misshandel... Värre än vad jag trodde!!! HJ*LP

Psychotic Brum säger bilen.
17 december 2008 · 394 Inlägg

Abeed skrev:

NiMroD skrev:

xorox_88 skrev:
är dom lite data kunnig så kan dom nog kolla vart du är nu genom ip-adressen på datorn du sitter vid bara så att du vet

ge lite fler tips hur dom kan hitta han hmm dom blir säkert nöjd mad

alltså vill de hitta mig så är det inte svårt. det är inte så jag bor 60 mil ifrån de.
min skola finns kvar och dit måste jag .
jag hoppas det löser sig och de får sitt straff verkligen .
har läst nu alla inlägg om igen , vissa säger att man kan få fängelse och vissa sig inte ,
när man själv fråga polisen om vad deras straff kan vara så får jag att åklagaren/domstol bestämmer det

men när den anonyma personen ringer och sa att jag skulle lägga ner anmälan så sa han också att de reskerar 2 månader fängelse . vet inte om han säger det bara så där eller om de är ifrån deras familj som har pratat med polisen och fått reda på lite mer än mig,

Bara jag som inte fattar var ni tängte få ut nån ip-adress härifrån? och sen hur dom skulle få fram villken kund hoss isp:n som anväder den..   Nä det är nog rätt lungt att skriva på gorg.. Hoppas dom åker dit..

Senast redigerat av Psychotic (17 december 2008)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
weian Concordia res parvae crescent
17 december 2008 · 924 Inlägg

stå på dig fö f*n!!!

låt inte så j*vla lowlifes komma ut i de fria.

de fanns/finns ett gäng i trakterna runt jönköping som roar sig mä samma sak, att åka nånstans å slå ner nån ensam stackare.

min lillebrors klasskompis blev påhoppad under sin lilla joggingrunda.
nu har han ett ärr från ögonbrynet ner en bit under ögat. dom missade precis ögat å ögonlocket.

sen så åkte dom hem å skröt som fan att dom slått ner en gigaaantisk kille
som kunde slåss som Bruce Lee, lr så va de ett gäng dom slått ner.

man hade fått tag på dom efter ett tag då dom
hoppat på fel person, å de va inte polisen som tog dom smile

STÅ PÅ DIG!!!

Senast redigerat av Ablazed (17 december 2008)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
85an
17 december 2008 · 249 Inlägg

Abeed skrev:
men när den anonyma personen ringer och sa att jag skulle lägga ner anmälan så sa han också att de reskerar 2 månader fängelse . vet inte om han säger det bara så där eller om de är ifrån deras familj som har pratat med polisen och fått reda på lite mer än mig,

Övergrepp i rättsak är rätt mycket på agendan just nu.. så om du lyckas fixa ett möte med någon som hotar dig att lägga ner anmälan kan du nog få ett gäng civvare som plockar han/dom som ska tysta dig.
Då gör du nästa offer en stor tjänst iaf..

Spela in alla samtal och försök få till ett möte, kontakta snuten och spela upp samtalet för dom..

Nehe
17 december 2008 · 687 Inlägg

Man kan aldrig fråga polisen om vad som blir straffet i en rättegång eftersom det inte är polisens jobb att döma. Polisen samlar in alla bevis både det som talar emot och för gärningsmännen/mannen/kvinnan/kvinnorna i en förundersökning. Sen är det åklagarens uppgift att bevisa att brott har begåtts och domstolens uppgift att döma ut ett straff.

Polisen är bara en handräckningen åt domstolen i och med att den enda uppgiften är att hämta in den misstänkta och samla bevis.

Så därför ska du fråga åklagaren i fallet om vad han kommer att yrka på för straff om han väljer att dra det inför rätten.

(vill bara poängtera där också att alla ni som sitter och säger att polisen alltid släpper buset och aldrig gör någon nytta vet ju inte ens om att det inte är polisens jobb. Det är alltid åklagaren som beslutar om någon skall släppas inte polis).

Hoppas det ordnar sig för dig! Jag tror att åklagaren kommer yrka misshandel alternativt grovmisshandel. Gissar på 2år för misshandel (blir det grov så är det upp till 10år).

Senast redigerat av Nehe (17 december 2008)

MrNinja
17 december 2008 · 148 Inlägg

Asså varje gång dom där killarna har ringt, varför har du inte frågat ut dom. Varför hoppa dom på mig? Tycker du att det är rätt att dom gör så? Är det bra uppfostran att låta dina barn, bröder, släktingar gå runt och slå ner folk oprovocerat?

Sen var det väll bara några dagar det i närheten hände nått liknande här hos mig i hägersten i stockholm. 4-5 pers borta vid midommarkransen slog ner nån ensam stackare. Nyheten kom upp typ 20 minuter efter händelsen och jag var så jävla sugen på att bara dra ut och leta upp idioterna och slå ner dom. Ofta är de bara så att offret är rädd och dom här skitungarna är rätt lätta att slå ner.

Stod och väntade på nattbussen vid ett annat tillfälle då jag såg nån skitunge som sprejade ner Tempo och nog fan sprang jag efter den jävla skiten fast jag orkade inte mer än skrämma honom för nattbussen går typ bara en gång i timmen tongue Jag känner åtminstone att jag bryr mig om mitt kvarter där jag bor och vill inte bo i nått ghetto där folk får härja fritt och förstöra.

Iallfall de jag menar är att nog fan ska man inte ge upp om man vet vilka det är. Jag önskar verkligen det fanns gäng fast mer på den goda sidan som kunde ta hand om såna här idioter. Ring, förklara läget och dom ordnar saken åt dig. Ingen mer orättvisa! Typ som lugna gatan i stockholm fast dom agerar mer så att säga wink

Har ni problem kring hägerstensåsen så räkna med mig iallfall ! Och skulle nån se min stulna Eu-moppe, motogino Leon med tejpad baksida i närheten så uppskattas de med big_smile

pat
17 december 2008 · 132 Inlägg

Kan inte folk bara sluta skrämma upp stackaren om att dom kommer söka upp honom osv.
Tro mig, dom har inte kunskapen att hitta dig via din ip-adress. Tror lite för många har sett "nätet".

Stå på dig och hoppas det löser sig och att du vågar dig ut i fortsättningen.

Senast redigerat av patz0r (17 december 2008)

guwib
17 december 2008 · 624 Inlägg

det är därför som man/jag alltid har ngt vettigt på mig då jag går/åker ute på kvällen eller där jag inte känner till området/människorna... vid nödvärn/självförsvar kommer man undan med det mesta!

tex en vanlig bläckpenna i metall,ni fattar säkert vart den kan hamna!; om det är ngn som vill prova ngt..
behöver sällan vara värsta rambokniven..

stick ner en om det är ett gäng och jag lovar, de sticker då...
gapa och skrik!

men tveka aldrig! vid en sådan situation. stick ngn/ngt och spring för livet.!

who´s the man?
Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

SÅ ligger det till....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

för ngn vecka sen blev jag förhörd av polisen om att de misstänker mig för bedrägeri över internet .
mitt konto nr har getts ut och betalningar har överfört till mitt konto .
en månad innan det  brann mitt hus ner . och fick 89 tusen ifrån försäkringen .
nu har jag inte alls kollat mitt konto på Länge. lr jo man kollar hur mkt man har .

nu blev jag förhörd igen om det och ett annat fall kom upp igen om att en flygbiljett hade köpts av ett stulet visa kort.
för ca en månad sen köpte jag två biljetter till mig och min tjej. och vi betala killen ca lite mindre än halva priset vad biljetten kosta.

Polisen vet att killen som hoppa på mig va han som sålde biljetten . och jag vet det också
Innan på mitt förra jobb så blev det knas och blev sparkad igenom mobil samtal . efter det så stor det att falska köp har gjort på mitt kassa namn. (kassan behöver inte lösenord.!)
samt min tjejs namn finns med på vissa köp .

till saken Polisen har svårt och tro på mig , när jag säger att jag inte alls har med de och göra.
jag har sjä'lv svårt och förstå hur jag ska säga och förklara.
nu har polisen sagt får jag upp ett anmälning igen kommer du få häktas.
och min tjej ska förhöras men polis mannen var inte alls trevlig och sa att jag vet att du kan berätta till din tjej vad hon ska säga därför kommer hennes ord inte att betyda mkt.

när man kolla mina kontoutag så finns jag i västerås dagen innan det blir bedrägeri på jobbet . var där när jag fick sparken.  men dagen det blev bedrägeri har jag inte använd kortet . har inga bevis på att jag har varit ngn annan stans . hur fan ska jag göra. vad ska ja GÖRAAA... känns som att de killarna hämnas över en sak men ingen säger vad. två killar har erkänt att de har slagit och misshandlad men varför då säger de att det handlar om 800 kr för vinterdäck köp av killen som sålde stulna biljetterna till mig...
vill gärna ha föslag och om det är ngn som är väldigt kunnig vill jag gärna ha på PS eller ett samtal med .

Senast redigerat av Abeed (17 december 2008)

blacken
17 december 2008 ·

Dave_C70 skrev:

discokapten skrev:

Dave_C70 skrev:
Att säga vad de får för straff är som att gissa resultatet i en fotbollsmatch. Vill också klargöra en sak: INGEN är skyldig förrän denne har dömts i domstol, innan det är man MISSTÄNKT! Att åka omkring med en batong i bilen blir förmodligen ett brott mot knivlgen, fast inte helt säkert då ens bil inte räknas som allmän plats. Iofs är batong ett vapen, så i det fallet spelar det nog ingen roll, blir nog vapenbrott iaf där... Vad skadestånd beträffar får du ju göra ett yrkande, hur mycket du sedan i själva verket får bestäms ju i en ev. huvudförhandling sedan.

Vid brott mot knivlagen så är fordon att betraktas som allmän plats.

Ja, efter lite eftertanke har du rätt, eller till viss del iaf. Sjävla bilen ses inte som allmän plats (eftersom polisen måste ha ett tillstånd om husrannsakan för få söka igenom bilen), däremot är bilens placering på allmän plats som avgörande.

Tror jag har rätt så iaf. smile

Så fort du vistas på allmän mark med din bil/fordon så klassas den som allmän mark av lagen och polisen..

blacken
17 december 2008 ·

KimVsWorld skrev:
På din avatar ser du lite utländsk ut? Det kan ju ha varit ett rasistiskt brottsmotiv?

Tror du att det är Svenskar som beter sig så?..

Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

SÅ ligger det till....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

för ngn vecka sen blev jag förhörd av polisen om att de misstänker mig för bedrägeri över internet .
mitt konto nr har getts ut och betalningar har överfört till mitt konto .
en månad innan det  brann mitt hus ner . och fick 89 tusen ifrån försäkringen .
nu har jag inte alls kollat mitt konto på Länge. lr jo man kollar hur mkt man har .

nu blev jag förhörd igen om det och ett annat fall kom upp igen om att en flygbiljett hade köpts av ett stulet visa kort.
för ca en månad sen köpte jag två biljetter till mig och min tjej. och vi betala killen ca lite mindre än halva priset vad biljetten kosta.

Polisen vet att killen som hoppa på mig va han som sålde biljetten . och jag vet det också
Innan på mitt förra jobb så blev det knas och blev sparkad igenom mobil samtal . efter det så stor det att falska köp har gjort på mitt kassa namn. (kassan behöver inte lösenord.!)
samt min tjejs namn finns med på vissa köp .

till saken Polisen har svårt och tro på mig , när jag säger att jag inte alls har med de och göra.
jag har sjä'lv svårt och förstå hur jag ska säga och förklara.
nu har polisen sagt får jag upp ett anmälning igen kommer du få häktas.
och min tjej ska förhöras men polis mannen var inte alls trevlig och sa att jag vet att du kan berätta till din tjej vad hon ska säga därför kommer hennes ord inte att betyda mkt.

när man kolla mina kontoutag så finns jag i västerås dagen innan det blir bedrägeri på jobbet . var där när jag fick sparken.  men dagen det blev bedrägeri har jag inte använd kortet . har inga bevis på att jag har varit ngn annan stans . hur fan ska jag göra. vad ska ja GÖRAAA... känns som att de killarna hämnas över en sak men ingen säger vad. två killar har erkänt att de har slagit och misshandlad men varför då säger de att det handlar om 800 kr för vinterdäck köp av killen som sålde stulna biljetterna till mig...
vill gärna ha föslag och om det är ngn som är väldigt kunnig vill jag gärna ha på PS eller ett samtal med .

Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

bedrägeri summan ligger på ca 50 tusen kr sa polisenmannen ,

BARRET
17 december 2008 · 561 Inlägg

Måste dom inte ha husranssakan (stavning) för att leta igenom bilen om inte ägaren tillåter det?

blacken
17 december 2008 ·

Abeed skrev:
SÅ ligger det till....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

för ngn vecka sen blev jag förhörd av polisen om att de misstänker mig för bedrägeri över internet .
mitt konto nr har getts ut och betalningar har överfört till mitt konto .
en månad innan det  brann mitt hus ner . och fick 89 tusen ifrån försäkringen .
nu har jag inte alls kollat mitt konto på Länge. lr jo man kollar hur mkt man har .

nu blev jag förhörd igen om det och ett annat fall kom upp igen om att en flygbiljett hade köpts av ett stulet visa kort.
för ca en månad sen köpte jag två biljetter till mig och min tjej. och vi betala killen ca lite mindre än halva priset vad biljetten kosta.

Polisen vet att killen som hoppa på mig va han som sålde biljetten . och jag vet det också
Innan på mitt förra jobb så blev det knas och blev sparkad igenom mobil samtal . efter det så stor det att falska köp har gjort på mitt kassa namn. (kassan behöver inte lösenord.!)
samt min tjejs namn finns med på vissa köp .

till saken Polisen har svårt och tro på mig , när jag säger att jag inte alls har med de och göra.
jag har sjä'lv svårt och förstå hur jag ska säga och förklara.
nu har polisen sagt får jag upp ett anmälning igen kommer du få häktas.
och min tjej ska förhöras men polis mannen var inte alls trevlig och sa att jag vet att du kan berätta till din tjej vad hon ska säga därför kommer hennes ord inte att betyda mkt.

när man kolla mina kontoutag så finns jag i västerås dagen innan det blir bedrägeri på jobbet . var där när jag fick sparken.  men dagen det blev bedrägeri har jag inte använd kortet . har inga bevis på att jag har varit ngn annan stans . hur fan ska jag göra. vad ska ja GÖRAAA... känns som att de killarna hämnas över en sak men ingen säger vad. två killar har erkänt att de har slagit och misshandlad men varför då säger de att det handlar om 800 kr för vinterdäck köp av killen som sålde stulna biljetterna till mig...
vill gärna ha föslag och om det är ngn som är väldigt kunnig vill jag gärna ha på PS eller ett samtal med .

Skaffa en advokat, en bra sådan. Lycka till..

Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

guwib skrev:
detta osar katt..alltid fuffens! ALLTID,  gissade det från början,det kunde man ju lista ut.. det är alltid ngt skit bakom!!mkt typisk för folk med näsor stora som "falken"!!

"jag har aldrig sett dem förut" yaaee right..!
nu kommer det fram sakta men säkert nystas det upp bit för bit..

glöm  ej.., det som skrivs här är ju dock bara en bråkdel av informationen om vad som verkligen hänt.

det jag skriver här är det jag vet.
och har hänt . har ingen mening att sitta o ljuga här.

Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

blacken skrev:

Abeed skrev:
SÅ ligger det till....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

för ngn vecka sen blev jag förhörd av polisen om att de misstänker mig för bedrägeri över internet .
mitt konto nr har getts ut och betalningar har överfört till mitt konto .
en månad innan det  brann mitt hus ner . och fick 89 tusen ifrån försäkringen .
nu har jag inte alls kollat mitt konto på Länge. lr jo man kollar hur mkt man har .

nu blev jag förhörd igen om det och ett annat fall kom upp igen om att en flygbiljett hade köpts av ett stulet visa kort.
för ca en månad sen köpte jag två biljetter till mig och min tjej. och vi betala killen ca lite mindre än halva priset vad biljetten kosta.

Polisen vet att killen som hoppa på mig va han som sålde biljetten . och jag vet det också
Innan på mitt förra jobb så blev det knas och blev sparkad igenom mobil samtal . efter det så stor det att falska köp har gjort på mitt kassa namn. (kassan behöver inte lösenord.!)
samt min tjejs namn finns med på vissa köp .

till saken Polisen har svårt och tro på mig , när jag säger att jag inte alls har med de och göra.
jag har sjä'lv svårt och förstå hur jag ska säga och förklara.
nu har polisen sagt får jag upp ett anmälning igen kommer du få häktas.
och min tjej ska förhöras men polis mannen var inte alls trevlig och sa att jag vet att du kan berätta till din tjej vad hon ska säga därför kommer hennes ord inte att betyda mkt.

när man kolla mina kontoutag så finns jag i västerås dagen innan det blir bedrägeri på jobbet . var där när jag fick sparken.  men dagen det blev bedrägeri har jag inte använd kortet . har inga bevis på att jag har varit ngn annan stans . hur fan ska jag göra. vad ska ja GÖRAAA... känns som att de killarna hämnas över en sak men ingen säger vad. två killar har erkänt att de har slagit och misshandlad men varför då säger de att det handlar om 800 kr för vinterdäck köp av killen som sålde stulna biljetterna till mig...
vill gärna ha föslag och om det är ngn som är väldigt kunnig vill jag gärna ha på PS eller ett samtal med .

Skaffa en advokat, en bra sådan. Lycka till..

som jag sa tidigare är fattig student, advokat kan kosta en heldel. läste lite på nätet

Dragonbreath
17 december 2008 · 326 Inlägg

hahahahahaha.. fy fan vilken otur du har = )

"Sweet Insane Road Maniac"
Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

Dragonbreath skrev:
hahahahahaha.. fy fan vilken otur du har = )

sad inte alls kul .. tänker ibland kan man verkligen få shit över ngt man inte ha gjort?
har ngn åkt på det oskylig som får massa shit sadsadsadsadsadsadsad

Rock-Star
17 december 2008 · 2 982 Inlägg

tyvärr jag du är ganska insyltad låter det som, i början lät det ju som att du inte visste vilka dessa var....
sen kommer ändringen med att du har köpt grejer från honom. ja menar... flygbiljetter... till lite mindre utav halva priset... och du fick inget kvitto på detta? inget org kvitto att han hade köpt dem men kanske sedan ånrgat sig?

du är oskyldig tills motsats bevisats men men ,....
din historia är lite "icke överensstämmande" den också enligt MIG.
I din sits skulle jag ha nämnt att "jag vet vem den ena förövaren ÄR"....
det är ganska viktig info. men hej.. vem är jag att dömma. ta inte detta personligt, jag baserar mitt inlägg på vad du har skrivit.
jag tror heller någon på g.org kan hjälpa dig pga. den nya infon som kommit fram, utan du får helt enkelt vänta och se om du själv kommer att bli åtalad. man blir inte åtalad om inte åklagaren känner att han kan fälla dig.. dvs. om det bara finns indicier eller bristande bevis.

ang att du blivit misshandlad så tycker jag självklart synd om dig ut DEN synpunkten. men inget mer.
man ska inte behöva få sin bil vandaliserad eller misshandlad för 800kr. det bevisar bara hur lågt en människa kan sjuknka. förmodligen är det brist på uppfostran.

men tråkigt att bli slagen för 800:-

Senast redigerat av Residence (17 december 2008)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
17 december 2008 · 3 404 Inlägg

Abeed skrev:
SÅ ligger det till....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

för ngn vecka sen blev jag förhörd av polisen om att de misstänker mig för bedrägeri över internet .
mitt konto nr har getts ut och betalningar har överfört till mitt konto .
en månad innan det  brann mitt hus ner . och fick 89 tusen ifrån försäkringen .
nu har jag inte alls kollat mitt konto på Länge. lr jo man kollar hur mkt man har .

nu blev jag förhörd igen om det och ett annat fall kom upp igen om att en flygbiljett hade köpts av ett stulet visa kort.
för ca en månad sen köpte jag två biljetter till mig och min tjej. och vi betala killen ca lite mindre än halva priset vad biljetten kosta.

Polisen vet att killen som hoppa på mig va han som sålde biljetten . och jag vet det också
Innan på mitt förra jobb så blev det knas och blev sparkad igenom mobil samtal . efter det så stor det att falska köp har gjort på mitt kassa namn. (kassan behöver inte lösenord.!)
samt min tjejs namn finns med på vissa köp .

till saken Polisen har svårt och tro på mig , när jag säger att jag inte alls har med de och göra.
jag har sjä'lv svårt och förstå hur jag ska säga och förklara.
nu har polisen sagt får jag upp ett anmälning igen kommer du få häktas.
och min tjej ska förhöras men polis mannen var inte alls trevlig och sa att jag vet att du kan berätta till din tjej vad hon ska säga därför kommer hennes ord inte att betyda mkt.

när man kolla mina kontoutag så finns jag i västerås dagen innan det blir bedrägeri på jobbet . var där när jag fick sparken.  men dagen det blev bedrägeri har jag inte använd kortet . har inga bevis på att jag har varit ngn annan stans . hur fan ska jag göra. vad ska ja GÖRAAA... känns som att de killarna hämnas över en sak men ingen säger vad. två killar har erkänt att de har slagit och misshandlad men varför då säger de att det handlar om 800 kr för vinterdäck köp av killen som sålde stulna biljetterna till mig...
vill gärna ha föslag och om det är ngn som är väldigt kunnig vill jag gärna ha på PS eller ett samtal med .

Trisst trisst, så går det om man håller på med massa skumma affärer och skit. Får dock hoppas att rätt blir rätt och svinen som hoppade på dig får långa goa straff.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang