Ok, skitmotorer är väll att ta i

Dom håller ju skapligt att plåga... Men jag tycker abra att dom drar för mycket bensin

Men bättre (läs lika hållbara med roligare) motorer har gjorts i detta land.
Men det är sant.. Kamaxel kan man ju byta... Undrar om den passar från en Saab åttaventilare

Fått lite roligare register iaf...

Har själv en 744 -90 @40k mil, som drar typ 0,9 - 1 liter per mil.. Enda jag har emot den är egentligen förbrukningen, sen att vissa servicedelar (fördelarlock t.ex) ska vara så dyrt

Sen att det inte är meningen att svänga med den

Men då får man ta det lite lungt

Men på det stora hela så är väll kvalitén okej...
Till topic: Det enda av det du nämt är ECO driving. Det andra kommer snarare öka förbrukningen, eller hålla den kvar på samam nivå med öka prestandan.
Skillnaden på F och FB är att FB har 531-topp och VX3-kam original, medans F har 530 topp och (blä) M-kam. Effekten skiljer med, B230F 116 hk och FB 131 hk. Skulle gissa att dom drar ungefär lika mycket.