misshandel... Värre än vad jag trodde!!! HJ*LP

Abeed Pekabow i can see u
15 december 2008 · 644 Inlägg

ngra killar hoppa på ig idag 5 st men batong och liknande vapen misshandla mig och även skda min bil , med slag ot fönster och fonten. var på akuten fick rönka och klara mig utan alvarliga skador. händelsen finns på hd.se i landskrona,
men till saken , vad får de för straff en av de är nu tagen och de hitta batong i hans bil. och vad ger försäkringen mig , eller får jag ingen för jag bara har trafikförsäkring


Ändrig


SÅ ligger det till....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

för ngn vecka sen blev jag förhörd av polisen om att de misstänker mig för bedrägeri över internet .
mitt konto nr har getts ut och betalningar har överfört till mitt konto .
en månad innan det  brann mitt hus ner . och fick 89 tusen ifrån försäkringen .
nu har jag inte alls kollat mitt konto på Länge. lr jo man kollar hur mkt man har .

nu blev jag förhörd igen om det och ett annat fall kom upp igen om att en flygbiljett hade köpts av ett stulet visa kort.
för ca en månad sen köpte jag två biljetter till mig och min tjej. och vi betala killen ca lite mindre än halva priset vad biljetten kosta.

Polisen vet att killen som hoppa på mig va han som sålde biljetten . och jag vet det också
Innan på mitt förra jobb så blev det knas och blev sparkad igenom mobil samtal . efter det så stor det att falska köp har gjort på mitt kassa namn. (kassan behöver inte lösenord.!)
samt min tjejs namn finns med på vissa köp .

till saken Polisen har svårt och tro på mig , när jag säger att jag inte alls har med de och göra.
jag har sjä'lv svårt och förstå hur jag ska säga och förklara.
nu har polisen sagt får jag upp ett anmälning igen kommer du få häktas.
och min tjej ska förhöras men polis mannen var inte alls trevlig och sa att jag vet att du kan berätta till din tjej vad hon ska säga därför kommer hennes ord inte att betyda mkt.

när man kolla mina kontoutag så finns jag i västerås dagen innan det blir bedrägeri på jobbet . var där när jag fick sparken.  men dagen det blev bedrägeri har jag inte använd kortet . har inga bevis på att jag har varit ngn annan stans . hur fan ska jag göra. vad ska ja GÖRAAA... känns som att de killarna hämnas över en sak men ingen säger vad. två killar har erkänt att de har slagit och misshandlad men varför då säger de att det handlar om 800 kr för vinterdäck köp av killen som sålde stulna biljetterna till mig...
vill gärna ha föslag och om det är ngn som är väldigt kunnig vill jag gärna ha på PS eller ett samtal med .

Senast redigerat av Abeed (17 december 2008)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
15 december 2008 · 3 404 Inlägg

Nu när du även blev misshandlad så borde man ju ta skadegörelsen i samma mål och då kanske du har en chas att få stålars, annars så vet jag inte vad man skulle hitta på. Nu har du ju en av idioterna i vart fall så någonting borde ju gå att hitta på tycker jag. Prata med polisen, de borde nog ha koll på det?

Senast redigerat av TenZer (15 december 2008)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Abeed Pekabow i can see u
15 december 2008 · 644 Inlägg

TenZer skrev:
Nu när du även blev misshandlad så borde man ju ta skadegörelsen i samma mål och då kanske du har en chas att få stålars, annars så vet jag inte vad man skulle hitta på. Nu har du ju en av idioterna i vart fall så någonting borde ju gå att hitta på tycker jag. Prata med polisen, de borde nog ha koll på det?

allt h'nde idag kl 20.00 kom precis ifrån akuen.,,
imon bitti kollar jag upp allt. men vill eha lite kött på benet som man säger..

Abeed Pekabow i can see u
15 december 2008 · 644 Inlägg

förlåt för all stavfel kan inte röra mina fingrar som vanligt och tummen är gipsad

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
15 december 2008 · 3 404 Inlägg

Abeed skrev:
förlåt för all stavfel kan inte röra mina fingrar som vanligt och tummen är gipsad

Stackarn sad, hoppas de j*vlarna får så mycket skit för detta som det bara går!

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Abeed Pekabow i can see u
15 december 2008 · 644 Inlägg

TenZer skrev:

Abeed skrev:
förlåt för all stavfel kan inte röra mina fingrar som vanligt och tummen är gipsad

Stackarn sad, hoppas de j*vlarna får så mycket skit för detta som det bara går!

sökte på internet nu om skadestånd hur mkt man kunde begära ,  samt kollade jag lite på min hemförsäkring så är jag själv försäkrad som övefall mm. hos trygg hansa 
ngn kanske som hjälper mkt eller spelar det ingen alls roll.
sad  ser som troll ut näsan är lika stor som hela min hand nu kan man kalla det för Falken sad



kan man få fängelse för misshandel ?  vad kan hans / deras straff bli

Senast redigerat av Abeed (15 december 2008)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
15 december 2008 · 3 404 Inlägg

Abeed skrev:

TenZer skrev:

Abeed skrev:
förlåt för all stavfel kan inte röra mina fingrar som vanligt och tummen är gipsad

Stackarn sad, hoppas de j*vlarna får så mycket skit för detta som det bara går!

sökte på internet nu om skadestånd hur mkt man kunde begära ,  samt kollade jag lite på min hemförsäkring så är jag själv försäkrad som övefall mm. hos trygg hansa 
ngn kanske som hjälper mkt eller spelar det ingen alls roll.
sad  ser som troll ut näsan är lika stor som hela min hand nu kan man kalla det för Falken sad



kan man få fängelse för misshandel ?  vad kan hans / deras straff bli

Om de nu använde vapen så är det väll att betraktas som riktigt grovt och då är väll fängelse inte helt otänkbart, men det blir väll tyvär som vanligt. De åker in tar en kopp kaffe och kommer ut igen...

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Germax
15 december 2008 · 12 086 Inlägg

Grov misshandel är väl fängelse max 6 år va?
Du kan ju hoppas iaf smile

Zam_Zap
15 december 2008 · 20 Inlägg

http://www.brottsoffermyndigheten.se/de … sp?id=2095
Kika under någon lämplig så kan du se ungefär vilken summa du kan få ifrån de som gjorde detta mot dig alt. av brottsoffermyndigheten om de inte blir gripna. Räkna med att det tar ett tag dock. Sitter själv och väntar på en rättegång pga ett rån som hände för  9 veckor sedan. Tror utredningen är mer eller mindre klar nu och sedan lär det ta några veckor till innan rättegången. Sen när jag blir tilldömd ett skadestånd så ska kronofogden kika om dessa killar har några tillgångar, och när de konstaterat att de inte har det söker man pengarna hos BOM, som gör en egen utredning, tar 4-6 månader. Sen kommer pengarna.

Hur det är med bilen vet jag dock inte. Se till att ta kort på dina skador efter alla regler och dokumentera dem, Har själv tyckt att polisen skött mitt fall rätt bra, synd bara att allt tar sån tid bara. Lycka till med ditt.

prodrive Avstängd
15 december 2008 · 962 Inlägg

Ring Hasse Aro så sätter han och svenska folket dit svinen, fyfan!

skalmanen
15 december 2008 · 354 Inlägg

Hoppas de får så mkt straff att dem får det surt resten av livet..

guwib
15 december 2008 · 624 Inlägg

varför vart du påhoppad?

who´s the man?
Chevrolet_racing Fullständigt galen
15 december 2008 · 319 Inlägg

va fan!!! sjuka jävlar!!!!!!!!!! hoppas dem får sig ett bra straff som svider o sen hoppas ja att du får en schysst ersättning för allt!!

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm
Volkswagen Beach Buggy "Badkaret" (1969)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
15 december 2008 · 946 Inlägg

Att säga vad de får för straff är som att gissa resultatet i en fotbollsmatch. Vill också klargöra en sak: INGEN är skyldig förrän denne har dömts i domstol, innan det är man MISSTÄNKT! Att åka omkring med en batong i bilen blir förmodligen ett brott mot knivlgen, fast inte helt säkert då ens bil inte räknas som allmän plats. Iofs är batong ett vapen, så i det fallet spelar det nog ingen roll, blir nog vapenbrott iaf där... Vad skadestånd beträffar får du ju göra ett yrkande, hur mycket du sedan i själva verket får bestäms ju i en ev. huvudförhandling sedan.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
discokapten Kapten på disco!
15 december 2008 · 1 729 Inlägg

Dave_C70 skrev:
Att säga vad de får för straff är som att gissa resultatet i en fotbollsmatch. Vill också klargöra en sak: INGEN är skyldig förrän denne har dömts i domstol, innan det är man MISSTÄNKT! Att åka omkring med en batong i bilen blir förmodligen ett brott mot knivlgen, fast inte helt säkert då ens bil inte räknas som allmän plats. Iofs är batong ett vapen, så i det fallet spelar det nog ingen roll, blir nog vapenbrott iaf där... Vad skadestånd beträffar får du ju göra ett yrkande, hur mycket du sedan i själva verket får bestäms ju i en ev. huvudförhandling sedan.

Vid brott mot knivlagen så är fordon att betraktas som allmän plats.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
mjukismagnus
15 december 2008 · 470 Inlägg

Jävligt surt, Men jag har en kommentar till, skräll att det hände just i Landskrona!!!

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
KimVsWorld Mästare
15 december 2008 · 2 947 Inlägg

Synd om dej som blev utsatt för detta! Men varför?

Straffet kommer väl inte bli så långt när det händer i Sverige.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Mortalis VW-nörd?
15 december 2008 · 4 332 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Synd om dej som blev utsatt för detta! Men varför?

Straffet kommer väl inte bli så långt när det händer i Sverige.

Framförallt om personen/personerna är unga och med utländsk härkomst så att säga...blir de en tripp till socialtanten som hyttar med näven sen ut igen å härja

KimVsWorld Mästare
15 december 2008 · 2 947 Inlägg

Mortalis skrev:

KimVsWorld skrev:
Synd om dej som blev utsatt för detta! Men varför?

Straffet kommer väl inte bli så långt när det händer i Sverige.

Framförallt om personen/personerna är unga och med utländsk härkomst så att säga...blir de en tripp till socialtanten som hyttar med näven sen ut igen å härja

Jävla rasist du är! lol  lol lol wink

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Mortalis VW-nörd?
15 december 2008 · 4 332 Inlägg

nä då :< men de e ju fan så de funkar här...gäller väl svenska kids för den delen också iof, fast de e inte riktigt uppmärksammade som den andra gruppen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang