ang biltemas japsdämpare

karlsson_1984
17 november 2008 · 671 Inlägg

ok hur den ser ut spelar ingen roll bara jag får ett skönt fett ljud. finns det en sån nån kan länka till så vore jag tacksam eller är det typ samma ljud i dom flesta på kl racing

Lindmark_89
19 januari 2009 · 243 Inlägg

Som TooS sa, kolla upp dämpare från Meganracing istället..kostar in snuskigt mkt oh det e ingen kina-kvalitet på det heller..kika in på www.redrumperformance.se .  dom har sådant;)

har själv sådan med dom snedkapade utblåsen=)..3" från turbon oh 4" utblås mullrar fint=)

Senast redigerat av Lindmark_89 (19 januari 2009)

Friskt satsat, hälften vunnet;)
guwib
20 januari 2009 · 624 Inlägg

vad är det för skillnad mellan en dyr japsdämpare och en från biltema???!
snacka om larvigt, då det är samma skit rakt igenom..

japsdämparen är ju bara ett skal.helt öppet rakt igenom med lite dämpull runt om.
vad är skillnaden..
spelar roll när det skall sitta på en vanlig bil?!

skillnad om det var en supra eller skyline eller ngt..men inte ens då skulle det göra ngn skillnad.

who´s the man?
Rock-Star
20 januari 2009 · 2 982 Inlägg

guwib skrev:
vad är det för skillnad mellan en dyr japsdämpare och en från biltema???!
snacka om larvigt, då det är samma skit rakt igenom..

japsdämparen är ju bara ett skal.helt öppet rakt igenom med lite dämpull runt om.
vad är skillnaden..
spelar roll när det skall sitta på en vanlig bil?!

skillnad om det var en supra eller skyline eller ngt..men inte ens då skulle det göra ngn skillnad.

ja kan skriva ut skillnaden åt er.

för den kräsne som inte nöjjer sig med "biltema"-stämpeln så är redrum eller klracing.com ett bättre alternativ.
jag hade inte köpt biltema prylar för att sedan skämmas o säga att jag handlat på biltema.
det handlar lite om prestige och vad du unnar din bil.

det har ingenting om kvalité eller prestanda att göra! utan endast om vad du unnar din bil.
måste säga samma sak om biltema fälgar. lite av detta nämner fakiskt GUWIB.
jag hade itne köpt saker från biltema till min s60 men däremot till min volvo 740-modell 1988

(nu kommer det att blossas upp riktigt stort utav biltema älskare etc )

Senast redigerat av Residence (20 januari 2009)

Jockefors
20 januari 2009 · 961 Inlägg

Residence skrev:

guwib skrev:
vad är det för skillnad mellan en dyr japsdämpare och en från biltema???!
snacka om larvigt, då det är samma skit rakt igenom..

japsdämparen är ju bara ett skal.helt öppet rakt igenom med lite dämpull runt om.
vad är skillnaden..
spelar roll när det skall sitta på en vanlig bil?!

skillnad om det var en supra eller skyline eller ngt..men inte ens då skulle det göra ngn skillnad.

ja kan skriva ut skillnaden åt dig.

för den kräsne som inte nöjjer sig med "biltema"-stämpeln så är redrum eller klracing.com ett bättre alternativ.
jag hade inte köpt biltema prylar för att sedan skämmas o säga att jag handlat på biltema.
det handlar lite om prestige och vad du unnar din bil.

det har ingenting om kvalité eller prestanda att göra! utan endast om vad du unnar din bil.
måste säga samma sak om biltema fälgar. lite av detta nämner fakiskt GUWIB.
jag hade itne köpt saker från biltema till min s60 men däremot till min volvo 740-modell 1988

(nu kommer det att blossas upp riktigt stort utav biltema älskare etc )

biltemas fälgar hade ja inte ens köpt om ja hade världens risigaste bil !! jäkla skrot de , jäkligt mycke obalans och pallar inget .. och den kvaliten tycker ja att ja känner igen bland dom flesta grejer där ..

Pure DieselPower
Lindmark_89
20 januari 2009 · 243 Inlägg

Som Residence sa, vad unnar man sin bil=)..jag ser min bil iaf som mitt egna "barn" oh då ska man unna den det bästa=)

Min åsikt iaf, sen om folk vill köpa sina dämpare på "feltema" så varsågod, be my guest;)

Friskt satsat, hälften vunnet;)
patrikke
20 januari 2009 · 1 749 Inlägg

talibangran skrev:

Residence skrev:

guwib skrev:
vad är det för skillnad mellan en dyr japsdämpare och en från biltema???!
snacka om larvigt, då det är samma skit rakt igenom..

japsdämparen är ju bara ett skal.helt öppet rakt igenom med lite dämpull runt om.
vad är skillnaden..
spelar roll när det skall sitta på en vanlig bil?!

skillnad om det var en supra eller skyline eller ngt..men inte ens då skulle det göra ngn skillnad.

ja kan skriva ut skillnaden åt dig.

för den kräsne som inte nöjjer sig med "biltema"-stämpeln så är redrum eller klracing.com ett bättre alternativ.
jag hade inte köpt biltema prylar för att sedan skämmas o säga att jag handlat på biltema.
det handlar lite om prestige och vad du unnar din bil.

det har ingenting om kvalité eller prestanda att göra! utan endast om vad du unnar din bil.
måste säga samma sak om biltema fälgar. lite av detta nämner fakiskt GUWIB.
jag hade itne köpt saker från biltema till min s60 men däremot till min volvo 740-modell 1988

(nu kommer det att blossas upp riktigt stort utav biltema älskare etc )

biltemas fälgar hade ja inte ens köpt om ja hade världens risigaste bil !! jäkla skrot de , jäkligt mycke obalans och pallar inget .. och den kvaliten tycker ja att ja känner igen bland dom flesta grejer där ..

Tydligen så har du ju haft biltemafälgar.smile

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Jockefors
20 januari 2009 · 961 Inlägg

nedu , men när ja jobbat på farsans jobb så har vi fått in lite folk som haft biltema fälgar .. skulle aldrig köpa nå dylikt när man kan få vettiga kvalitets fälgar för inte många hundralappar till iaf .. smile

Pure DieselPower
peegee Forummoderator
20 januari 2009 · 2 924 Inlägg

talibangran skrev:
nedu , men när ja jobbat på farsans jobb så har vi fått in lite folk som haft biltema fälgar .. skulle aldrig köpa nå dylikt när man kan få vettiga kvalitets fälgar för inte många hundralappar till iaf .. smile

Jag vet inte vilken fälgförsäljare du helst vänder dig till men de flesta stora fälgförsäljarna säljer även lågpris-fälgar som Biltema av motsvarande kvalité eller t.o.m lägre...
Se bara t.ex fälgfabrikatet ACE, de har massvis med reklamationer hela tiden hos sina återförsäljare som ex svårbalanserade, lacksläpp mm... men ändå har de massa återförsäljare (hög vinstmarginal?) och säljs i massor...

...men så fort något säljs på Biltema så är det mycket sämre än från nån annanstans enligt vissa, obegriplig logik... roll

Det som är ännu konstigare är att de flesta "Biltema-hatarna" handlar själva allt möjligt på Biltema hmm

Senast redigerat av peegee (20 januari 2009)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Marquant
20 januari 2009 · 51 Inlägg

För att återgå till ljuddämparna. smile

www.scstyling.com har schyssta priser på dämpare tycker jag. Köpt både deras dubbla 3,5" dämpare och 4" dämparen där. Riktigt schysst ljud och till bra pris!

Volvo V50 (2007)
Rock-Star
20 januari 2009 · 2 982 Inlägg

peegee skrev:

talibangran skrev:
nedu , men när ja jobbat på farsans jobb så har vi fått in lite folk som haft biltema fälgar .. skulle aldrig köpa nå dylikt när man kan få vettiga kvalitets fälgar för inte många hundralappar till iaf .. smile

Jag vet inte vilken fälgförsäljare du helst vänder dig till men de flesta stora fälgförsäljarna säljer även lågpris-fälgar som Biltema av motsvarande kvalité eller t.o.m lägre...
Se bara t.ex fälgfabrikatet ACE, de har massvis med reklamationer hela tiden hos sina återförsäljare som ex svårbalanserade, lacksläpp mm... men ändå har de massa återförsäljare (hög vinstmarginal?) och säljs i massor...

...men så fort något säljs på Biltema så är det mycket sämre än från nån annanstans enligt vissa, obegriplig logik... roll

Det som är ännu konstigare är att de flesta "Biltema-hatarna" handlar själva allt möjligt på Biltema hmm

utan att attackera och bara diskutera..
jag köper hellre en ACE fälg och reklamerar än att köpa en biltemafälg och reklamerar.
jag är inte en biltema hatare, däremot unnar jag min bil INTE biltema.
och till ditt påstående: "Det som är ännu konstigare är att de flesta "Biltema-hatarna" handlar själva allt möjligt på Biltema " måste jag hyva ur mig: HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA:Olol

Rock-Star
20 januari 2009 · 2 982 Inlägg

karlsson_1984 skrev:
tjena jag tänkte prova biltemas japsdämpare  till sommaren.. är det nån som har provat den och har nåt bra att säga om dom och om det är vasst ljud i dom.. jag har kollat på dom och dom kändes rejäla och är dom godkända eller så

det är inge fel på dem, men känner du att du vill lägga större pengar på billjud eller ngt så kör en biltema dämpare.
fungerar nog skitbra.
det handlar om att prioritera kostnader.
man lägger pengarna där man kan, inget fel med det alls.
så tuta och kör!

_DamnIt R1 driver!
20 januari 2009 · 5 128 Inlägg

Varför måste det alltid komma massa människor som ska hacka på att folk vill ha japsdämpare? Vill man nu har det så får man väl ha det? Och istället för att gnälla över det, så kan man väl antingen skita i att säga något eller tipsa?

On topic - När du prövat biltemas dämpare får du säga hur dom är, har funderat på 2st sen när jag bygger om avgaset smile

Psychoboy82
20 januari 2009 · 51 Inlägg

Det är konstigt, tråden började med en fråga om japs dämpare från biltema, men sen som hundratals andra "biltematrådar" så spårar det ur och börjar pratas och klagas på massa olika biltema produkter...

Ang det tråden handlar om, lyssna istället på nån som har eller provat en dämpare från biltema, och avgör sen efter det, istället för att lyssna på dom som bara tycker biltema är skit, för att det heter biltema.

Trösklarna i backen!
softmuppen
20 januari 2009 · 224 Inlägg

talibangran skrev:
nedu , men när ja jobbat på farsans jobb så har vi fått in lite folk som haft biltema fälgar .. skulle aldrig köpa nå dylikt när man kan få vettiga kvalitets fälgar för inte många hundralappar till iaf .. smile

LOL säger han som åker runt på ? plåtisar som e vita *ASG*

kör med biltemas dom funkar kalas för o få *fräsigt* ljud i bilen.
körde med det på min ja VoLvO innan jag bygde nytt system

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
20 januari 2009 · 2 252 Inlägg

Japsdämpare borde förbjudas för dom som stoppar de på en liten ford fiesta 1.1 bara för att de EKAR UPP ljudet..., mångt o mycket ser man folk stoppa japsdämpare bara för att dom faktiskt inte har råd att köpa ett redigt avgas o smälla dit eller köpa lite rör o krökar o t.ex en RIKTIG 2.5" eller 3" ljuddämpare...

Anfall mig nu lol Don't care

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
DusanMandick Random Hero
20 januari 2009 · 4 047 Inlägg

peegee skrev:

talibangran skrev:
nedu , men när ja jobbat på farsans jobb så har vi fått in lite folk som haft biltema fälgar .. skulle aldrig köpa nå dylikt när man kan få vettiga kvalitets fälgar för inte många hundralappar till iaf .. smile

Jag vet inte vilken fälgförsäljare du helst vänder dig till men de flesta stora fälgförsäljarna säljer även lågpris-fälgar som Biltema av motsvarande kvalité eller t.o.m lägre...
Se bara t.ex fälgfabrikatet ACE, de har massvis med reklamationer hela tiden hos sina återförsäljare som ex svårbalanserade, lacksläpp mm... men ändå har de massa återförsäljare (hög vinstmarginal?) och säljs i massor...

...men så fort något säljs på Biltema så är det mycket sämre än från nån annanstans enligt vissa, obegriplig logik... roll

Det som är ännu konstigare är att de flesta "Biltema-hatarna" handlar själva allt möjligt på Biltema hmm

spelar ingen roll hur dyra fälgarna är om man inte sköter det sen heller, chefens fru har en xc90 med nitro oxide fälgar, o jävlar va lacken släpper på dom

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Sarge
20 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Ännu en underhållande Biltematråd. Att folk aldrig tröttnar på att basha det företaget, det är helt fantastiskt. Har bara skummat igenom tråden, men antar att det är 95% spekulationer och 5% fakta som vanligt.

maximal_boost
20 januari 2009 · 379 Inlägg

Köpte min på stylingbutiken.se http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … Id=MU-021*

Inga problem alls smile Funkar kalas!

Jockefors
20 januari 2009 · 961 Inlägg

softmuppen skrev:

talibangran skrev:
nedu , men när ja jobbat på farsans jobb så har vi fått in lite folk som haft biltema fälgar .. skulle aldrig köpa nå dylikt när man kan få vettiga kvalitets fälgar för inte många hundralappar till iaf .. smile

LOL säger han som åker runt på ? plåtisar som e vita *ASG*

spelar nån roll va ja kör på när de är vinter då ?
tänkte inte direkt smälla på dtm fälgar eller polaris på vintern iaf ..

Pure DieselPower
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang