HJÄLP.. ställbart laddtryck saab 900 2,0t -95

misterjansson
5 mars 2006 · 3 Inlägg

hej har fått problem.. när jag satte på ställbart laddtryck så vart den helt konstig startar knapt å låter allmänt konstigt.. och nu har jag tagit bort ställbara å den låter likadant.. undrar vad som kan ha hänt?? om de kan ha blivit nått med tryckvakten eller styrboxen?? eller nått annat..

//johan

bumpe Lastbilsmekaniker
5 mars 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, ljud är svårt, hur mkt mer mosade du på, kan ju ha blivit nåt allvarligt mekaniskt fel, kan även vara topppackningen som har fått mer än vad den tål... Försök beskriva ljudet så får vi se...

misterjansson
5 mars 2006 · 3 Inlägg

har bara startat den å då låter de inte bra

Pepe Ölbryggare
5 mars 2006 · 339 Inlägg

Ingen kan nog hjälpa dig utan en ordentlig beskrivning på vad som låter allmänt konsigt..tänder den inte som den ska, eller verkar den gå för fett, går det att gasa ngt med bilen, hur går den då osv..det finns massor med frågor att besvara...kommer det rök av ngt slag ifrån den, ge oss en riktig förklaring så kanske vi kan hjälpa dig..

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
Kaizoon
5 mars 2006 · 191 Inlägg

som sagt så räcker inte "de låter inte bra"
Jag skulle gissa på att du vridit på lite för mycket laddtryck, och topp packningen gått.
Laddtrycksmätare i bilen ?

misterjansson
5 mars 2006 · 3 Inlägg

låter som den tänder helt fel å när man gasar så dör den låter som den tuffar ungeför svårt å förklara.. ja har ladd trycksmätare i den

Pepe Ölbryggare
5 mars 2006 · 339 Inlägg

hur långt har bilen gått?

Det låter faktiskt mer eller mindre som tändkasseten, men det förutsätter ju att bilen inte ryker nämnvärt mycket?

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
Kaizoon
5 mars 2006 · 191 Inlägg

Hur mycket ställde du upp laddet till när du fifflade ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang