misshandel... Värre än vad jag trodde!!! HJ*LP

Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

Residence skrev:
tyvärr jag du är ganska insyltad låter det som, i början lät det ju som att du inte visste vilka dessa var....
sen kommer ändringen med att du har köpt grejer från honom. ja menar... flygbiljetter... till lite mindre utav halva priset... och du fick inget kvitto på detta? inget org kvitto att han hade köpt dem men kanske sedan ånrgat sig?

du är oskyldig tills motsats bevisats men men ,....
din historia är lite "icke överensstämmande" den också enligt MIG.
I din sits skulle jag ha nämnt att "jag vet vem den ena förövaren ÄR"....
det är ganska viktig info. men hej.. vem är jag att dömma. ta inte detta personligt, jag baserar mitt inlägg på vad du har skrivit.
jag tror heller någon på g.org kan hjälpa dig pga. den nya infon som kommit fram, utan du får helt enkelt vänta och se om du själv kommer att bli åtalad. man blir inte åtalad om inte åklagaren känner att han kan fälla dig.. dvs. om det bara finns indicier eller bristande bevis.

ang att du blivit misshandlad så tycker jag självklart synd om dig ut DEN synpunkten. men inget mer.
man ska inte behöva få sin bil vandaliserad eller misshandlad för 800kr. det bevisar bara hur lågt en människa kan sjuknka. förmodligen är det brist på uppfostran.

im sorry

japp det stämmer. nu var ju de 4-5-6 st och när tredje blev tagen så fick jag reda på hans namn och då fatta ja själv att jag har haft affär med honom , när de hoppa på mig var det inte ngn jag kände igen direkt svårt och börja kolla vem det är ., man tänkte bara försvinna därifrån.
nej inga kvitto fick jag . samma sak sa polisen det låter inte rätt. men vad ska jag göra. när jag själv vet att det är sanningen jag säger.

Rock-Star
17 december 2008 · 2 982 Inlägg

du får helt enkelt vara beredd på att BEVISA vart du varit, när du har varit.
för att du ska kunna bli fälld så måste de ha Bevis.....
har dom det inte så har du ditt på det torra.
men börja gräv efter kvitton på dina inköp i västerås som bevisar att du var där vid det klockslaget samt kontoutdrag.

Senast redigerat av Residence (17 december 2008)

Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

Residence skrev:
du får helt enkelt vara beredd på att BEVISA

vad kan jag tänka på .. bevisa att jag inte var där
polisen sa att det skulle hjälpt mkt mkt mkt om jag kunde bevisa att jag fanns ngn annan stans den tidpunkten , men vart i ****** ska jag kunna det.. tar aldrig buss(kamera i bussen)
använde inte kortet den dagen. ..

Rock-Star
17 december 2008 · 2 982 Inlägg

men du handlar väl i butiker? deras kameror...
banker, tullskatt, tåg... biljetter...? du har väl köpt något KONTANT och har kvittot kvar?
du har väl träffat någon i västerås (ALIBI)..

Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

säkert. men de vill ha bevis som är starkare än bara prat . jag kan hämta vissa personer som var med mig den dagen  kommer ihåg var på stranden den dagen senare på kvällen åt vi på en resturang (pizzeria) bredvid stranden sen körde de hem mig , ..
hmm kvitto ifrån pizzeria är sällan man får. men visst jag har gett ut namn på mina vänner då och mobil nr . men men ,,

Rock-Star
17 december 2008 · 2 982 Inlägg

Abeed skrev:
säkert. men de vill ha bevis som är starkare än bara prat . jag kan hämta vissa personer som var med mig den dagen  kommer ihåg var på stranden den dagen senare på kvällen åt vi på en resturang (pizzeria) bredvid stranden sen körde de hem mig , ..
hmm kvitto ifrån pizzeria är sällan man får. men visst jag har gett ut namn på mina vänner då och mobil nr . men men ,,

kolla med personalen på pizzerian om de kan intyga att ni verkligen var där,
lättare blir det ju om någon av er beställt en pizza med lite annorlunda innehåll. folk beställer vadsomhelst nuförtiden på sina pizzor..


Min fru är regelrätt jurist därav all info.

Senast redigerat av Residence (17 december 2008)

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
17 december 2008 · 2 853 Inlägg

låter väldigt trovärdigt att först få massa empati fr gorg tips på saker,sen ändra historien totalt.
du vet ju va du gjort,du har inte kört rent spel rena kort.

umgås man i fel kretsar finns risken alltid för att råka ut för det du gjort gör,
du snackar om bedrägerier osv..vilket ja tror du gjort med,för dom kommer inte med sådana saker utan o ha lite kött på benen.
vinterdäck,flygbiljetter o gud vet va,hus som brann ner.
WHAT comes around goes around..
ingen som hoppar på en om skulder osv.bara för att+du va ju redan misstänkt i bedrägerier.
och som vanligt just den dagen du behöver ett alibi,då har du inte handlat inget, var det oväntat.
o att skriva här på GORG bevisar inte annat än att du behöver moraliskt stöd, för du vet nog va skitet handlar om.

pengar/bedrägeri/skulder/tjejer oftast..

folk skiter i om skulden är 10kr-10mille om du e skyldig dom pengar.
dom vill ha sina pengar.

tror inte på detta ett dugg specielt inte efter din helomvändning så här ligger det till..du va inte ärlig från början o du är inte det nu heller.

du skrev:
för ngn vecka sen blev jag förhörd av polisen om att de misstänker mig för bedrägeri över internet .
mitt konto nr har getts ut och betalningar har överfört till mitt konto .
en månad innan det  brann mitt hus ner . och fick 89 tusen ifrån försäkringen .
sen misstänkt för bedrägeri på jobbet..
sen misstänkt för nå annat pga av misshandeln..

ja fattar att endel blir SUR

men ingen skall misshandlas för det,utan du ska få din dom på rättegång för dom olagliga sakerna du begått..
anser jag.

Senast redigerat av pattilatti2 (17 december 2008)

Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

pattilatti2 skrev:
låter väldigt trovärdigt att först få massa empati fr gorg tips på saker,sen ändra historien totalt.
du vet ju va du gjort,du har inte kört rent spel rena kort.

umgås man i fel kretsar finns risken alltid för att råka ut för det du gjort gör,
du snackar om bedrägerier osv..vilket ja tror du gjort med,för dom kommer inte med sådana saker utan o ha lite kött på benen.
vinterdäck,flygbiljetter o gud vet va,hus som brann ner.
WHAT comes around goes around..
ingen som hoppar på en om skulder osv.bara för att+du va ju redan misstänkt i bedrägerier.
och som vanligt just den dagen du behöver ett alibi,då har du inte handlat inget, var det oväntat.
o att skriva här på GORG bevisar inte annat än att du behöver moraliskt stöd, för du vet nog va skitet handlar om.

pengar/bedrägeri/skulder/tjejer oftast..

folk skiter i om skulden är 10kr-10mille om du e skyldig dom pengar.
dom vill ha sina pengar.

tror inte på detta ett dugg specielt inte efter din helomvändning så här ligger det till..du va inte ärlig från början o du är inte det nu heller.

sitte rhär för att försöka få hjälp och då sitter du hä roch anklaga mig att jag sitter och ljuger.
har aldrig du köpt ngt ifrån nån människa!???

vinterdäck har ingen med det och göra det ä rngt de har tagit upp . ISTÄLLET FÖR FLYGBILJETTER .

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
17 december 2008 · 2 853 Inlägg

Abeed skrev:

pattilatti2 skrev:
låter väldigt trovärdigt att först få massa empati fr gorg tips på saker,sen ändra historien totalt.
du vet ju va du gjort,du har inte kört rent spel rena kort.

umgås man i fel kretsar finns risken alltid för att råka ut för det du gjort gör,
du snackar om bedrägerier osv..vilket ja tror du gjort med,för dom kommer inte med sådana saker utan o ha lite kött på benen.
vinterdäck,flygbiljetter o gud vet va,hus som brann ner.
WHAT comes around goes around..
ingen som hoppar på en om skulder osv.bara för att+du va ju redan misstänkt i bedrägerier.
och som vanligt just den dagen du behöver ett alibi,då har du inte handlat inget, var det oväntat.
o att skriva här på GORG bevisar inte annat än att du behöver moraliskt stöd, för du vet nog va skitet handlar om.

pengar/bedrägeri/skulder/tjejer oftast..

folk skiter i om skulden är 10kr-10mille om du e skyldig dom pengar.
dom vill ha sina pengar.

tror inte på detta ett dugg specielt inte efter din helomvändning så här ligger det till..du va inte ärlig från början o du är inte det nu heller.

sitte rhär för att försöka få hjälp och då sitter du hä roch anklaga mig att jag sitter och ljuger.
har aldrig du köpt ngt ifrån nån människa!???

vinterdäck har ingen med det och göra det ä rngt de har tagit upp . ISTÄLLET FÖR FLYGBILJETTER .

jo det har jag.o då har jag sett till o få med orginalkvitto/nytt kvitto på de köpet jag gör.finns inget av det,då är jag hellre utan o slipper sånt där gorm.

men FORTFARANDE va har de o göra me att du är misstänkt för bedrägerier osv?
sen får ja väl tro va jag vill eller hur?
din historia låter inte trovärdig alls..

Senast redigerat av pattilatti2 (17 december 2008)

blacken
17 december 2008 ·

Abeed skrev:

Dragonbreath skrev:
hahahahahaha.. fy fan vilken otur du har = )

sad inte alls kul .. tänker ibland kan man verkligen få shit över ngt man inte ha gjort?
har ngn åkt på det oskylig som får massa shit sadsadsadsadsadsadsad

Nu så får du ta det lite lugnt, först så säger du att "dom bara kom och nitade mig utan anledning". Sedan så drar du två berättelser som är skilda ifrån varandra. Den ena att du har gjort något deal över nätet med "lite skumt" innehåll. Sedan så så ylar du om att du har varit inblandad i ett förskingrings brott på din arbetsplats och antyder att dom två händelserna hör i hop?..

Hamilton
17 december 2008 · 8 864 Inlägg

Begriper absolut ingentingt av den här  osamanhängande berättelsen.
Du får helt enkelt prata med din advokat om det här för på garaget.org kan du inte få problemet löst

Fotograf på tierpidag.se
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
17 december 2008 · 2 853 Inlägg

blacken skrev:

Abeed skrev:

Dragonbreath skrev:
hahahahahaha.. fy fan vilken otur du har = )

sad inte alls kul .. tänker ibland kan man verkligen få shit över ngt man inte ha gjort?
har ngn åkt på det oskylig som får massa shit sadsadsadsadsadsadsad

Nu så får du ta det lite lugnt, först så säger du att "dom bara kom och nitade mig utan anledning". Sedan så drar du två berättelser som är skilda ifrån varandra. Den ena att du har gjort något deal över nätet med "lite skumt" innehåll. Sedan så så ylar du om att du har varit inblandad i ett förskingrings brott på din arbetsplats och antyder att dom två händelserna hör i hop?..

nätbedrägerier/bedrägeri på jobb sen köp av flygbiljetter /osv..
allt hör väl ihop när man gör skumrask affärer o vill få snabba lätta cash?

Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

jag fick kvitto på flygbiljetterna men det är inte det polisen vill ha !
biljetten ä rju köpt "ärlig" men med stulet visa kort. och det visste jag inte om, när jag köpte e från killen. Blev bara glad att jag fick de billigt.

Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

blacken skrev:

Abeed skrev:

Dragonbreath skrev:
hahahahahaha.. fy fan vilken otur du har = )

sad inte alls kul .. tänker ibland kan man verkligen få shit över ngt man inte ha gjort?
har ngn åkt på det oskylig som får massa shit sadsadsadsadsadsadsad

Nu så får du ta det lite lugnt, först så säger du att "dom bara kom och nitade mig utan anledning". Sedan så drar du två berättelser som är skilda ifrån varandra. Den ena att du har gjort något deal över nätet med "lite skumt" innehåll. Sedan så så ylar du om att du har varit inblandad i ett förskingrings brott på din arbetsplats och antyder att dom två händelserna hör i hop?..

Ingen försäkringsbrott, min lägenhet var anlagd och kvinnan som brände ned den var min granne och är nu straffad!

blacken
17 december 2008 ·

pattilatti2 skrev:

blacken skrev:

Abeed skrev:

sad inte alls kul .. tänker ibland kan man verkligen få shit över ngt man inte ha gjort?
har ngn åkt på det oskylig som får massa shit sadsadsadsadsadsadsad

Nu så får du ta det lite lugnt, först så säger du att "dom bara kom och nitade mig utan anledning". Sedan så drar du två berättelser som är skilda ifrån varandra. Den ena att du har gjort något deal över nätet med "lite skumt" innehåll. Sedan så så ylar du om att du har varit inblandad i ett förskingrings brott på din arbetsplats och antyder att dom två händelserna hör i hop?..

nätbedrägerier/bedrägeri på jobb sen köp av flygbiljetter /osv..
allt hör väl ihop när man gör skumrask affärer o vill få snabba lätta cash?

Nej inte alltid. Att bli anklagad för bedrägeri på arbetsplatsen och att tjacka skumma biljetter på nätet av "ärliga Achmed" är icke synonymnt med varandra..

Abeed Pekabow i can see u
17 december 2008 · 644 Inlägg

Vadå ärliga Achmed :S varför inte "ärliga FREDRIK " rasist

blacken
17 december 2008 ·

Abeed skrev:

blacken skrev:

Abeed skrev:

sad inte alls kul .. tänker ibland kan man verkligen få shit över ngt man inte ha gjort?
har ngn åkt på det oskylig som får massa shit sadsadsadsadsadsadsad

Nu så får du ta det lite lugnt, först så säger du att "dom bara kom och nitade mig utan anledning". Sedan så drar du två berättelser som är skilda ifrån varandra. Den ena att du har gjort något deal över nätet med "lite skumt" innehåll. Sedan så så ylar du om att du har varit inblandad i ett förskingrings brott på din arbetsplats och antyder att dom två händelserna hör i hop?..

Ingen försäkringsbrott, min lägenhet var anlagd och kvinnan som brände ned den var min granne och är nu straffad!

Jag talar inte om ditt hus, utan att du verkar att köra ihop att du blev nedslagen av "ärliga Achmed" för några flygbiljetters skull, och att du har blivit anklagar för bedrägeri på din arbetsplats..

manta_gsi
17 december 2008 · 37 Inlägg

Abeed skrev:
jag fick kvitto på flygbiljetterna men det är inte det polisen vill ha !
biljetten ä rju köpt "ärlig" men med stulet visa kort. och det visste jag inte om, när jag köpte e från killen. Blev bara glad att jag fick de billigt.

hur kan man inte veta att det kort man handlar med är stulet. ja menar du vet väl om det är ditt eget visakort du handlar med eller?

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
17 december 2008 · 2 853 Inlägg

Abeed skrev:
Vadå ärliga Achmed :S varför inte "ärliga FREDRIK " rasist

tror ej han syftade på dej:P

jojo men att du har ett kvitto då??
står säljarens underskrift på den o han är tagen av polisen?

som att nån kommer o gör dom de är det ju BARA ringa polisen.
o då blir de endast värre för dom inblandade.

varför har du sånt begär av o BEVISA din oskuld?
är inte upp till dej o bevisa någe..de är åklagaren

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
17 december 2008 · 2 853 Inlägg

manta_gsi skrev:

Abeed skrev:
jag fick kvitto på flygbiljetterna men det är inte det polisen vill ha !
biljetten ä rju köpt "ärlig" men med stulet visa kort. och det visste jag inte om, när jag köpte e från killen. Blev bara glad att jag fick de billigt.

hur kan man inte veta att det kort man handlar med är stulet. ja menar du vet väl om det är ditt eget visakort du handlar med eller?

de vart nog köpt av ärliga ahmed  som senare sålde biljetterna LOL

låter långsökt faktiskt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang