För att förtydliga så är det inte "utväxlingen" som ska stämma mellan låda/diff, det är "Slutväxeln". Utväxlingen är ju olika på varje växel i växellådan och den kan skilja mellan växellådor som har samma Slutväxel.
Filen S2bakklump.pdf borde kanske döpas om till Sedan/Avant då den är för 80q -92, alltså B4 karossen = endast S2 Sedan/Avant och även 80 sedan/avant förstås, om jag inte missat något här, fredriq? Den gäller alltså inte S2 Coupe som är den vanligaste S2-modellen (iofs kanske Avanten är vanligast?). Helt annan bakdiff på Sedan/Avant mot Coupe är det iaf och det är den från coupe du vill ha för Avant/Sedan ser helt annorlunda ut, helt annan bakvagnsbrygga osv.
"017 500 040 H" är Artikelnumret och "AEC" är Koden på S2 Coupe bakdiff med slutväxel 4.11:1. Den diffen kan/bör/ska finnas på S2 Coupe 91-96 samt även på 80/90/Coupe quattro från 86-91. Det finns alltid undantag så kolla koderna för att vara säker..
hört man får byta drivaxlar å fjädeben om man skall ha s2/s4 låda??
fråga "quattro" om detta lr om han kikar in här, han har stor koll på lådor å utv, hjälpt mig en hel del! mvh tobbe
måste den inte vara besiktad för å köras på strippen???lr är de enbart bana?
Jag kommer ju köra med lådan från 200:an jag har. Men bakklumpen är ju lång som fan och har inte samma infästning alls, så allt måste nästan byggas om Så köper nog en s2 klump eller något med rätt utväxling
Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!
För att förtydliga så är det inte "utväxlingen" som ska stämma mellan låda/diff, det är "Slutväxeln". Utväxlingen är ju olika på varje växel i växellådan och den kan skilja mellan växellådor som har samma Slutväxel.
Filen S2bakklump.pdf borde kanske döpas om till Sedan/Avant då den är för 80q -92, alltså B4 karossen = endast S2 Sedan/Avant och även 80 sedan/avant förstås, om jag inte missat något här, fredriq? Den gäller alltså inte S2 Coupe som är den vanligaste S2-modellen (iofs kanske Avanten är vanligast?). Helt annan bakdiff på Sedan/Avant mot Coupe är det iaf och det är den från coupe du vill ha för Avant/Sedan ser helt annorlunda ut, helt annan bakvagnsbrygga osv.
"017 500 040 H" är Artikelnumret och "AEC" är Koden på S2 Coupe bakdiff med slutväxel 4.11:1. Den diffen kan/bör/ska finnas på S2 Coupe 91-96 samt även på 80/90/Coupe quattro från 86-91. Det finns alltid undantag så kolla koderna för att vara säker..
Du har så rätt, jag körde "ATP" på 017 500 040 H och klickade på första bästa modell, här är utdrag för coupé istället: www.nascom.se/S2coupe.pdf
Grenröret är färdigt, förutom WG röret som jag inte vet vart jag ska dra än. Får se när grenröret är på plats.
Igår hängde jag ur motorn, slängde dit lådan.
Idag pillade jag dit svänghjul, och koppling samt parade motor och låda. Sen knixxa jag med spakställ och allt det skiten. Blev inge bra, ska sätta mig med min vän rondellen och göra så att det inte tar i överallt i tunneln!
Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!
Grenröret är färdigt, förutom WG röret som jag inte vet vart jag ska dra än. Får se när grenröret är på plats.
Igår hängde jag ur motorn, slängde dit lådan.
Idag pillade jag dit svänghjul, och koppling samt parade motor och låda. Sen knixxa jag med spakställ och allt det skiten. Blev inge bra, ska sätta mig med min vän rondellen och göra så att det inte tar i överallt i tunneln!
fan vad nice! blev grenröret bra? slä'ng upp bilder på en uppdate igen! alltid skoj å se va du pular med!
Idag fick jag grenröret blästrat, samt att jag gängat ena sidan av flänsen och testmonterat tyrbon Ser fett ut! Ska skaffa lite zinkspray imörra och avgasbandage. Hoppas på bilder!
Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!
Igår målade jag grenröret med biltemas hot paint, för lite rostskydd. Och idag har jag lindat röret, vart rätt bra, hade 15m bandage och det finns lite kvar till början av DP´n sen.
Ska också byta medbringare på lådan idag så att drivaxlarna passar
Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!