Koppla in mätare!!

Norden_Ice
11 november 2009 · 128 Inlägg

Du kan ju köra dom på strömbrytare sen om du kör vatten temp så är de inge fel att ha två då kan du sätta den andra på ut temp då vet du hur vart samt hur svalt vattnet är.

kiiiimpa
12 november 2009 · 287 Inlägg

volten kopplar du till generatorn, eller typ tändningslåset eller nått annat som slås på när du vrider på tändningen/startar den, kopplar du den direkt till batteriet så står ju voltmätarn och drar ström tongue och de vill du nog inte tongue

volvo ska de va :)
Volvo 945 turbo "turboskåpet" (1992)
V-tec
12 november 2009 · 163 Inlägg

gör de enklast för dig själv angående volt mätaren koppla svarta sladden till stereon( jord ) och den röda ( plus på stereon ) enklaste sättet enligt mig för dom som kan detta lite mindre..alla mätare är hur lätta som helst och koppla gäller bara och tänka till. och kör med mätare som e nödvändiga som t.ex. volt, lamda, laddtryckare, oljetryckare, oljetemp eller vakuum. finns många! och kopplar du volt mätare direkt till bateriet och kör med ström brytare så bränner du sladdarna!  eller som kiiiimpa sa " du vill väll inte den ska dra ström "

Fjonnken FjonkeN^
29 april 2010 · 59 Inlägg

MrEricsson skrev:

tjarniz skrev:
står nu mellan oljetemp och vattentemp??  lättaste??

oljetryck verka drygt och smått onödigt kanske...


help!

vatten temp är vell de mest onödigaste när de redan finns 1 sån mätare på alla bilar

Nej! vattentempen orginal visar hälften även om de e 90 grader redan, så när bilen väl kokar då hoppar den upp till max o då e de redan försent om man inte har en jävla tur ! big_smile

Volvo V70N (2005)
Tchn226
27 augusti 2012 · 207 Inlägg

Fjonnken skrev:

MrEricsson skrev:

tjarniz skrev:
står nu mellan oljetemp och vattentemp??  lättaste??

oljetryck verka drygt och smått onödigt kanske...


help!

vatten temp är vell de mest onödigaste när de redan finns 1 sån mätare på alla bilar

Nej! vattentempen orginal visar hälften även om de e 90 grader redan, så när bilen väl kokar då hoppar den upp till max o då e de redan försent om man inte har en jävla tur ! big_smile

håller med dig där! jag kör 74graders termostat o vattnet ligger på 76-77grader men min original tempgivare visar MER än hälften så lite inte till fullo på den wink

BMW 320 Ci (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang