kan jag inte hitta någon.

Läs första inlägget en gång till...

Ja, just det. Verkar ju märkligt att han ringt VV och fått ett klartecken men att det nu kastas en kredit på honom i efterhand? Lät nästan som om det här DND eller vad det heter kan vara ett blufföretag.

te_wik Forummoderator
11 november 2008 · 12 813 Inlägg

danhild skrev:

Hamilton skrev:

danhild skrev:
Skicka SMS till VV's ägaruppgit tel.nr. 71456 med ditt registreringsnummer eller gå in på VV's hemsida och kolla så att bilen verkligen är på kreditköp.

Kolla även så att det här företaget DND existerar, bluffakturor är ganska vanligt. Sök på hitta.se så finner du ett företag som heter DnD Takbehandling och ligger i Rosengård i Malmö.

Abbi Dabbi, om det är rätt namn, kan jag inte hitta någon.

Läs första inlägget en gång till...

Ja, just det. Verkar ju märkligt att han ringt VV och fått ett klartecken men att det nu kastas en kredit på honom i efterhand? Lät nästan som om det här DND eller vad det heter kan vara ett blufföretag.

Har läst något om DNDbank , som ska vara en utländsk bank..
de var massa prat om de ett tag, sen om de var bluff eller inte vet jag inte.

Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (11 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
niclas_swe bitter besserwisser
11 november 2008 · 644 Inlägg

msjuan skrev:
Ja menar om man köper ett hus så får man ju inte med förra ägarens skuld på lånet.

Ni som säger att det är "normalt" att skulden följer med bilen:
Om ni köper en kåk för 2 miljoner och får med förra ägarens skuld på dennes lån, låter det normalt?

JA.
Skulderna följer med när man köper hus men när man skriver papperna så löser man skulden direkt.
Fullt normalt.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
M7an oo=00=oo
11 november 2008 · 374 Inlägg

Om ni köper en kåk för 2 miljoner och får med förra ägarens skuld på dennes lån, låter det normalt?

Är ju högst normalt att huset står som säkerhet på lånen. 99.99% av alla husköp är finansierade på så sätt. Mycket få köper miljonvillor kontant.....

Du har missuppfattat detta exempel helt och hållet.

I denna forumtråd diskuteras det smått om hurvida skulder följer med bilar vid ägarbyten.
En jämförelse drogs med husfinansiering.

Brukar du betala tidigare ägares skulder på varor du har köpt?
Förstår du jämförelsen?


Är ju högst normalt att huset står som säkerhet på lånen.

Och när du flyttar till ett annat hus, innan lånet är avbetalt, så flyttas lånet (och därmed flyttas säkerheten) till det nya huset. Eller?

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
11 november 2008 · 1 290 Inlägg

bemve skrev:

998cc skrev:
asså jag hade blitt så jävla lack. Tycker så jävla synd om dej. sicken jävla idiot.

grejen är att jag är en fattig student också. har inte råd att betala av detta. har redan skuld till mormor för bilen

Fattig student med 3 bilar??? roll

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
DoT Häst
11 november 2008 · 1 099 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

bemve skrev:

998cc skrev:
asså jag hade blitt så jävla lack. Tycker så jävla synd om dej. sicken jävla idiot.

grejen är att jag är en fattig student också. har inte råd att betala av detta. har redan skuld till mormor för bilen

Fattig student med 3 bilar??? roll

He-he! tongue

Än är inte den sista idioten född..
Hamilton
11 november 2008 · 8 864 Inlägg

msjuan skrev:

Om ni köper en kåk för 2 miljoner och får med förra ägarens skuld på dennes lån, låter det normalt?

Är ju högst normalt att huset står som säkerhet på lånen. 99.99% av alla husköp är finansierade på så sätt. Mycket få köper miljonvillor kontant.....

Du har missuppfattat detta exempel helt och hållet.

I denna forumtråd diskuteras det smått om hurvida skulder följer med bilar vid ägarbyten.
En jämförelse drogs med husfinansiering.

Brukar du betala tidigare ägares skulder på varor du har köpt?
Förstår du jämförelsen?


Är ju högst normalt att huset står som säkerhet på lånen.

Och när du flyttar till ett annat hus, innan lånet är avbetalt, så flyttas lånet (och därmed flyttas säkerheten) till det nya huset. Eller?

Nej nej nej...inga lån som "flyttas"
Samma princip med bilar som för hus lånen löses vid försäljning.

Senast redigerat av Hamilton (11 november 2008)

Fotograf på tierpidag.se
racefan
11 november 2008 · 1 059 Inlägg

om du nu ska sälja bilen o bluffa nån annan så kanske du inte skulle lagt ut denna tråden.Tänk också på att den du lurar kanske inte  är lika snäll som din mormor.
Minst problem får du nog om du diskar o städar hos mormor 2 år o hon löser denna kredit åt dig:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
11 november 2008 · 301 Inlägg

fan va stört.. så jag kan gå å köpa en sprillans ny ferrarri eller nån dyr jäkla bmw.. äga den nåt år, å sedan sälja den för dyra pengar.. och sedan får nya ägaren betala priset för bilen, plus min skuld på närmare en miljon.. fan va nice.. dyrt när bilen blir dubbelt så dyr bara.. å jag får pengar rakt ner i fickan.. förutom dom pengarna jag avbetalat då jag ägde bilen

tolkar jag fel? på ett överdrivet sätt...

solhagaracing
11 november 2008 · 25 Inlägg

suttit i samma sits ..köpte en celica 88 på 90 talet .jag tog det med föregående ägare..han löste problemet ..en jävla tur...för det va lite mer pengar det rörde sej om..åk till den där jävla grisen och snacka lite allvar med han..om du är lite osäker så ta med dej ditt gäng och ge han en varning..då brukar det lösa sej om han har minsta iq vilken är ganska otroligt...mvh solhagablixt !!!!

Mvh SHR
BMW 2002 "SHR" (1975)
yakozan
11 november 2008 · 333 Inlägg
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
niclas_swe bitter besserwisser
11 november 2008 · 644 Inlägg

Potkin skrev:
fan va stört.. så jag kan gå å köpa en sprillans ny ferrarri eller nån dyr jäkla bmw.. äga den nåt år, å sedan sälja den för dyra pengar.. och sedan får nya ägaren betala priset för bilen, plus min skuld på närmare en miljon.. fan va nice.. dyrt när bilen blir dubbelt så dyr bara.. å jag får pengar rakt ner i fickan.. förutom dom pengarna jag avbetalat då jag ägde bilen

tolkar jag fel? på ett överdrivet sätt...

Om inte köparen kollar upp det, ja.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
trippelturbo Trucker
11 november 2008 · 2 710 Inlägg

Att folk aldrig lär sig :S o med detta skyller dom på Abdullas o mohammeds..

Hur FAN köper man en bil utan att kolla alla papper från o med den kom ut ? oavsett 88 lr 08 :S Chefen köpte en Accord -96. ALL papper o historik från o med den dagen den kom ut från nån firma i Uddevalla..

Skyll inte på invandrarna.. Kolla historiken wink

Visst tycker de e jäkligt synd de som hänt, men jag tycker att du borde kollat extra. Antar att du gett en del pengar för den.. men :S

Hade jag setat i samma situation hade jag vart jävligt sur. Jag hoppas att detta löser sig på bästa sätt för din del wink Ta kontakt me tidigare ägare, om de nu är nån arab lr svensk smile

Är själv kurd smile

Senast redigerat av BMWgrabben (11 november 2008)

Fart missbrukare
weian Concordia res parvae crescent
11 november 2008 · 924 Inlägg

mysko!!!

ja la upp en tråd fö nån vecka sedan om hurvida det där funkar om man köper en bil som är kreditköpt.
å ja kollade även mä en bilförsäljare, å alla sa att om jag köper en bil av t,ex nils nilsson som han har köpt på kredit, då följer krediten över mä bilen till den nya ägaren.

å det är ju det som har hänt i detta fallet. men att ägaren som sålde bilen till dig inte sa nåt e ju lika mysko som att vägverket säger att bilen har inga krediter på sig när du ringer å kolla innan köpet.

men har du testat i efterhand att messa ditt regnr till 71456 å kollat om det står nåt i messet du får tillbaka om nåt kreditköp.
om inte så ska du ta tag i den Abbi Dabbi å ta mä honom till närmaste VV-kontor så får dom lösa det hela.

lycka till!!!

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
KimVsWorld Mästare
11 november 2008 · 2 947 Inlägg

Betala inte, Vänta 2 veckor, När dem kommer(eller OM dem kommer) Hänvisa till Alibabah!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Hilmer
11 november 2008 · 1 789 Inlägg

En bil som ligger som säkerhet på ett lån går endast att sälja vidare en (1) gång, dvs ägare A har bilen som säkerhet för ett lån, ägare B köper bilen och får därmed också ta över lånet om detta inte löses utav Ägare A vid försäljningen. Ägarbyte till ägare C går dock inte igenom innan lånet är löst. Antagligen är detta för att man ska kunna sälja bilen för att få loss pengar till att lösa lånet, men liksom mycket annat gör folk det till en vana att luras...
Ligger bilen som säkerhet för ett lån så finns det dessutom en kreditspärr, detta går att ta reda på genom att kontakta VV. Om din kontakten på VV sagt ok så finns det flera alternativ, antingen så finns det inget lån på bilen eller så försöker nån blåsa dig...
Har du fått papperna på bilen än, Har ägarbytet gått igenom!?

KimVsWorld Mästare
11 november 2008 · 2 947 Inlägg

BMWgrabben skrev:
Är själv kurd smile

Ja, det står så ovanför din avatar... roll

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
mebben Troligen galen...
11 november 2008 · 567 Inlägg

Jag tycker att Du ska kolla upp detta kreditbolag.
Det finns 3 st bolag i sverige som heter DND:

DND Hunting     Granbergsdal
Org.nummer: 351221-XXXX
Verksamhet: Jakt

DND Takentreprenör     Malmö
Org.nummer: 741010-XXXX
Verksamhet: Takarbeten

DND TRADER     Helsingborg
Org.nummer: 750512-XXXX
Verksamhet: Hudar, Skinn & Läder, Partihandel


Och jag tycker inte att något av ovanstående företag verkar hålla på med finansiering.

En Googlesökning på DND + finansiering ger inte heller några träffar som antyder att detta är ett riktigt finansbolag.

Om du dessutom kollat med vägverket innan så tätnar dimman ännu mer, skulder som följer bilen skall alltid vara registrerade hos vägverket och det ska stå "kreditköp" under bilens information i deras register.



1. Om du kollar din bil via SMS till 71456 eller går in på Vägverkets hemsida, fråga på fordon, står det då att det är kreditköp?

Min brors bil t.ex står det så här om du kollar på vägverkets hemsida:

Regnr:  ******
Fabrikat: VOLVO V + S40
Färg: GRÅ     Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2001     Fordonsslagsklass: I
Chassinummer:
Typgodkännandenummer: e4*98/14*0007*16
Typgodkännandedatum: 2001-07-13
Senaste EU-regbevis del 2: 2005-08-24
Handelsbeteckning:
Upplysningar: Kredit

2. Är du säker på det så kallade finansbolagets namn? Du kan kolla både deras namn och ev. organisationsnummer på Allabolag.se

Senast redigerat av mebben (11 november 2008)

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
11 november 2008 · 5 042 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Betala inte, Vänta 2 veckor, När dem kommer(eller OM dem kommer) Hänvisa till Alibabah!

Exakt!

C H E V R O L E T <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang