Manual för att turbokonvertera till halft-skrotbil...

nagasaki.020
5 mars 2006 · 311 Inlägg

Hej!
Finns det någon manual som det står om hur man kan trimma en motor själv om man demonterar och gör allt själv på nätet eller nåt?
Har nämligen en gammal Lancia Y10 som hade varit kull att pilla på. Det är inte menigen att den skall gå genom besiktningen, så jag vill bara pröva på. Om jag har en manual som det står skrivit hur man gör så kan det gå an.

OBS!! Detta är bara en hobby jag tänkte prova på och se om det går, så jag går med på tips som riskerar om motorn orkar leva eller ej. OBS!!!!! --> Denna bil skall aldrig genom besiktningen någonsin, och kommer nog aldrig genom som den är nu, så vi diskuterar inte om homoligeringen och besiktningen går bra igenom och så...OBS!

Lancia Y10 90 999cc Fire

TACKARRR!!!

Senast redigerat av nagasaki.020 (5 mars 2006)

Klubbmannen
6 mars 2006 ·

Fulkonvertera till turbo, det är det som gäller om du vill ha nån effekt. Jag har sett flera "gudier" till hur man gör detta, men kan inte peka exakt var. Det skall finnas här på garaget

SwIng
6 mars 2006 · 100 Inlägg

Klubbmannen skrev:
Fulkonvertera till turbo, det är det som gäller om du vill ha nån effekt. Jag har sett flera "gudier" till hur man gör detta, men kan inte peka exakt var. Det skall finnas här på garaget

är det inte ganska onödigt att lägga ner så mycket pengar på en turbo i en sådan bil? kostar ju skjortan! det är bara min åsikt iof wink

Dr-Diesel Dieseldoktor
6 mars 2006 · 112 Inlägg

varför inte prova den mytomspunna "tratten",  tillverka en jättestor kona i plåt ca 1M diameter och dra en 100mm slang från den till förgasaren och se om det verkligen gör nån skillnad som många gärna påstår.. om inte annat så hade det vart nåt att skratta åt om du spelade in det på film när man ser en stor tratt komma åkandes och ett jädra insugsbröööl

Oldsmobile Ninety-eight regency brougham "The first american diesel V8car" (1982)
Ford F250 "XLT Lariat turbodiesel" (1986)
fr3drik
6 mars 2006 · 342 Inlägg

_chevrolet_ skrev:
varför inte prova den mytomspunna "tratten"

AKA "luffarturbo" smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
nagasaki.020
6 mars 2006 · 311 Inlägg

Du de skall jag testa faktiskt... Men jag får turbokonvertera någon annan bil som är värd att fixa, nån billig som kan iallafall kravla ur besiktningen...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang