Trött på dagens problem, införskaffning av 531 topp...?

Germax
16 december 2008 · 12 086 Inlägg

1000 spänn för ringar och lager till en komplett motor, fan för volvo tongue
Likvärda grejor till BMW M50 går på mångdubbla, för o inte tala om M60 big_smile

sunkmaster
16 december 2008 · 344 Inlägg

det finns inget anslutningshål för smörjning till turbon heller på ett vanlig F block. antingen får man borra och gänga men det kan kanske bli lite meck eller så får man ta smörjning från oljetrycksgivaren

Opel Admiral "OmegaAdmiralen" (1970)
Shallie
16 december 2008 · 730 Inlägg

sunkmaster skrev:
det finns inget anslutningshål för smörjning till turbon heller på ett vanlig F block. antingen får man borra och gänga men det kan kanske bli lite meck eller så får man ta smörjning från oljetrycksgivaren

Okeej.. men finns det gott om Ft block liggandes då ? ...

Annars hur gör man ? Vet ju att det skall gå en retur som man måste sätta i tråget (rätta mig har inte surfat runt så mycket) Men vart ifrån kommer smörjningen ? Finns dessa på F motorerna ?

Senast redigerat av Shallie (16 december 2008)

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
sunkmaster
16 december 2008 · 344 Inlägg

Shallie skrev:

sunkmaster skrev:
det finns inget anslutningshål för smörjning till turbon heller på ett vanlig F block. antingen får man borra och gänga men det kan kanske bli lite meck eller så får man ta smörjning från oljetrycksgivaren

Okeej.. men finns det gott om Ft block liggandes då ? ...

Annars hur gör man ? Vet ju att det skall gå en retur som man måste sätta i tråget (rätta mig har inte surfat runt så mycket) Men vart ifrån kommer smörjningen ? Finns dessa på F motorerna ?

smörjningen kommer från blocket jämte oljefiltret ungefär. nån kanske har en bild eller om du kan kolla på ett ft block hur det ser ut. det är ett rör från blocket som går in till turbon.  yes returen ska ner i tråget

Opel Admiral "OmegaAdmiralen" (1970)
Syst3m
16 december 2008 · 1 079 Inlägg

JapMax skrev:
1000 spänn för ringar och lager till en komplett motor, fan för volvo tongue
Likvärda grejor till BMW M50 går på mångdubbla, för o inte tala om M60 big_smile

Ja å sen så säger alla att BMW är lika billiga...

Shallie
16 december 2008 · 730 Inlägg

sunkmaster skrev:

Shallie skrev:

sunkmaster skrev:
det finns inget anslutningshål för smörjning till turbon heller på ett vanlig F block. antingen får man borra och gänga men det kan kanske bli lite meck eller så får man ta smörjning från oljetrycksgivaren

Okeej.. men finns det gott om Ft block liggandes då ? ...

Annars hur gör man ? Vet ju att det skall gå en retur som man måste sätta i tråget (rätta mig har inte surfat runt så mycket) Men vart ifrån kommer smörjningen ? Finns dessa på F motorerna ?

smörjningen kommer från blocket jämte oljefiltret ungefär. nån kanske har en bild eller om du kan kolla på ett ft block hur det ser ut. det är ett rör från blocket som går in till turbon.  yes returen ska ner i tråget

Men finns dessa smörjningshålen i F blocket då ? eller hur kommer det att fungera ?.. Returen är ju inte så svår att få dit kanske men ?

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
sunkmaster
16 december 2008 · 344 Inlägg

Shallie skrev:

sunkmaster skrev:

Shallie skrev:

Okeej.. men finns det gott om Ft block liggandes då ? ...

Annars hur gör man ? Vet ju att det skall gå en retur som man måste sätta i tråget (rätta mig har inte surfat runt så mycket) Men vart ifrån kommer smörjningen ? Finns dessa på F motorerna ?

smörjningen kommer från blocket jämte oljefiltret ungefär. nån kanske har en bild eller om du kan kolla på ett ft block hur det ser ut. det är ett rör från blocket som går in till turbon.  yes returen ska ner i tråget

Men finns dessa smörjningshålen i F blocket då ? eller hur kommer det att fungera ?.. Returen är ju inte så svår att få dit kanske men ?

Mvh // Charlie

nej dem smörjhålen finns inte på ett vanligt F block. då får man borra och gänga men det e nog lättare sagt än gjort. eftersom det ska komma olja där ur så kan det ju vara bra att man vet vad man pysslar me. men annars så går det att ta smörjning från oljetrycksgivaren. men hade jag vart dig så hade jag satsat på ett FK block. då har du oljekylda kolvar också.

Opel Admiral "OmegaAdmiralen" (1970)
Shallie
17 december 2008 · 730 Inlägg

sunkmaster skrev:

Shallie skrev:

sunkmaster skrev:

smörjningen kommer från blocket jämte oljefiltret ungefär. nån kanske har en bild eller om du kan kolla på ett ft block hur det ser ut. det är ett rör från blocket som går in till turbon.  yes returen ska ner i tråget

Men finns dessa smörjningshålen i F blocket då ? eller hur kommer det att fungera ?.. Returen är ju inte så svår att få dit kanske men ?

Mvh // Charlie

nej dem smörjhålen finns inte på ett vanligt F block. då får man borra och gänga men det e nog lättare sagt än gjort. eftersom det ska komma olja där ur så kan det ju vara bra att man vet vad man pysslar me. men annars så går det att ta smörjning från oljetrycksgivaren. men hade jag vart dig så hade jag satsat på ett FK block. då har du oljekylda kolvar också.

Okej smile nu är jag med dig, tackar så mycket för hjälpen... Får börja med att lokalisera felet med att införskaffa mig en ny topp till att börja med tongue

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang