Hjälp med val av japs bil för runt 120k

Fritzeen
6 december 2008 · 360 Inlägg

Nismo89 skrev:
Kan du ens hitta en S15 för 120k?

Du har helt rätt, det var jag som inte tänkte till ordentligt när jag skrev det här inlägget. Sorry!

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?
Fritzeen
6 december 2008 · 360 Inlägg

Finns det några nackdelar med dom härn bilarna? Förutom försäkringen då tongue
Supra har jag ju hört att dom har väldigt bra potetial för trimning. 3000gt också enligt Hardjim, eller?
Men hur är det egentligen med skyline gts-t?
Vilken har bäst väghållning? 3000gt´s ena modell har ju 4-hjuls styrning. Finns det någon nackdel med det?
Vad är fördelen?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
6 december 2008 · 820 Inlägg

hur många olika Skyline R33 modeller finns det egentligen och vad är skillnaden? Har alla 2,6L rak sexa? GTS   / GTT osv .. twinturbo i GTT ?

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
Jimm
6 december 2008 · 1 661 Inlägg

Fritzeen skrev:
Finns det några nackdelar med dom härn bilarna? Förutom försäkringen då tongue
Supra har jag ju hört att dom har väldigt bra potetial för trimning. 3000gt också enligt Hardjim, eller?
Men hur är det egentligen med skyline gts-t?
Vilken har bäst väghållning? 3000gt´s ena modell har ju 4-hjuls styrning. Finns det någon nackdel med det?
Vad är fördelen?

Ja, 3000GT lär vara minst lika lättrimmad som en Supra, men jag lämnar ordet fritt eftersom jag aldrig ägt en Supra. Motorerna ska ju vara jämnställda. Nya GTs har ju 6 växlar och en stark getrag låda dessutom.

GTns alla VR4 modeller har fyrhjulsstyrning och AWD. Tror inte AWSen hjälper jätte mkt på banan men det är riktigt skön på landsväg då det känns som att bilen flyttar sig i sidled nästan. smile
Finns inga nackdelar med AWSen mer än att den ger lite vikt. Den är ju seriöst byggd med hydraulsystem.
mvh

j0nas Lastbilschaffis
6 december 2008 · 811 Inlägg

Dawe_A skrev:
hur många olika Skyline R33 modeller finns det egentligen och vad är skillnaden? Har alla 2,6L rak sexa? GTS   / GTT osv .. twinturbo i GTT ?

alla r32/33/34 GT-R har en RB26DETT rak 6a på 2.6l med twinturbo 4wd 4ws dock lite modifikationer i de olika modellerna

R33 GTS har en rak 6a på 2.5l & ingen turbo rwd iaf 4ws vet ja inte men tror det (rättat)

R33 GTS-T har en RB25DET rak 6a på 2.5l med singelturbo rwd 4ws

R34 GT-T har en annorlunda RB25DET Neo rak 6a på 2.5l med singelturbo rwd 4ws + mer elektroniska hjälpmedel om ja inte minns fel

GTR driver konstant på bakhjulen men när man gasar på eller den känner att den tappar grepp så skickar den fram så bilen går allt från 0/100 till 50/50. Sen som sagt kan man montera in så man själv kan bestämma hur bilen ska driva. på R32 GTR är det mekaniskt men på R33 GTR är det elektroniskt.

Sen har den mer hjälpmedel med att fördela kraften till höger/vänster & LSD osv osv osv

Du kan även läsa här om det mesta om skyline bilarna smile http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline

hävdar fortfarande R32 GT-R är nog lite roligare än 3000 GT & supra wink dock absolut inget fel på de andra men det är nog mer upp till varje person vilken bil man gillar mest smile

Alla är "lyx" sportcoupe bilar smile supra skyline 3000 GT

Senast redigerat av kaxxen (6 december 2008)

Haydroz
7 december 2008 · 13 Inlägg

Jag kan ordna fram Supra Mkiv TT, S15, Skyline r33 GTR eller Skyline r34 GTT för ca 130 tusen.

Lite mer än din budget men kanske värt att fundera över.


Skicka PM om du är intresserad.


Senaste Skyline som jag tog in: http://www.garaget.org/?car=108726


.

Senast redigerat av Haydroz (7 december 2008)

R1kard V-Power
7 december 2008 · 1 186 Inlägg

Varför säljer inte J-Spec Honda?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
j0nas Lastbilschaffis
7 december 2008 · 811 Inlägg

Fråga dem, men det ja förstått när ja pratat med dem är att de tar inte in bilar man kan få tag på i sverige t ex vänsterstyrda osv  men vill man ha nån speciell bil så tar de säkerligen hem en sådan efter lite letande.

R1kard V-Power
7 december 2008 · 1 186 Inlägg

kaxxen skrev:
Fråga dem, men det ja förstått när ja pratat med dem är att de tar inte in bilar man kan få tag på i sverige t ex vänsterstyrda osv  men vill man ha nån speciell bil så tar de säkerligen hem en sådan efter lite letande.

Jag har mailat och frågat efter Honda bilar som inte säljs i Sverige. Får se vad dem säger smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
j0nas Lastbilschaffis
7 december 2008 · 811 Inlägg

vilken honda är det?  nyare? fd2 eller va den nu hette eller NSX?

Senast redigerat av kaxxen (7 december 2008)

T5Black
7 december 2008 · 451 Inlägg

Varför inte en Soarer? Toyotas flaggskepp med mer lyx än en supra men med samma motor och chassi. Finns inte ett enda känt fel med dessa bilar, 280hk orginal. är du intresserad så skriv till mig.

R1kard V-Power
7 december 2008 · 1 186 Inlägg

kaxxen skrev:
vilken honda är det?  nyare? fd2 eller va den nu hette eller NSX?

Integra DC5, Civic FD2, Mugen RR

Mugen RR mest för skojs skull tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
j0nas Lastbilschaffis
7 december 2008 · 811 Inlägg

Soarer bilen har la "bara" en 2.5l motor smile supran har ju 3l motor.  Det är la där det skiljer om ja inte har helt fel? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang