4874
Sök

problem med 240!

"Ijenkligen"
788 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
batteriet i min 240 de bara dog över en natt. absolut ingen ström alls. kan batteriet bara paja så??
jag och en polare skulle starta den med kablar, men han satte plus på minus i 240n så de började ryka från motorrummet...
bilen startade men dog när jag kopplade bort kablarna.
vad kan vara fel??

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

1 Inlägg
3 mars 2006
Låter som generator problem om den dog direckt efter du drog bort kablarna, och ja batterier kan pajja...

"Ijenkligen"
788 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
jo jag vet att batterier kan paja men det var nästan nytt och gick från fullt fungerande till totaldött på en natt

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

251 Inlägg
3 mars 2006
det sitter ett laddrelä den vita saken som sitter på generatorn byt det kan nog va dwe som e felet

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a

"Ijenkligen"
788 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
ok ska prova imorron! nån som vet en sida med fakta om 240??

"Ijenkligen"
788 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
sitter vindrutan limmad på 240?

opelmtx
3 mars 2006
Ja rutan är limmad

"Ijenkligen"
788 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
ok ska gå ut och byta generator nu.

21 761 Inlägg
3 mars 2006
opeltiffi skrev:
jo jag vet att batterier kan paja men det var nästan nytt och gick från fullt fungerande till totaldött på en natt

Det kan ha blivit kortslutning i plattorna. Åk till stället där du köpte det och reklamera det. Om stället är seriöst så ska de kunna kontrollera om det är kortslutning eller något annat fel. Det brukar vara två års garanti på batterier.

16 Inlägg
3 mars 2006
Exakt samma problem som med min turbo, men inte kortisen dock
ditt batteri är nog helkass om inte innan så nu, men köp nytt batteri och testa det du har kanske inte tar emot laddning annars får du köpaen annan generator eller byta dioderna i den du har men köpa en annan brukar vara en enklare...

"Turbo - invented for fun driving"

Egen företagare
314 Inlägg
3 mars 2006
OM det inte är generatorn / kolen kan ta slut / så är det troligvis kortis i batteriet o då spelar det ingen roll om generatorn funkar.

Volvo4life

"Ijenkligen"
788 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
tack för alla svar ska gå ut och prova imorron

Sök